Vrijdag 30 mei, de 22e en laatste fietsdag - Reisverslag uit Rome, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 mei, de 22e en laatste fietsdag - Reisverslag uit Rome, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 mei, de 22e en laatste fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

31 Mei 2014 | Italië, Rome

Vrijdag 30 mei, 22e fietsdag. Het laatste stukje!

Vandaag zou er dus een einde komen aan mijn fietsreis naar Rome. Gisteren al tot een voorstad van Rome, Prima Porta gekomen. De camping waar ik nu op sta, daar blijf ik tot ik vertrek voor de terugvlucht.
Vanmorgen in alle rust opgestaan en de fiets genomen naar het Vaticaan. De buren gingen al om 08:00 uur met bus en trein, maar dat vond ik nog iets te vroeg. Het zou niet zo ver meer moeten zijn, nog ongeveer 20 km.
Dus rond 09:00 uur op de fiets gestapt. Dit keer wel in normale kleding en zonder al mijn bagage. Oh wat rijdt dat een stuk lichter. Ik kon gewoon fluitend in plaats van zuchtend doorfietsen.
De geplande route liep bijna volledig langs de rivier de Tevere die ook door Rome loopt. Dit was een van de weinige fietspaden welke ik in Italie gereden heb. Dus tot ver in de stad zelf over dit pad kunnen blijven rijden. En dan begint de "survival of the toughest". Wat een verkeerschaos zeg. Het verkeer gaat gelukkig wel allemaal dezelfde kant op, maar het crossed en zwiert over de hele breedte van de wegen. Echt constant dikke rijen auto's naast elkaar. Als je dan gaat staan wachten tot ze jou er door laten, dan zou ik er nu nog staan. Nee, je moet gewoon brutaal zijn en ook met de fiets jezelf overal tussen wurmen en worstelen. Uiteindelijk laten ze jou er toch wel door. Gewoon prachtig om dit mee te maken.
Om 10:15uur stond ik dus op het St. Pietersplein. En voor de bewijslast een aardige Japanner gevraagd of hij van mij, met fiets, een foto wilde maken. Dat deed hij met verve, want hij maakte er meteen een paar vanuit verschillende hoeken.
Dus de missie was geslaagd en afgelopen!
Ja, wat nu? Er is zoveel te zien in Rome dat je niet weet waar te beginnen. Om het Vaticaan en de Sixtijnse Kapel te bezichtigen moest je al minimaal een uur in de rij gaan staan. Daar had ik dus geen zin in. De Tourist Information liet mij wat interessante lokaties zien en dat zou aardig wat lopen/fietsen betekenen. Ik heb toen maar een kaartje gekocht voor de Hop-On-Hop-Off bus en heb me eerst het een en ander vanuit de bus laten zien. Bij het Colosseum uitgestapt en dat bezichtigd. Dat moet je toch een keer gezien hebben. Samen met de Audio Guide ben je toch gauw een anderhalf uur zoet mee. En met dat kaartje heb je ook toegang tot het echte oude Rome. (allemaal oude stenen!). Maar toch zeker interessant om dit een keer gezien te hebben. Dit nam bijna de hele middag in beslag. Vervolgens de bus weer gepakt naar de opstapplaats en meteen goed gekeken waar ik de komende dagen naar toe wil. Vervolgens weer met de fiets naar de camping. Ik heb alleen maar zitten genieten en meegedaan in deze verkeerschaos. Maar goed dat ik daar geen dagen in door hoef te brengen.

Wel lieve supporters en medelevers. Dit was het dan eigenlijk. Wat een schitterende ervaring! Ik wil jullie allemaal heel veel danken voor de leuke, komische en  ondersteunende reacties die jullie op bepaalde momenten gestuurd hebben tijdens mijn fietsreis naar Rome. Dit heb ik zeer gewaardeerd en het heeft mij zeker ook gesteund in het volharden en volbrengen van deze mooie reis. Ik ga hier zeker iets moois van maken zodat ik later nog eens terug kan kijken of lezen.

Alleen al gekeken naar de Whatts Apphes van vandaag waren jullie zeer betrokken.

Nogmaals bedankt.

 

De komende dagen ben ik geen fietser meer, maar een van de duizenden toeristen die in Rome rondlopen. Tot kijk weer in Nederland om de verhalen nog eens uit te leggen of kracht bij te zetten.

Resultaat;
Gepland; 20 km
Gereden; 21 km
Gemiddeld; 17,7 km/u
Geklommen; 44 m
Gedaald; 47 m
Maximum; 34,6 km/u.

  • 31 Mei 2014 - 11:09

    Frank En Edith:

    Ha Ton!
    Gisteren al contact gehad en zag dat zelfs Frank even uit zijn isolement was via FB!!
    Nu loop je dus heerlijk te genieten in het prachtige Rome, welverdiend!
    Wij waren er in nog in November en ik moet eerlijk zeggen dat die rij van een uur het ook dubbel en dwars waard is...maar misschien kom je er nog eens samen met Jacqueline. Kunnen jullie het lekker saampjes over doen. Nog hele fijne dagen daar en rust lekker uit.
    Tot snel,
    Edith

  • 31 Mei 2014 - 11:43

    Wilma:

    Hoi Ton, nogmaals een fantastische prestatie heb je geleverd, proficiat.
    Nu lekker nog wat daagjes genieten in Rome er is genoeg te zien.
    Wij hebben het ook leuk gevonden om je te volgen en te reageren.
    Nog veel plezier in Rome en een goede vlucht terug naar Nederland.
    Tot gauw groetjes

  • 31 Mei 2014 - 12:11

    Leon En Judith:

    Ha Ton,

    Probeer in Rome een tratoria te vinden in de buurt van de ambassades in een achteraf straatje.. Je krijgt daar heerlijk eten 'Van oma' voor weinig geld. Hebben wij ook gedaan en het was lekkerder dan in de toeristische delen van de stad!
    Geniet daar! Judith en Leon

  • 31 Mei 2014 - 13:03

    Zoe En Andrea En Erik Stam:

    Hoi ton
    van ons van harte met deze geweldige prestatie.
    we hebben alles met plezier gevolgd en veel plezier nu als toerist.
    groetjes van ons drietjes.

  • 31 Mei 2014 - 14:21

    Anneke:

    Hoi Ton,
    Ook van ons proficiat. Wat een prestatie zeg. Je kunt trots zijn op jezelf. Wij hebben volop genoten van jou reis naar Rome. De verslagen en de foto's prachtig. Geniet nog lekker even van je vrije dagen in Rome en we zien elkaar snel weer.
    Groetjes Jan en Anneke

  • 31 Mei 2014 - 14:39

    Ron Van Drunen:

    Ton,
    Zoals Wilma heeft al heeft gezegd nogmaals van harte met deze prestatie. Geniet van het toerist zijn in Rome. Aan je foto te zien was je iets te vroeg. Je fans waren er nog niet zo te zien aan alle lege stoelen. Houw in Rome wel je shirt en broek aan anders ziet een ieder gelijk dat je geen toerist maar maar een fietser bent.
    Tot ziens in Breda,daar zijn trouwens ook genoeg 'oude stenen'.

    Gr.
    Ron

  • 31 Mei 2014 - 17:59

    Annette:

    Hoi Ton, geniet nog van een fijne tijd Rome, even fijn de toerist uit hangen, in de hop en go bus, geweldig toch! Veel plezier! Groeten Annette en Jack

  • 31 Mei 2014 - 18:31

    Polle:

    Dag Ton,
    Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!!
    Mooie verhalen en foto's.
    Nu nog wat genieten ter plaatse en nog een fijne familie vakantie gewenst.
    "Polle"


  • 31 Mei 2014 - 19:05

    Hugo.:

    Allereerst mijn felicitaties voor deze geweldige prestatie. Chappeau!! Je hebt het toch maar geflikt.
    Eén van de redenen van mij om niet eerder te reageren is geweest: hij heeft toch geen tijd om al die berichten te lezen. Hij is al zo veel tijd kwijt met iedere dag een verhaal te schrijven. Daarnaast moet hij natuurlijk ook nog tijd besteden aan het "thuisfront" dus blijft er weinig tijd over om te lezen.
    Nou neem ik toch de "pen ter hand" zoals men dit noemt.
    Wat een reis !!. Geweldig om mee te maken likt me dit . Zeer zeker als ik al de verhalen van jou zo lees is het iets fantastisch.
    De komende dagen zal ik die verhalen wel missen. Ik keek er iedere avond naar uit om het dag verslag te lezen. Uiteraard uit nieuwsgierigheid, maar anderzijds ook met een beetje jaloezie.
    Ook de foto's gaven een mooie indruk van hetgeen jij onderweg tegen bent gekomen en hebt meegemaakt. Wel heb ik met enig medelijden naar de weersverwachtingen zitten kijken, want wat heb jij pech gehad, zeker in het begin. Maar, een bikkel zoals ik jou ken, heeft er zich niets van aan getrokken, blijkt wel.
    Nou Ton, geniet nog enkele dagen van de rust en het mooie Italië voor dat je terug vliegt.
    Wij spreken elkaar ongetwijfeld binnenkort.

    Ton, veilig thuis en de groeten,
    Hugo.

  • 31 Mei 2014 - 19:16

    Je Zusje:

    Nou Ton het is een superprestatie wat je geleverd hebt!

  • 31 Mei 2014 - 19:19

    Je Zusje:

    Wij hebben ook van jou genoten,Je verhalen en mooie foto's ! Jij bent FB-loos maar via CIA komen er veel reacties op je prestatie!

  • 01 Juni 2014 - 13:08

    Danny En Inge:

    Respect! Een ander woord is er niet voor, hartstikke goed gedaan!

    Groeten van ons

  • 01 Juni 2014 - 13:48

    Jacqueline:

    Wat een kanjer ben je toch, echt zó trots op je,❤️ nu lekker toeristje uithangen...
    Ik zou zéker nog Vaticaan en sixtijnse kapel bezichtigen hoor ook al sta je anderhalf uur in de rij... Dat sta je ook als je voor een attractie in Disneyland Parijs staat te wachten en daar ben je binnen een paar minuten weer uit

  • 01 Juni 2014 - 14:25

    Simone Dielissen:

    Papa ik ben ontzettend trots op u. Wat een prestatie!! Geniet er nog even van en tot volgende week.

    Dikke kus xxx

  • 01 Juni 2014 - 16:07

    René De Waal:

    Hoi Ton,
    Gefeliciteerd met het volbrengen van de tocht. Geweldige prestatie.
    Genoten van je dagelijkse verslagen. Heel leuk. Geniet nog van je
    verblijf in Rome. Goede terugreis.
    René

  • 01 Juni 2014 - 16:31

    Peter Moerland:

    Ton,

    Nogmaals gefeliciteerd met de geweldige prestatie die je geleverd hebt. Het is er een die je niet snel zal vergeten en met plezier op terug zal kijken. Ik heb je reis met genoegen gevolgd, op sommige momenten kon ik me precies voorstellen in welke situatie je was, welke prestatie je moest leveren om de bergen met een vol beladen fiets over te komen, en hoe heerlijk het is om vervolgens met een hoge snelheid naar beneden te gaan. En ja dan moet je af en toe ook je tent in de regen op en afbreken. Maar door deze omstandigheden ben je wel een ervaring rijker.

    Ton geniet nog van de stad Rome en een goede terugreis toegewenst.

    Peter

  • 01 Juni 2014 - 18:23

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Het was steeds leuk om je dagelijks te volgen. Je hebt geen pech gehad en geen enge dingen meegemaakt, wat wil je nog meer.
    Nu nog van Rome genieten en daarna terug naar je gezin en daarna weer een beetje aan het werk of duurt dat nog .....
    Geniet er nog even van!

    mazzel, René

  • 01 Juni 2014 - 22:59

    Johan Vd P:

    Hoi Ton,

    Het was leuk om je te volgen. Laatste tijd door een dienstreis en mijn reis naar de AD6 heb ik wat minder tijd gehad om te lezen.
    Vandaag hebben we met het clubje van Eindhoven voor het eerst de Alpe Duez beklommen.

  • 02 Juni 2014 - 13:01

    Willem Burgers:

    Ton,

    proficiat met het uit fietsen van deze tocht. Hele prestatie.


    Willem

  • 04 Juni 2014 - 00:28

    Ineke:

    Hoi Ton,

    Afgelopen dagen je verslag gelezen. Super gedaan zeg!,,, knap hoor. Hoop je snel te zien en te spreken. Net zoals vele mensen ben ik ook trots op jou. Groetjes

  • 04 Juni 2014 - 15:47

    Walther Oomen:

    Ton in de eerste plaats proficiat met jouw fantastische prestatie je hebt het geflikt.Ik heb de tocht een beetje gevolgd en het was volgens mij genieten en afzien .Het weer zit niet altijd mee.Je staat trots op het St Pieters plein, Ton geniet van de welverdiende rust en geniet van Rome .

    Groetjes Walther Lia .

  • 06 Juni 2014 - 11:01

    Mark:

    Hi Ton,

    Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met het volbrengen van deze mooie monstertocht! Inmiddels weer onder de zon in Nederland neem ik aan; al een vervolg aan het plannen? Nog voor jaren aan verhalen en herinneringen, top. Ik wens jullie een mooie zomer.

    Groet
    Mark

  • 13 Juni 2014 - 12:51

    Poer:

    Hey Ton.

    Ik heb (vrij laat) delen van je verslagen gelezen: en dus sorry voor mijn late reactie. Ik hoop dat je openstaat voor het gezegde: "beter laat dan nooit"!
    Gaaf dat je de gehele tocht hebt kunnen voltooien. Jammer van de vele regendagen: dat dempt het fiets en vakantiegevoel wel een beetje, maar aan de andere kant maakt dat de prestatie -onder die omstandigheden- wel weer groter.
    In ieder geval heb je in je "rugzak des levens" weer mooie ervaringen kunnen toevoegen. En uiteindelijk: ook de "natte" kunnen mooi zijn.

    We zullen elkaar -in de Haarlemmermeerse klei- wel ergens tegenkomen!

    Bij dezen proficiat met je mooie prestatie & met hartelijke groeten,
    Poer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 1176
Totaal aantal bezoekers 35796

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: