Vrijdag 9 mei, de 5e fietsdag - Reisverslag uit Wasselonne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 mei, de 5e fietsdag - Reisverslag uit Wasselonne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 mei, de 5e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Mei 2014 | Frankrijk, Wasselonne

Vrijdag 9 mei 2014, 5e fietsdag.
Route van Saarbrucken naar Wasselone (Fra).

Frankrijk en Wind. Dat zo een mooie titel zijn voor vandaag.
Vanmorgen de tent weer nat ingepakt! Niet voor de eerste keer deze week. Gisteravond laat en vannacht heeft het weer geregend. Maar ik had niets gehoord, want ik had tijdens de planning al gezien dat deze camping langs een vrij drukke weg lag. Dus mijn oordoppen in gedaan en heerlijk geslapen tot de wekker ging.
Ik kan wel zeggen dat ik 's morgens gewoon 2 uur de tijd nodig heb van wakker worden tot vertrek. Zo ook vandaag dus. Vanuit de camping weer een stukje langs de Saar gefietst en al vrij snel Frankrijk in gereden. De route die ik vandaag gefietst heb deed mij veel denken aan de tocht naar Lourdes. Ook dat constant glooiende landschap met de aaneenschakeling van dorpjes en stadjes langs de route. Alleen in 2004 reden we op de racefiets en nu op een bepakte fiets. Enig verschil zit er ook qua tempo en kracht wel in...
En vandaag ook flink veel wind gehad. Altijd beter dan regen, een bui(tje) duurt meestal maar even, maar de wind had ik constant schuin voor. En eigenlijk al een dag of drie. Ondanks dat de temperatuur best aardig opgelopen was, een graad of 21, durfde ik mijn lange mouwen en broekspijpen niet uit te doen. Als ik n.l. weer eens ergens boven op een heuvel gearriveerd was, was de straffe wind nog steeds te koud. Ik vond dat ik nu toch wel eens rugwind zou kunnen gebruiken. En of het zo moest zijn, na Phalsbourg draaide ik wat meer oostwaarts en toen voelde ik ook af en toe hoe het is om met rugwind te klimmen. Geloof me, dat scheelt.
Weer rond 17:30 uur in Wasselone aangekomen. Hier sta ik nu op een Camping Municipal (gemeente camping), maar dit is de mooiste camping tot nu. En omdat ik nu een werkweek bezig geweest ben, neem ik morgen maar een dag rust. Onderhoud en wassen moet ook gebeuren voordat de echte bergen komen.

Resultaat;
Gepland; 89 km,
Gereden; 90 km,
Geklommen; 1088 m
Gedaald; 1136 m
Gemiddelde snelheid; 15,8 km/u,
Verbrand; Ja, en >2300kcal!


  • 10 Mei 2014 - 05:12

    Leon Kok:

    Hoi Ton, leuk om te lezen hoor... geniet er van!
    Ik hoop dat je beter weer hebt dan wij hier! Vandaag gaan we de Limburgse heuvels in, maar het wordt heel slecht weer.

    Geniet van je vrije dag, en rust lekker uit... Groeten van Leon!

  • 10 Mei 2014 - 06:21

    Johan Vd P:

    Hoi Ton,

    Geniet van je rustdag. Leuk om je zo te volgen.


  • 10 Mei 2014 - 09:01

    Wilma:

    Hoi Ton, daar ben je dan ook voor in de vut om 's morgens 2 uur bezig te zijn voor vertrek :-)
    Rust lekker uit vandaag en tot je volgende verslag. Groetjes Wilma

  • 10 Mei 2014 - 10:04

    Peter Moerland:

    Hoi Ton,

    Met het verbranden van de calorieën gaat het goed, dat wordt als je reis er op zit een kleinere maat broeken kopen! Als ik zo je dagverslagen lees dan komen de herinneringen van mijn reis van vorig jaar weer levendig naar boven. Wind tegen, regen, de tent nat opzetten en inpakken. Ik had gemiddeld ook twee uur nodig van opstaan tot wegfietsen. Ik hoop dat de weergoden de komende dagen beter hun best gaan doen. Maar ja, je moet het nemen zoals je het krijgt.

    Gr. Peter

  • 10 Mei 2014 - 10:33

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Groot gelijk dat je fff een rustdag hebt ingepland. Maar als ik de eerste foto van dag 5 bekijk ben je volgens mij met de caravan? Ik heb nog nooit een fiets met een dissel gezien ....haha. Ik mis de foto's van de vorige dagen?

    goed weekend, René

  • 10 Mei 2014 - 12:28

    Jan En Anneke:

    Hoi Ton,
    Lekker een rustdag vandaag. Dat hoort er ook bij. Tot nu toe heb je overdag een beetje geluk met het weer gehad alleen 's nachts niet maarja dat is beter dan overdag. We kijken nu alweer uit naar je volgende reisverslag want het is heel leuk om te lezen iedere dag.
    Groetjes van ons.

  • 10 Mei 2014 - 13:54

    Annelies En Jan:

    Ha die Ton,

    Je hebt er de vaart goed in zitten! Was al erg benieuwd wanneer de rustdag zou komen! Ook wij vonden de caravan op de achtergrond een beetje verdacht dicht bij. Maar het is al zwaar genoeg om je tassen mee boven te krijgen, lijkt mij!! Ga je je niet vervelen vandaag?? Of dat je zo rond deze tijd het gevoel hebt, dat je toch maar verder moest gaan fietsen???

    Afijn, succes met het huishouden en je boodschappen! Misschien een Lidl in de buurt? Spinnen was druk, met een aantal heren die het buiten waarschijnlijk te nat vonden!! We hebben nog even gekeken hoe de Zumba les is, nou, dat is ook pittig genoeg!

    Fijne dag!! Enne, ga je nog ergens songfestival kijken. Zien wat Ilse en Waylon er van gaan maken??

    Groetjes,
    Jan en Annelies

  • 10 Mei 2014 - 17:17

    Ton Dielissen:

    Hier een klein berichtje van je "secretaresse"
    Ik kreeg vandaag een heel lief moederdagkaartje thuisgestuurd en Simone kwam ook nog met een hele mooie bos bloemen in opdracht van ene fietser die onderweg is naar Rome.. Echt héél lief van je schat

  • 10 Mei 2014 - 17:30

    Jacqueline:

    Zoals je begrijpt is het berichtje hierboven natuurlijk van mij, was nog ingelogd op jouw site dus stuurde het bericht via jouw account, nou lekkere secretaresse heb jij hè.... xxxx

  • 10 Mei 2014 - 17:34

    Jacqueline:

    Oh ja wilde je nog een bos bloemen voor je verjaardag morgen die kant op sturen maar tja... teveel ballast hè, geniet van je vrije dag zodat je morgen weer uitgerust aan je fietstocht kan gaan beginnen. Neem lekker een stuk taart bij de koffie dan doen wij dat hier ook ..... xxxx

  • 11 Mei 2014 - 01:03

    Anja:

    Ton Je hebt de zaterdag een rustdag gepakt. Maar neem zondagavond een lekker biertje op je verjaardag
    VAN HARTE GEFELICITEERD en dan nu een lekkere zonnige dag zonder wind om te fietsen
    Kus je zus

  • 11 Mei 2014 - 10:39

    Andrea , Erik En Zoe Stam:

    Hoi ton van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!
    Heel veel succes verder met de zware en vooral natte fietstocht.
    Groetjes van andrea,erik en zoe.

  • 11 Mei 2014 - 11:58

    Je Zusje:

    Hoi Ton,van harte Gefliciteerd met je verjaardag!! Ziet er wel mooi uit op de foto's alleen jammer van die vervelende wind(tegen dan he). Heb je wel je fiets versierd vandaag? Haha..kan iedereen je feliciteren!! Geniet van je vrije dag! Succes weer verder!! ☀️
    Jose xxx

  • 11 Mei 2014 - 12:02

    Je Zusje:

    O,ja..Nederland is 2e geworden hahaha....lekker belangrijk voor je he!?!?

  • 11 Mei 2014 - 12:05

    Peter Moerland:

    Ton,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke foto's heb.
    Gr. Peter

  • 11 Mei 2014 - 12:49

    Rob En Dory:

    Ton Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag, denk vooral vandaag aan het innemen van voldoende vocht. Leuk om alles te lezen en vooral al die bekende plaatsen die je tegenkomt, al zagen wij die meestal op de borden staan als we naar Italië reden met de auto.

    Groet,

    Rob en Dory.

  • 11 Mei 2014 - 13:25

    Ferry:

    Hey Ton!

    Van harte met je verjaardag!
    Hoop voor je dat je beter weer hebt dan wij hier.
    Leuke foto's heb je gemaakt. Geniet ervan.

    Groeten neef

  • 11 Mei 2014 - 14:27

    Andre :

    Hoi van het natte Rotterdam van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    gr Petra en Andfe

  • 11 Mei 2014 - 15:11

    Inge :

    Ton, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuk om je verslagen te lezen.
    Veel succes nog!
    Groetjes Inge en Danny

  • 11 Mei 2014 - 17:34

    Barend Dorchain:

    Hè Ton gefeliciteerd een hele uitdaging die je doet geniet van omgeving ik blijf je volgen

  • 11 Mei 2014 - 19:56

    Sandra:

    Hoi Ton,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Leuk om je reisverslagen te lezen en je foto's te zien. Heel veel plezier nog met hopelijk minder wind en regen...

    Groetjes Ray & San

  • 11 Mei 2014 - 20:00

    Jan En Anneke:

    Hoi Ton,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je niet teveel regen gehad vandaag en is de wind ook wat minder.
    Groetjes Jan en Anneke

  • 11 Mei 2014 - 21:31

    Mark:

    Hi Ton,
    Van harte gefeliciteerd!

    Ps reactie op foto: beetje gewicht kwijtraken, wist niet dat je een caravan achter je fiets had hangen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 36039

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: