Donderdag 22 mei, 15e fietsdag - Reisverslag uit Berceto, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Donderdag 22 mei, 15e fietsdag - Reisverslag uit Berceto, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Donderdag 22 mei, 15e fietsdag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Mei 2014 | Italië, Berceto

Donderdag 22 mei, de 15e fietsdag.

Nadat ik vanmorgen betrekkelijk snel klaar was met inpakken, nog even een kopje gedronken en het dagboek bijgewerkt. Vaak is het n.l. zo dat er alleen internet beschikbaar is in de buurt van de receptie van een camping. En ik lag in mijn onderkomen daar best wel een stukje vandaan.
Dus wat later vertrokken dan gewoonlijk. Het waren slechts 73 km volgens de planning. Maar dat viel goed tegen. Vandaag 3 klims, een naar 968m hoogte en 2 naar ong 850m hoogte. Dat is op zich niet zo heel erg, maar ik begon iedere klim vanuit het dal wat op ongeveer 250 m hoogte ligt. Dus dat waren geen gemakkelijke heuvels. Maar ondanks dat blijft het wel leuk om zoiets te doen. De klims nemen aardig wat tijd in beslag, maar de afdalingen gaan best snel. Alleen moet je wel echt op de weg blijven letten. Niet dat ik veel verkeer tegenkwam, integendeel, vandaag erg weinig verkeer tegengekomen, maar op sommige stukken kan je goed zien dat de grond/aarde in beweging is en schuift. Dat zie je aan scheuren in de weg, of stukken welke ineens met grint opgevuld zijn of hier en daar zelfs gaten in de weg waaronder de grond weg is. Ook ben ik regelmatig gestopt. Om foto's te maken of iets te drinken of gewoon uit te rusten. Met een temperatuur van boven de 20°C moet je veel drinken. Ik denk dat ik wel een liter of zes gedronken heb vandaag. En het mooie is dat je in de bergen ook regelmatig stroompjes tegenkomt waar ik de bidons dan weer kon vullen met heerlijk koud water. Altijd wel even kijken of er niets in zit, maar bijna altijd is dit heel helder water. Omdat de camping zelf ook op >800m hoogte ligt, was die laatste klim er ook eentje die er wezen mocht. Al met al was dit de zwaarste fietdag tot nu toe. Zelfs zwaarder dan die van zondag toen ik de Simplonpas over ging en meer km's had gereden.

Resultaat;
Gepland; 73 km
Gereden; 78 km
Gemiddelde snelheid; 11,4 km/u
Geklommen; 1918 m
Gedaald; 1603 m
Maximum; 57km/u.

  • 23 Mei 2014 - 15:51

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Leg eens uit hoe je dat doet: een selfie maken al rijdend heuvel op???

    later, René

  • 23 Mei 2014 - 21:53

    Wilma:

    Hey Ton, wisten ze bij dat gezellige huis dat je langs zou komen omdat er stoeltjes voor je klaar stonden ?
    De foto's zien er weer schitterend uit. Die foto bij dat houten huisje doet me denken aan Plopsaland, plopperdeplopperdeplop :D
    Succes voor de volgende etappe.
    Groetjes, Wilma

  • 23 Mei 2014 - 22:47

    Peter Moerland:

    Ton, Je bent niet bang om water uit de natuur te drinken! Toen ik dat las moest ik terugdenken aan mijn kmsl tijd. Tijdens een meerdaagse oefening aan de Möhnesee was er een medestrijder die ook het water uit de natuur dronk, kan geen kwaad zij hij ik heb al liters gedronken, niets aan de hand. Dezelfde minuut liet hij een windje met gevolg... zijn broek vol. Maar ja er moet gedronken worden bij genoemde inspanning en dan moet je keuzes maken.
    Groetjes Peter

  • 23 Mei 2014 - 23:31

    Jacqueline:

    Deze zware klim heeft toch een beetje te maken met je flesje rode wijn van de avond ervoor..volgens mij had je gewoon pap in je benen ;-)
    Mooie foto's weer, ik heb al een foto voor op de kalender van 2015, die mooie blommekes.. Wel knap hoor die actiefoto van jezelf de heuvels op...
    Dacht je dat je het ergste had gehad daar in Zwitserland maar dat valt toch vies tegen hè???
    Succes schat mrt je volgende trip xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 35795

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: