de 2e dag - Reisverslag uit Waimes, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu de 2e dag - Reisverslag uit Waimes, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

de 2e dag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Mei 2014 | België, Waimes

verslag. Dinsdag 6 mei.
Vandaag stonden de eerste echte heuvels op het progamma. En dan niet die zoals de opritten over de Belgische wegen, maar die van de Ardennen.
Om 06:45 werd ik al wakker. Gelijk een vroegere werkdag... Na een paar crackers uit het noodrantsoen gegeten te hebben alle spullen ingepakt en de tent weer opgeborgen. Om 09:00 op de fiets gestapt om te vertrekken. Maar de kantine was al open en wat is er nou beter dan de dag met een heerlijk kopje koffie te beginnen. Dus het vertrek was iets later.
Via Genk naar Maastricht gefietst. En laat dat nou een dikke 2 uur fietsen geweest zijn. En Limburg staat bekend om zijn vlaaien, dus meteen heel even de toerist uitgehangen en lekker genoten.
Vervolgens een stuk langs de Maas stroomopwaarts gefietst waarbij ik de eerste druppels te verwerken kreeg. Het werd al gauw echte regen dus het regenpak maar uitgepakt en aangedaan. Bij Vise links af en dan begint het eigenlijk meteen. Om warm te draaien meteen aardige heuveltjes met dito stijgingspercentage. Inmiddels was het ook weer opgehouden met regenen. Om dan je regenkleding aan te houden is niet prettig. Van binnen wordt je alleen maar natter. Dit alles weer uitgedaan en opgeborgen onder het genot van een heerlijke Belgische sandwich. De route liep vervolgens via Batice en Verviers naar Robertville. Wel, na Vervier begon voor mij het echte klimwerk. Kilometers lang alleen maar klimmen. Maar je wordt er wel sterk van zeggen ze. Maar dat het totaal anders is dan met de racefiets heb ik nu goed kunnen ondervinden. Het hoogste punt vandaag was Haute Fagnes met een hoogte van 694m. Toen ik hier op aanreed kreeg ik een deja vu. Als ik me niet vergis was dit een rustpunt en tevens keerpunt bij de tourversie van Luik-Bastenaken-Luik.
Vandaaruit ging het gelukkig een kleine 8 km lekker naar beneden. Het blijft wel uitkijken, want er zitten toch genoeg gaten in de weg die je fiets aardig pijn kunnen doen (en de berijder natuurlijk ook).
Na het Lac de Robertville gepasseerd te hebben volgde nog een laatste klimmetje naar de camping. Hier was ik mooi op tijd. De keuken ging bijna dicht, maar ik zag er waarschijnlijk zo hongerig uit dat ze voor mij nog een heerlijke pastaschotel bereidden. En ik was ook op tijd, want tijdens het opzetten van mijn tent begon het flink te onweren met erg veel neerslag. Ook weer een ervaring. Om niet alles in de tent nat te laten worden mogen de tassen vannacht niet naar binnen. Maar gelukkig heb ik een luifeltje aan mijn tent dus ze staan niet in de regen...

Resultaat;
Geplande km's; 98
Gereden 101
Hoogtemeters; 1168 (totaal geklommen meters dus).
Gemiddelde snelheid; 15,1
en ook nog wat calorieen verbrand!

Tot het volgende verslag

  • 07 Mei 2014 - 23:21

    Annette:

    Hallo Ton,ook voor morgen veel succes.! Laten we hopen dat de weergoden goed gezind zijn !! En vooral door gaan!! Groetjes Annette en Jack

  • 07 Mei 2014 - 23:42

    Anja:

    Hoi ton leuk dat je de resultaten bijhoudt. Als ze jou zien maken ze altijd wel een hapje klaar hoor. Ze zien al aan je dat je trek hebt :-):-):-):-) nu maar de zon tegemoet fietsen. Hier is het koud.
    Leuk je verslag te lezen. Slaap lekker en tot je volgende verslag. Groetjes anja

  • 07 Mei 2014 - 23:51

    Jacqueline:

    Je zal vast allang in je slaapzakje liggen snurken, maar het is deze digibeet gelukt om je verslagen erop te zetten, vraag niet hoe, maar blijven proberen, proberen en nog eens proberen... Het komt ooit wel eens goed met mij ;-) Hopelijk dat morgen je wat meer zon zal brengen, heel veel succes schat en geniet van al het mooie om je heen.... xxxx

  • 07 Mei 2014 - 23:58

    Rene Potasse:

    Zo Ton,
    Al aardig wat hoogtemeters te pakken! Maar ja dan ook afdalen. Zeker zo leuk en daar ben je ook goed in. Let wel bij de bochten met die massa op je fiets.

    welterusten!

    René

  • 08 Mei 2014 - 00:25

    Henk:

    Dus je hebt de blonde achter gelaten. Ja dat gewicht aan de fiets is een extra belasting, maar zo n sterke jongen als jij kan dat gewoon. Hou het verder droog en geniet! Ave Henk

  • 08 Mei 2014 - 12:32

    Je Zusje:

    He broer,goed kunnen slapen met regen en onweer? Wel romantisch....in je uppie haha. Hoop voor je dat t wel beter weer is vandaag,fietst toch wat relaxter!! Hier lijkt t wel herfst..brrr. We horen weer van je!!! Succes

  • 08 Mei 2014 - 16:37

    Peter Moerland:

    Hoi Ton,

    Wanneer je calorieën verbrand dan moet je ze inderdaad aanvullen, en ja dan gaat zo’n Limburgse vlaai er wel in. Je hebt nu ook ervaren wat de kilo’s van je tassen met je doen wanneer je een berg op gaat. En ja dat is een heel verschil met een lichte racefiets! Maar zo als je aan geeft wordt je er sterk van. Je zult ervaren dat na een paar weken het klimmen je steeds beter afgaat.

    Groetjes
    Peter

  • 08 Mei 2014 - 20:41

    Anneke:

    Hey Ton,
    Eindelijk is het ons gelukt je te volgen op deze site. Wel heel leuk dat we zo kunnen kijken waar je zit en wat je doet. Hoop dat het weer een beetje mee is gevallen vandaag en niet zo nat als hier. Voor morgen alvast veel succes en we wachten weer op je nieuwe verslag!
    Groetjes Jan en Anneke x

  • 08 Mei 2014 - 21:15

    Wilma En Ron:

    Hoi Ton,
    De eerste dagen zitten erop, al aardige klimmetjes gehad er zullen nog wel wat heuveltjes volgen.
    Dan heb je het wel verdient een lekkere traktatie bij de koffie ;-) . Je moet de inwendige mens wel goed verwennen op deze reis je fiets het er toch weer af.
    Hopen dat de komende dagen bij jou droog zullen zijn hier beloven ze niet veel goeds.
    Succes en tot je volgende verslag.
    Groetjes Ron en Wilma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 35785

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: