De eerste dag - Reisverslag uit Zonhoven, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Zonhoven, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Mei 2014 | België, Zonhoven

5 mei 2014
Vandaag eindelijk zo ver. Het vertrek naar Zonhoven. Tenminste voor de eerste dag dan, want uiteindelijk wil ik toch wel in Rome eindigen.
Natuurlijk toch al redelijk vroeg wakker geworden. In ieder geval voor de wekker die ik op 07:40 ingesteld had..
Verder normaal ontbeten, mijn lunch klaar gemaakt en thee gezet. Jacqueline was inmiddels ook het bed al uit. Zelfs Simone liep al vroeg beneden. Dit terwijl ze gisteren nog naar een feest geweest was. De bedoeling was om tussen 09:00 en 09:30 te vertrekken.
Nou, dat is wel gelukt. Tijdens het klaar zetten van de fiets werden al de nodige foto's genomen. Die staan denk ik al op facebook van Jacq en Simone. Ook Danny kwam mij nog uitzwaaien. Evenals Henk de buurman.
Ik moet zeggen dat het best wel een apart gevoel bij ons was. Natuurlijk was ik in het verleden ook al vaker op uitzending geweest, en dat voor een langere periode dan die nu gepland was, maar nu ik ga alleen! En dat is toch anders.
Afin, na een toch wel emotioneel afscheid op pad gegaan. Het begin ging voorspoedig. Geen hoogteverschillen, mooi weer en weinig wind. Alhoewel ik dat beetje dat er stond natuurlijk wel tegen had.
De eerste stop had ik gepland langs het kanaal bij Arendonk. Bleek dat cafe pas om 14:00 uur open te gaan. Nou, gewoon mijn lunch gegeten en dan ergens anders maar een terrasje pikken. En vanwege het prachtige fietsweer lekker buiten gezeten en van een pintje genoten. Je moet tenslotte veel drinken. Alleen hebben ze nooit gezegd wat dan wel. En in bier zit zuiver water...
Vervolgens verder gefietst door het mooie belgische Kempengebied met de vele fietspaden. Om 16:50 was ik al op de camping Holsteenbron. Op mijn gemak de tent opgezet, gedouched en nog een heerlijke versnapering.
En na het eten natuurlijk koffie, een beetje rusten voor de dag van morgen.
Al met al viel deze eerste dag reuze mee. Maar alles zat ook wel mee, de zon, de temperatuur, de wind en de zonnige standplaats.
Morgen wordt er al weer minder weer voorspeld. We zien wel.


  • 07 Mei 2014 - 23:33

    René Potasse:

    Hoi Ton,
    Nou, je hebt een prima start gehad met mooi weer. Wel lekker rustig zo in je eentje!
    Ik stond die dag op de ladder te schilderen bij een maat van me.
    Ik krijg steeds een hotmailbericht en als ik die aanklik kom ik bij 'waarbenjij.nu
    Heb je dat zo ingesteld?

    ik ga je volgen, veel plezier!

    René

  • 07 Mei 2014 - 23:38

    Ton Dielissen:

    Er staan 2 verslagen van de eerste dag vermeld op de site, 1 bij mijn eerste reis en 1 bij mijn fietsreis naar Rome. Helaas kon ik het verslag van bij mijn eerste reis niet verplaatsen naar mijn fietsreis naar Rome, dus kon niet de reacties ervan overpllaatsen, excuses hiervoor.maar heb ze allemaal gelezen, heel leuk om de reacties te lezen, bedankt hiervoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 35884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: