De 4e dag - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu De 4e dag - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

De 4e dag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Mei 2014 | Duitsland, Saarbrücken

Vandaag eigenlijk niet zo heel veel te vermelden. Vanmorgen weer om 07:00u opgestaan na een nacht heerlijk geslapen te heben en het vaste ritueel weer afgelopen. Wassen, alles inpakken en als laatste de tent. Vervolgens alles afgerekend en de bestelde broodjes ingepakt. Na nog even aan de eigenaar gevraagd te hebben hoe ik het beste naar de Palebierg kon rijden begon hij een beetje te lachen. Toen de Tour de France hier langs reed konden er punten voor de bolletjestrui verdiend worden tijdens de klim naar die Palebierg. Dst houdt dus in dat het minstens een klim van de 3e categorie is. Nu weet ik wat flinke klims zijn met de racefiets, maar met een redelijk zwaar bepakte toerfiets was dit niet aan te raden. Op zijn sugfestie maar meteen van de route afgeweken en langs de Our naar Wasserbillig gereden. Vervolgens links af een stuk de Moezel gevolgd en daarna rexhts af de Saar gevolgd tot in Saarbrucken. Het mooie was wel dat ik zo'n 100 van de gereden 120 km over fietspaden gereden heb die langs de oevers aangelegd zijn. Dus bijna de hele dag aan de ene kant water en aan de andere kant de autoroute. Of andersom. Natuurlijk wel geregeld gestopt om even een andere houding aan te nemen. Al was het maar om te eten, te drinken of gewoon even te stoppen.

Resultaat;
Geplande km's; 114
Gereden 119
Hoogtemeters; 460 omhoog, 402 naar beneden
Gemiddelde snelheid; 18,3


  • 09 Mei 2014 - 22:28

    Andre :

    Hoi Ton erg leuk omhet verloop te volgen van deze mooien tocht zo te lezen loop je lekker op schema hou vol
    hierr was het vandaag erg slecht weer erg veel regen en hagel
    En nog een kleine voetbal uitslag Sparta heeft met 1_0 gevonnen van Nec er is nog een klein beetje hoop naar de eredivisie
    slaap lekker tot het volgende bericht
    groeten Petra en Andre

  • 09 Mei 2014 - 22:48

    Annette:

    Morgen dag 5 Ton! Heel veel succes, en droog en zonnig weer., we blijven je volgen...

  • 09 Mei 2014 - 22:52

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Dit is de tweede keer dat ik vandaag een reactie geef op je 4de verslag. Ik weet niet wat er fout ging.....
    Je gemiddelde gaat iets omhoog. Heb je wel tijd onderweg om foto's te schieten enzo?
    Het regent hier pijpenstelen, echt Hollands fietsweer!

    welterusten.....Rene

  • 09 Mei 2014 - 23:01

    Je Zusje:

    He Ton,t maakt niet uit hoor of je wat te melden hebt...als we maar weer wat horen(lezen)!!! Heb je t wel wat droger gehad vandaag? Hier is t herfstig ☔️⚡️Succes voor morgen

  • 09 Mei 2014 - 23:03

    Jose De Waal Dielissen :

    En morgen kijken we uit naar je verslag

  • 09 Mei 2014 - 23:39

    Je Grote Zus:

    Nou je bent goed bezig zeg. Als je iedere keer meer km maakt dan je gepland hebt?
    Hopelijk wel wat beter weer gehad onderweg.
    Hier in Rotterdam in mei hagelbuien niet te geloven
    Succes voor morgen en de groeten van Pa. Ik heb verteld waar je was. en hoe hetmet je ging
    Dat we elkaar schrijven via internet

  • 10 Mei 2014 - 00:05

    Jacqueline:

    Nou schat het is baggerweer hier in Nederland zoals je leest hierboven, het lijkt wel herfst. Dan heb jij tot nu toe nog niet te klagen gehad. Bij jou vallen de buien gelukkig 's nachts. Morgen lekker een rustdagje,
    Geniet even van je rust en dan met goede moed er tegen aan.. '
    Je reisverslagen komen in ieder geval goed aan. Sweet dreams xxxx

  • 10 Mei 2014 - 17:46

    Jacqueline:

    Ik zie dat je ook nog wat foto's erop hebt gezet, en netjes per dagdeel, is een stuk overzichterlijker, die pizza smaakte zeker wel lekker?? en dan uitbuiken op de ligstoel zie ik ;-) ;-) <3 Maar ja daar heb je op je rustdag mooi even de tijd voor gehad om dat allemaal bij te werken xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 35821

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: