Dag 7 Maandag 12 augustus 2019 - Reisverslag uit Newbury, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 7 Maandag 12 augustus 2019 - Reisverslag uit Newbury, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 7 Maandag 12 augustus 2019

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Newbury

Maandag 12 augustus

Na in Chertsey overnacht te hebben weer redelijk vroeg wakker geworden van de highway die hier vlakbij schijnt te liggen, en de laag overvliegende vliegtuigen. Maar vandaag wilde ik een flinke afstand afleggen omdat er nu langs de route niet zo veel campings liggen.
Gelukkig konden we op de camping een ontbijt in een klein kraampje kopen, dus dat maar meteen gedaan. Ik kreeg echter een baguette zo groot en dik belegd met een Engels ontbijt dat het meteen een combinatie was van ontbijt met lunch!
De route liep nu voor een deel weer verder langs de Theems, door het vrij grote Windsor Park richting Eton, de universiteitsstad. Bij dit park ligt volgens mij ook het gelijknamige park van Charles, maar daar heb ik niets van kunnen zien. Van hieruit liep de route naar Reading, deels nog steeds langs de Theems en daarna door het glooiende landschap. Best mooi, vooral toen ik over een groot landgoed reed waarbij ik een buizerd op een kleine meter voorbij reed. Die zat op een paaltje langs het pad gewoon relaxed naar mij te kijken.
Nu was het wel zaak dat ik op de route diende te blijven omdat mijn Garmin het niet meer deed en ik geen andere kaart bij me had dan het routeboek.Dit is nu dus wel een reis geworden waarin de techniek mij in de steek gelaten heeft. Eerst twee weken voor vertrek mijn laptop met alle informatie betreffende deze reis, vervolgens afgelopen zaterdag mijn Garmin GPS die er mee stopte, vervolgens laadt mijn tablet niet meer op en tot overmaat van ramp nu ook al mijn Iphone die niet meer verder laadt dan 1%!!
Zodoende werd ouderwets kaartlezen de enige optie om de route te volgen. In Reading nog even gestopt en bij zo’n telecomwinkel er iets aan te doen was, maar zij zeiden dat alles oke was.
Vanuit Reaading nu eigenlijk alleen maar langs het Avon & Kennet Canal gefietst over de `towpath’s`. Dat zijn oude jaagpaden waar vroeger de paarden over liepen die de schuiten voorttrokken. Ook kom je heel veel sluizen tegen en `longboats` of `smallboats` tegen. De sluizen worden soms bediend door een sluiswachter, en soms moeten de booteigenaren de sluizen zelf bedienen. Ik ben dan ook even gestopt om te zien hoe dat ging, en toevallig was hier nu een vrouw de sluis aan het bedienen terwijl de man op de boot bleef.Op deze manier kunnen de mensen het hele kanaal door varen over een 80 mijl met ik weet niet hoeveel sluizen. Doordat die towpaths soms zo smal zijn heb ik onderweg waarschijnlijk ergens een tak geraakt die mijn spaakmagneetje van mij fietscomputer afgerukt heeft. Nu had ik dus helemaal niets anders meer dan het routeboek. Maar de afstanden tussen twee aangegeven punten heb ik echt wel nodig om te bepalen waar ik ergens af moet slaan. Gelukkig was ik redelijk dicht bij Newbury, dus daar morgenochtend eerst maar een fietsenwinkel opzoeken om zo’n magneetje op de kop te tikken. De camping voor vannacht stond gelukkig wel goed aangegeven. Daar stonden ook weer de twee Nederlanders, vader en zoon, die zo aardig waren om mij even een sms naar huis te laten sturen om te laten weten dat het met mij in ieder geval goed ging.

Gereden; ong 110 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 35781

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: