Dag 6, 11 augustus - Reisverslag uit Chertsey, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 6, 11 augustus - Reisverslag uit Chertsey, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 6, 11 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Chertsey

11 Augustus 2019 Zondag
Londen - Chertsey

Ook vanmorgen weer op tijd op en vertrokken. En omdat mijn Garmin GPS het niet meer doet, nu maar eerst even er voor gezorgd dat ik mijn aloude CatEye fietscomputer op het stuur bevestigde. Maar daar deed die het ook niet, wel op mijn stang. Dus provisorisch met plakband bevestigd voor de afstandsmeting. En om ook de route nog eens terug te kunnen kijken Strava aangezet op mijn I-Phone.
Ik ben benieuwd hoelang mijn oude beestje dit volhoudt met de werkende navigatieverbinding?!.
De route ging dus zoals verwacht dwars door Londen. Mijn geluk was dat ik de eerste 15 km nog wist van gisteren. Maar toen begon de uitdaging! De route volgen volgens de routebeschrijving van het routeboek was niet echt gemakkelijk. Die geeft in afkortingen en symbolen en km. waarden aan waar je van richting moet veranderen! Ik was dus ook echt een paar keer fout gereden en dan moet je maar weer zien op de route te komen. Ik kan zelf n.l. niet zien waar ik ben. Uitdagend dus, en soms frustrerend.
Maar toch nog echt wel van de route kunnen genieten en door hele mooie en leuke stukken van Londen gefietst. O.a. langs de oude havens net voor de Towerbridge waren leuk en ook druk met toeristen. Maar dat was op alle bekende plaatsen wel zo. Zo ook bij de Towerbridge, Buckingham Palace, door Hyde Park en daarna begon de uitdaging. Kris kras door enkele buurten, waaronder ook het Kensington gebied gefietst om uiteindelijk weer via een aantal parken weer langs de Theems uit te komen. Ik heb dus best wel wat van die echt dure bolide's gezien en gehoord. En in Richmond park liepen zelfs aardig wat herten vrij rond. Dat is best een groot park, want het duurde voor mij zeker twintig minuten eer ik er doorheen was. En daar was ik niet eens fout gereden

Grappig was wel dat, toen ik even van een broodje zat te genieten langs de waterkant van de Theems, er ook een Engelse fietser bij mij stopte waarna we gezellig begonnen te praten met elkaar. Dit was een hele aparte, maar vriendelijke Engelsman die ook aan het fietsen was, maar geen duidelijk plan had. Zijn fiets was ook heel apart. Ik heb mooie Ortlieb tassen, hij had vier groene 20 liter jerrycans aan zijn fiets gemonteerd en een paar blauwe IKEA tassen voor en achter op zijn fiets bevestigd. Wel grappig, want hij had bijna niets gekocht, maar gekregen of gevonden. Echt een vrijbuiter die tussen twee banen lekker bezig was. Samen hebben we toen nog een heel stuk van de route gefietst en gezellig over van alles gesproken. Tot ik bij een klein veerpontje aankwam en hier over diende te varen, toen scheidden onze wegen. Ik was al dicht bij mijn camping voor vandaag en hij kon desnoods gewoon doorrijden tot het donker was. Tja, geen plan hè!

Hier op de camping kwamen ook nog twee andere Hollandse fietsers aan waar ik dus ook weer wat ervaringen mee deelde. Alleen reden die grotere afstanden dan ik, en stopten bijna nergens om even een foto te maken o.i.d. Zij zeiden dat zij in twee dagen vanuit Harwich naar deze camping waren gefietst. Dat kan bijna niet over dezelfde route die ik genomen heb, want ik heb al bijna 400 km gereden tot nu toe. Je moet er wel van genieten vind ik, want hier kom ik ook nooit meer. Zij zijn ook van plan om dezelfde route af te leggen als dat ik voornemens ben. Alleen voor mij wel jammer dat ik wat vaker stop en nu ook uitdagend te werk moet gaan om via de routeaanwijzingen mijn route te vervolgen. Ik ben benieuwd hoe dat de komende dagen zal gaan.
Wordt hopelijk nog vervolgd.

Gereden; bijna 80 km
Rijtijd; geen idee
Gemiddeld; vast wel
Hoogtemeters; niet veel⬆ en⬇.

  • 12 Augustus 2019 - 12:15

    Jose:

    Dit wordt echt een hele uitdaging!! Spannend hoor,zonder goede wegwijzing!! Gelukkig sta ik niet in jouw schoenen!!

  • 12 Augustus 2019 - 15:01

    Annette:

    Hoi Ton, vandaag kreeg van 3 dagen de reisverslagen binnen, leuk om te lezen! Genoeg beleefd. Hopelijk krijg je onderweg niet teveel regen meer. Nog heel veel plezier en succes! Grtjs Annette en Jack

  • 12 Augustus 2019 - 15:21

    Jacqueline:

    Nou dit is echt back tot basic. Ben jij blij dat je thuis de héle route nog gekopieerd hebt. Helaas geen foto's nog kunnen posten ivm de slechte verbinding en een tablet die snel leegloopt.
    In ieder geval met behulp van Danny staan er 3 verslagen gelukkig op.
    Hopelijk dat alles snel opgelost is, fijn om te lezen dat je nog volop geniet van alles om je heen xxxx

  • 12 Augustus 2019 - 16:01

    Ron Van Drunen :

    Die problemen met de GPSheb ik niet maar geloof dat ik effe de wiefie , voor jouw nu de waai fai, na moet kijken want ik kreeg vandaag pas 3 verslagen binnen.
    Jammer dat het bij jouw nu zo slecht weer is. Wij hebben zondag lekker in het zonnetje aan de kust van Ouddorp gewandeld.
    Ik hoop dat je de rest van de tocht beter weer zal hebben en zoek een winkel op om je GPS na te laten kijken, dat zal veel foute kilometers schelen.
    Veel plezier en veilig kilometers .
    Groetjes Wilma en Ron

  • 12 Augustus 2019 - 17:54

    Jan:

    Hallo Ton, een beetje troubles with the navigation, je blijft er gelukkig kalm onder. Je Back-up systeem werkt naar behoren, goede organisatie man. Nu de mooie heuvels in ten zuiden van Londen. Ga ervan genieten, en hopelijk krijgen we ook nog wat te zien. Veel succes verder.
    With greetings from Anneke en Jan

  • 13 Augustus 2019 - 05:44

    Anja D:

    Dat is een leuke afleiding om samen op te fietsen. En je komt dan ook weer nieuwe ervaringen te horen. Grappig dat iemand dan ook jerriecans aan de
    fiets bind. Hij slaapt ook zeker op een bankje in het park of zo.
    Succes de volgende dag en hoop dat je band heel blijft.

  • 13 Augustus 2019 - 15:43

    Aad:

    Hoi Ton, leuk om je verslagen te lezen. Nog maar zo kort onderweg en al zoveel beleefd. Tegenslag zoals regen, wind, lekke band kapotte GPS en moeite om de rivier over te steken. Maar gelukkig ook voorspoed in de vorm van aangename ontmoetingen en gesprekken met andere fietsers/reizigers en een mooie omgeving. Veel plezier verder, goed fietsweer en veilige Miles. We blijven je volgen.

  • 14 Augustus 2019 - 06:27

    JvdP:

    Hoi Ton. Hopelijk krijg je de navigatie weer operationeel. Veel plezier.

  • 14 Augustus 2019 - 09:05

    Aad Van Der Sande:

    Hoi Ton, wat late reactie. Wij zijn net terug van de fietstocht Passau Wenen. Zo te lezen heb jij meer hindernis te verwerken dan wij gehad hebben. Lekke band , Garmin uitval, natte tent. Etc etc. Respect hoor , wij doen het je niet na. Heet veel sterkte en geluk verder.uitkijken en lees je verslag wel verder. Ton toi toi

  • 14 Augustus 2019 - 11:42

    Rene Potasse:

    hoi Ton,
    Mooi verhaal weer Ton. Jij maakt toch iets mee. "The obstacle is the Way". Ik zou toch fff langs een shop rijden waar ze je Garmin weer aan de praat krijgen. Of ben je aan een nieuwe toe?

    succes!

    gr Rene Potasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 35684

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: