Dinsdag 20 mei. Rustdag... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 mei. Rustdag... - Reisverslag uit Pavia, Italië van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 mei. Rustdag...

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Mei 2014 | Italië, Pavia

Dinsdag 20 mei, rustdag!

Gisteravond had ik al wat spullen gewassen, want dat moet af en toe ook gebeuren. Het is helaas niet allemaal van Merino wol gemaakt. Dat kan je schijnbaar weken aan houden zonder te wassen en dan ruik je nog niets! Zodoende had ik vandaag de hele dag om naar Milaan te gaan. Lekker op tijd vertrokken en met de trein heen en weer gereden. De campinghouder had mij uitgelegd waar ik er uit moest. En dan sta je daar, bijna midden in zo'n grote stad. Toen ik aan een man vroeg welke kant ik op moest voor het centrum kreeg ik behalve de route meteen een opsomming van de items die ik zou moeten gaan zien. Zo, die had ik dus. Maar het was toch nog een aardig stuk lopen en ja, uiteindelijk kwam ik dus op de Piazza Duomo. Een schitterende kerk. Van buiten want van binnen vond ik het niet zo bijzonder. Wij zijn ooit in de kerk van Siena of Luca, dat weet ik niet meer, geweest, maar zo mooi heb ik er nadien nooit meer eentje gezien.
Op dat plein heb je ook die beroemde passage waar dan wel de luxere merken vertegenwoordigd zijn. Best mooi allemaal. Ik was toen van plan om naar de Toerist Information te gaan, maar die heb ik nergens kunnen vinden. Ja, bij het station zei men. Maar Milaan heeft diverse grote stations, dus liep ik naar de verkeerde. Dat was eigenlijk wel jammer. Nu liep ik langs wat oude stenen en door mooie parken maar je weet het verhaal wat erbij hoort niet. Ik ben toen maar weer naar het station waar ik moest zijn heen gelopen en ben weer naar Pavia teruggekeerd. Door al dat geloop voelde ik mijn benen  best wel toen ik weer bij de tent was en heb de rest van de avond maar rustig aangedaan. Alleen de remblokken vervangen. Die waren nu toch wel erg ver op.
Morgen weer verder zuidwaarts waarbij de Apenijnen nu op me wachten.


  • 20 Mei 2014 - 23:30

    Je Zusje:

    Je had met de fiets moeten gaan

  • 20 Mei 2014 - 23:31

    Je Zusje:

    Succes voor morgen! Grs Jose xx

  • 21 Mei 2014 - 07:43

    Wilma:

    Niet echt een rustdag :-) maar ook wel weer goed om even die loopspieren te pesten.
    Jammer dat je geen souveniertje kan meenemen voor het thuisfront, je ziet toch hele mooie dingen in Milaan.
    Hopen dat je niet van die hele hoge Klimmetjes tegenkomt in de Apennijnen.
    Succes

  • 21 Mei 2014 - 08:26

    Polle:

    Dag Ton,

    Zwemmen,...... (Regen)
    Fietsen,......
    Lopen,...... (Milaan)

    Goed bezig als Triatleet
    (wel moeilijk parcour gekozen voor een eerste deelname).

    Groeten en succes voor de volgende dagen.

    Polle

  • 21 Mei 2014 - 09:04

    Paul:

    Ha Ton,

    Maak er weer een mooie dag van en doe Zaagmans de groeten.
    Leuke reisverhalen. En voor je fietstocht: petje af!

    Groet,
    Paul ("Key")

  • 21 Mei 2014 - 09:42

    Peter Moerland:

    Hallo Ton,
    Ook zo'n rustdag vergt nog aardig wat energie, maar dan heb je wel weer wat gezien..
    Wat de schoonheid van de kerken betreft kom je er in Rome ook nog een paar tegen.
    succes met het klimmen in de Apenijnen.

    Goetjes, Peter

  • 21 Mei 2014 - 10:41

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Neem aan dat je met je Garmin gelopen hebt! Ja zo'n stadswandeling gaat altijd veel energie kosten. Volgende keer metro pakken. In Rome kan ook alles te voet, maar om alles te zien moet je daar wel een weekje vertoeven. Ik neem aan dat je dat ook wel gepland hebt.
    Wel weer leuke foto's van Milaan, kun je weer afvinken.
    Nou goeie reis langs/over de Apennijnen. Ik heb even gegoogeld, maar deze heuvelrug ligt van Noord naar Zuid Italië. Als je langs de kust blijft fietsen heb je er geen 'last' van.

    mazzel, René

  • 21 Mei 2014 - 18:51

    Annette:

    Hallo Ton, lees net je verslag van dinsdag, bezoek Milaan. Je hebt wel heel veel gezien en gelopen die dag, maar wat is er vermoeiender dan een stad bezichten? Ik kan me voorstellen dat je de avond je rust moest nemen voor de volgende dag! Was weer schoon in de tas en gaan !! Succes verder en op tijd weer uitblazen. Groetjes Annette en jack

  • 21 Mei 2014 - 19:21

    Barend Dorchain:

    Geniet van je rustdag dan kan je er morgen weer tegen aan de foto's zijn mooi zo zie je heel veel op de fiets met de auto gaat alles langs je heen als ik terug kom ga ik de roparun lopen

  • 21 Mei 2014 - 23:29

    Jacqueline:

    Hallo schat, je nog net even aan de telefoon gehad, het gaat tot nu toe allemaal heel voorspoedig, je loopt zelfs een dag voor op schema wat betreft je kilometers dus is niet verkeerd hè...
    Die prachtige kerk was in Sienna, nooit meer zo'n mooie kerk tegenkomen als die daar in Sienna,
    Ik verwacht wel dat je zo'n mooi Louis Futon tasje meeneemt uit Italië hoor, prijs valt toch best mee?? ;-)
    Foto's zijn weer leuk, en zo te lezen was het geslenter door de stad een stuk vermoeiender dan dat je op de fiets zit, je zusje schreef al dat je lekker met de fiets had moeten gaan...
    Nog wel even morgen je foto erop zetten van je onderkomen van vannacht hè... En ik zou niet die hele fles rode wijn opdrinken want dan kom je echt die berg morgen niet op ...
    Welterusten xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 35811

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: