Dag 18, vrijdag 23 augustus - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 18, vrijdag 23 augustus - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 18, vrijdag 23 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Penzance

Laatste fietsdag van mijn London-Land's End fietsroute met start in Harwich, vanuit Breda, via Oostvoorne.
Omdat ik vandaag niet zo'n grote afstand hoefde te fietsen eerst maar eens van een heerlijke kop koffie genoten
En wat was het fijn om nu eens zonder tassen te fietsen, en toch kon ik merken dat mijn benen vermoeid zijn.
Het duurde een aantal kilometers en klimmetjes voordat ik in mijn ritme kwam.

Na een deel langs de kustplaatsen gereden te hebben volgde meteen de zwaarste en steilste klim van de dag !
Maar het routeboek had me er ook voor gewaarschuwd met een "Major Climb" notitie.
Vervolgens ging het weer op en af, maar nu ook met wind in de rug en een fijn zonnetje.
Dat rijdt toch een stuk prettiger.

Na een dikke 25 km.dan toch bij Land's End aangekomen.
Wel dat is redelijk toeristisch geworden.
Je komt eigenlijk door een toeristische attractie binnen, maar gelukkig was ik dusdanig vroeg zodat er nog niet veel mensen waren,
Een aardige meneer bood meteen aan om wat foto's te maken en stuurde andere mensen even opzij.
Zodoende sta ik allen op de foto's, toch een mooi moment waar je naartoe gefietst en geleefd hebt,

Vervolgens liep het rondje nog naar Cape Cornwall.
Hier was het een stuk rustiger.
Vroeger dacht men dat dit het meest westelijke puntje van Engeland was.
Daarna nog een "kleine"lunch genuttigd (écht Engels met alles erop en eraan) en het rondje verder afgefietst naar Penzance.

De toch zit er nu op.
Een voldaan gevoel met vermoeide benen.
Morgen met de trein naar Harwich en zondag de boot naar Hoek van Holland.

Iedereen bedankt voor de aandacht en reacties.
Die motiveerden mij écht wel om door te gaan.
Helaas is het niet gelukt om foto's te plaatsen, maar ik beloof jullie dat begin volgende week wel vanaf mijn laptop te doen, zodat jullie alsnog de foto's kunnen bekijken, wat zéker de moeite waard is.

Nogmaals groetjes en bedankt iedereen!! TOP

  • 23 Augustus 2019 - 23:49

    Johan VdP:

    Ton, proficiat!!!

  • 24 Augustus 2019 - 00:00

    René Potasse :

    Hoi Ton,
    Mooie prestatie. En heel leuk om je te volgen. Goeie terugreis.

    Gr René

  • 24 Augustus 2019 - 00:03

    Jacqueline Dielissen:

    Ondanks alle tegenslagen, regen, wind, en moeie benen heb je deze zware tocht maar mooi volbracht.
    Ben écht trots op je, TOP hoor xxxx

  • 24 Augustus 2019 - 00:39

    Andrea Stam:

    Well done !! Hats off !! Anders gezegt top gedaan !!! Andrea Erik en Zoë

  • 24 Augustus 2019 - 00:44

    Henk:

    Ja, het was leuk om je te volgen. En natuurlijk meegenoten met de onverwachte ontmoetingen met de anderen, bewoners en fietsers. Mooie beschrijvingen van het landschap en de staat van de wegen. Het weer was en is godszaak, kunnen w3 niets doen.
    Welkom thuis, hier kun je uitrusten in de tropische zon. Met heerlijk koud biertje dat dan weer wel.
    Tot volgende week en een goeie overtocht wel thuis. Ave Henk enConnie

  • 24 Augustus 2019 - 05:30

    Judith :

    Top gedaan! Het viel allemaal niet mee, maar je hebt t toch mooi geflikt! Complimenten!

  • 24 Augustus 2019 - 12:43

    Anja:

    Top een diepe buiging. Ben benieuwd naar je foto's. Goede vaart terug. En lekker straks in je eigen bed

  • 24 Augustus 2019 - 17:42

    Annette:

    Hallo Ton, dit was dus je laatste fietsdag. Het was leuk om je verslagen te lezen! Petje af! Goede terugreis! Groetjes Annette en Jack

  • 24 Augustus 2019 - 20:22

    Ron Van Drunen :

    Het zit er weer op, volgens mij was dit een zware tocht .petje af hoor.wij hebben vandaag weer even de luchtfiets gepakt om even te kijken hoe het in het zuiden is.

  • 24 Augustus 2019 - 20:24

    Jan:

    Proficiat Ton, knap gedaan man. Bedankt voor de leuke verslagen, met de foto's die gaan volgen krijgen we vast een nog beter beeld van wat je allemaal hebt meegemaakt.
    Laat in de trein het landschap nogmaals passeren en een behouden vaart terug.
    Groetjes Anneke en Jan.

  • 25 Augustus 2019 - 14:05

    Polle:

    Dag Ton,
    Proficiat, knappe prestatie en mooie verhalen
    Polle

  • 26 Augustus 2019 - 11:34

    Je Zussie:

    Wat n heerlijk gevoel zal dat geweest zijn... eindelijk de finish !!!!
    Maar zo je verslagen te hebben gelezen was dit n monsterrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 35769

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: