De 6e fietsdag, Verjaardag - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu De 6e fietsdag, Verjaardag - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

De 6e fietsdag, Verjaardag

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Mei 2014 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

Zondag 11 mei, 6e fietsdag

Route; Wasselone naar Freiburg (Dui)

Kernwoorden vandaag: Aeolus, 4a5, Rijn, schuim

Al vroeg werd ik eraan herinnerd dat het vandaag mijn verjaardag is. Alsof ik het zelf zou vergeten! Maar dank daarvoor aan iedereen die vandaag met me meegeleefd heeft.
Om 09:00 uur weer vertrokken (wat een ritme he!). Het was weer heerlijk fietsweer. Maar toch rij ik nog steeds met lange mouwen en lange pijpen onder mijn fietsbroek. Ik vind de wind nog steeds fris. De rit verliep vrij vlot. Er was ook niet veel verkeer op de weg. In de eerste dorpjes waren alle winkels nog dicht zodat ik op mijn koffie met gebak moest wachten. Wel, om ong. 11:00 uur dan eindelijk een bar-restaurant gevonden welk wel open was. Dus meteen gestopt en genoten.

Omdat er vandaag niet veel geklommen of gedaald hoefde te worden schoot ik aardig op. Alleen die constante wind schuin voor. Je raakt er aan gewend, maar ik heb hem toch liever mee.

Zoals ik op een gegeven moment een klein weggetje inreed. Dat stond wel op de route, maar was klein en werd alsmaar smaller. Maar het klopte. Hier zat een van de weinige klimmetjes in. En die leidde naar  een waterkrachtcentrale van een Frans bedrijf in de Rijn. Daar kon ik gewoon langs fietsen en toen rechts af. Hier loopt de Rijn echt zuid-noord. Gelijk de wind. Ik bleef de Rijn hier een dikke 6 km volgen. Toen moest ik denken aan een liedje van een Amsterdammer. Dat heet geloof ik "Een reisje langs de Rijn dat is zo fijn." Nou, ik vond het helemaal niet fijn meer met een windkracht hier dichter bij 5 dan bij 4. Aeolus zorgde dat ik echt aan de bak moest. Er stonden zelfs schuimkoppen op de Rijn!!

Eenmaal van de Rijn afgedraaid moest ik toch even pauzeren. Met een hapje en een drankje natuurlijk.

De laatste berichten even beantwoord met de mededeling dat het lekker zonnig was.

Nou, dat had ik beter niet kunnen doen. Freiburg en omgeving ligt in het Zwarte Woud. Dat is niet voor niets. Al snel werd de bewolking dikker, grijzer, zwart en vervolgens ging het los. Ik had nog snel mijn regenpak aangedaan, maar het begon te onweren waarbij de regen met bakken naar beneden kwam. Nog even doorgefietst, maar er toen toch maar voor gekozen om te gaan schuilen. Dit duurde een tien minuten en daarna in een beetje regen doorgereden tot aan de camping. Gelukkig hield het toen op met regenen zodat de tent weer keurig netjes bij droog weer opgezet kon worden. Daarna toch nog regen gehad, maar ik zat in ieder geval lekker droog.

 

Gepland; 91 km

Gereden; 95 km

Gemiddelde snelheid; 18,9 km/u

Maximum; 46 km/u

Geklommen; 264 m

Gedaald; 283 m.


  • 12 Mei 2014 - 11:22

    Annettenaalden:

    Hallo TON, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, gister kon ik niet op je site komen.Op dit moment zijn je vrouwtje en ik na de spinning klaar voor een lunch bij Ellen. Heel veel succes vandaag met fietsen, en ik hoop dat je de zon tegemoet fietst. Groetjes Annette Jack en Jacqueline.

  • 12 Mei 2014 - 12:36

    Jan Roovers:

    Hallo Ton,een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd. Leuk om je te volgen. Je tocht lijkt mij schitterend om te fietsen, als ik het zo lees. Maar dan zou ik het wel met beter weer willen doen en liever niet in mijn eentje. Geniet ervan en vergeet niet na regen komt zonneschijn en wie weet verlang je over een paar dagen wel naar een heerlijk verfrissend buitje. Succes Jan en Ellen Roovers

  • 12 Mei 2014 - 12:40

    Judith:

    Ha Ton,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Het is erg leuk om jou zo ieder dag te volgen, we reageren niet op ieder berichtje natuurlijk, maar zo af toe natuurlijk wel!
    Als ik het zo lees lig je aardig op schema met de plannen die je gemaakt had! Leuk hoor!
    Balen dat regen en wind soms zo vervelend zijn (dat hebben we hier ook momenteel), maar probeer vooral ook te genieten van deze hele onderneming... Je doet het tenslotte niet iedere week!

    Groetjes,
    Judith

  • 12 Mei 2014 - 12:45

    Polle:

    Dag Ton,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Succes met de tocht, alhoewel een carbon frame iets beter fietst!!
    Groeten
    Polle

  • 12 Mei 2014 - 13:20

    Wilma :

    Je komt wel hele leuke dingen onderweg tegen. En van de regen kunnen we je ook wel wat foto's sturen, niet normaal komt echt met bakken uit de hemel. Hopen dat je nu snel wat uit kunt doen en kan genieten van de warmte en de zon.
    Groetjes Ron en Wilma

  • 12 Mei 2014 - 14:48

    René Struijs:

    Hoe ouder hoe gekker .........dat had je op je T-shirt kunnen drukken.
    Machtig ! Prachtig !

    :-)

    gr.
    René en Angelina


  • 12 Mei 2014 - 18:02

    Andre:

    Hoi Ton
    al een weekvoorbij met heel veel slecht weer
    Leuk om te lezen dat je toch van geniet en leuk dat je foto's er bijzet
    nog hel veiliger kilometers
    gr andre

  • 12 Mei 2014 - 18:46

    Annettenaalden:

    Hallo TON, nog even een tweede berichtje vandaag. Jacqueline en ik hebben er vandaag dus een gezellig dagje van gemaakt, spinninguurtje, lunch bij Ellen en daar na nog even een kop thee bij mij thuis. Hoe was jouw dag? Lekker gefietst? Heb je voor vandaag je doel bereikt? Groetjes Annette

  • 12 Mei 2014 - 20:19

    Jacqueline:

    Dus het echte klimwerk gaat nu beginnen?? Had je net nog even aan de telefoon...
    Je hebt ook echt geluk met het weer op die enkele bui na maar meestal vallen de buien als je lekker in je tentje ligt, hoorde net het gekletter van de regen toen ik je aan de telefoon had.
    Hopelijk dat de weergoden voorlopig nog gunstig gezind zijn voor je. Heel veel succes liefff met je volgende klim.. wacht je volgende verslag weer af... xxxxxx

  • 12 Mei 2014 - 20:19

    Johan Vd P:

    Hey Ton,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

    Leuke foto´s


  • 12 Mei 2014 - 20:21

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Gefelicitaart met je verjaardag! En na regen komt nog meer regen, tenminste hier in Nederland...

    mazzel, René

  • 12 Mei 2014 - 21:38

    Walther Oomen:

    Ton nog proficiat met je verjaardag Ik hoop dat je wat meer zonnige dagen tegemoet gaat ,het fietst wat fijner in de korte broek . Ton laat je bij het klimmen niet verleiden tot een groot verzet klim op souplesse.
    Ton heel veel succes en bon courage.

    Groetjes Walther Lia

  • 12 Mei 2014 - 21:48

    Mario En Anja:

    Hoi Ton.
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag. Helaas te laat, maar waren het niet vergeten hoor. We zijn een weekendje weg geweest met z'n achten en hadden daar geen internetverbinding. Vandaar.
    We hebben wel ,volgens mij, het slechtse weekend uitgezocht om weg te gaan qua weer! Zaten dichtbij het strand van Renesse, dus hadden gehoopt op mooi weer. Maar het heeft juist heel erg veel gehoosd en ook enorm veel gestormd. Zelfs in ons huisje waaiden we 's nachts ons bed uit ! (Bij wijze van spreken) We moesten gelijk aan jou in je tentje denken. Hopenlijk blijft dit weer jou bespaard. Nu zijn we weer thuis en wordt het weer ook langzamerhand iets beter. Leuk om al je verslagen te lezen. We blijven ons verbazen over jou moed om dit te ondernemen ! Tot nu toe ben je zo te lezen aardig op schema. Hopenlijk verloopt de rest van je reis ook goed. Ga zo door. Ben wel benieuwd of je straks nog meer van die wilde plannen hebt. Succes voor de rest van de trip. Op naar de pizza !

  • 12 Mei 2014 - 22:14

    Aad En Carla:

    Hoi Ton. Nog gefeliciteerd (1 dag te laat maar toch....).
    Dapper hoor zo'n tochtje over de Alpen helemaal naar Rome.
    Je zal alle weertypes tegenkomen. Leuke foto's
    Wij blijven je volgen. Veel succes en gezonde kilometers.
    Groetjes
    Aad en Carla

  • 12 Mei 2014 - 23:29

    Annelies En Jan:

    Hallo Ton, nog net op de valreep. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Gelukkig dat je gebak hebt gevonden, op een dag als deze!!!

    Slaap lekker, en morgen gezond en droog weer op!!

    Dikke verjaardagskussen van ons!!

  • 12 Mei 2014 - 23:44

    Je Zusje:

    Je had t kunnen weten he?! T zwarte woud,zijn toch vaker geweest,lang geleden, altijd regen!!!☔️ Geultje graven om de tent,midden in de nacht..haha

  • 13 Mei 2014 - 17:55

    Ronniedonnadonie:

    De foto van je vouwfiets vind ik wel het leuks
    Gr.
    Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 35862

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: