De 3e dag - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu De 3e dag - Reisverslag uit Echternach, Luxemburg van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

De 3e dag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Mei 2014 | Luxemburg, Echternach

Verslag Romereis 3e dag, 7 mei
Nou, ik heb geloof ik een haat-liefde verhouding met Pluvius. Toen ik gisteren bij camping Anderegg aankwam heb ik eerst gegeten omdat de keuken snel dicht zou gaan. Na het eten dus meteen mijn tent gaan opzetten en toen ging het los. Het begon tijdens het opzetten ineens flink te regenen. Dus alles snel onder het luifeltje gezet. Natte spullen wil ik eigenlijk niet in de tent vandaar. Maar al gauw ging de regen over in ontzettend flinke onweersbuien met donders en bliksem. Na een tijdje gingen de onweersbuien over, maar de regen is niet meer opgehouden tot diep in de nacht (geloof ik)
Vandaag toen ik opstond was het wel droog, maar alles was nat. En dat moest toch weer ingepakt worden.
Enfin, via de mooie fietsroute's door de Hooge Venen richting Sankt Vith gegaan. De route vandaag had ik zoveel mogelijk over die fietspaden gepland. Dat waren vroeger spoorlijnen dus het stijgingspercentage valt dan ook mee.
Na de koffie in Sankt Vith ongeveer 300m gefietst toen het weer flink begon te regenen. Dus voor de eerste keer de regenkleding aangedaan. Na de korte maar flinke bui kwam de zon weer tevoorschijn. En om dan in regenpak te blijven rijden is niet raadzaam. Je wordt van binnen net zo nat als in de regen. Dus pak uit. Inmiddels zo rond 13:00 uur maar besloten om mijn sandwich welke ik in Sankt Vith gekocht had maar ergens te gaan nuttigen. In een klein huisje langs die fietsroute maar gestopt want het werd weer aardig donker. En nog geen 5 minuten later weer zo'n korte hoosbui. Ik was net op tijd onder de pannen. Daar kreeg ik ook nog gezelschap van een gezin dat ook aan het fietsen was, maar die waren iets te laat...
Na de bui mijn weg weer vervolgd en gelukkig zonder regenpak de heuveltjes van vandaag kunnen beklimmen. Want tijdens zo'n klim krijg ik het toch zo warm dat ik wel iets ga zweten! Dan is zo'n pak niet fijn. Tussen de heuvels door toch nog een paar keer mijn pak aan en uit getrokken. Want met regen fietsen vind ik niet zo erg, maar wel met natte kleren.
Om 17:30 in Echternach aangekomen op de camping, en hetzelfde ritueel herhaalt zich dus. Tent opzetten, eten, douchen, verslagje schrijven en weer gaan slapen.
Dus tot het volgende verslag dan maar.

Resultaat;
Gepland; 104km
Gereden; 106km
Geklommen; 656m
Gedald; 1026m
Gemiddelde snelheid; 17,7km/u

  • 09 Mei 2014 - 00:02

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Wij regen, jij ook regen. Zo werkt dat nu eenmaal. Maar da's niet fijn om in te fietsen. Er was een storing op waarbenjij.nu vandaar dat je verslag zo laat is. Geen punt hoor. Hoop voor je dat het morgen gewoon droog blijft.
    Heb je ook foto's gemaakt?

    mazzel, René

  • 09 Mei 2014 - 06:07

    Henk:

    Heb je Karel de Grote nog niet ontmoet? En de gratis douchbuitjes kunnen heel verfrissend zijn! Trouwens het meeste valt er tocht naast je. Of toch soms waterskien. Morgen weer beter weer? Ave henk

  • 09 Mei 2014 - 09:03

    Je Zusje :

    Wat een ellende zeg,al die regen! Maar troost je,hier is t ook pet!!☔️ Hopen maar dat t weer mooier wordt want dat is toch lekkerder fietsten

  • 09 Mei 2014 - 13:52

    ANNETTE:

    Hallo Ton, je hebt dus veel regen gehad, ja dat is inderdaad niet zo prettig! Maar eens gaat de zon weer schijnen..... Ik hoop dat het weer snel wat beter wordt. Vooral doorgaan en niet opgeven! Zet hem op, je kan het ! Succes! Groetjes vanuit een regenachtig Nederland. Annette

  • 09 Mei 2014 - 14:07

    Johan Vd P:

    Hoi Ton,
    klink nogal nat, maar geef de moed niet op, er komen vast en zeker betere tijden. Die hoogtemeters, en dat met bepakking, petje af! Succes de volgende etappe's.

  • 09 Mei 2014 - 19:46

    Andre :

    Hoi Ton moet de pret niet drukken na regen komt er zeker zonnen schijn

  • 09 Mei 2014 - 20:56

    Wilma:

    Nou hebben net hier een bui gehad dat wil je niet mee maken op je fiets :-(
    Bij de Intercity Direct was de bliksem ingeslagen en zijn gestrand in een weiland, gelukkig zat ik er niet in :-) maar Martin wel.
    Heb op buienradar gekeken en de buien komen niet jou kant uit ze gaan richting het oosten.
    Zie eigenlijk helemaal geen buien boven Luxemburg' ik denk dat je daar nog wel zit of misschien al in Zwitserland . Succes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 35884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: