30 Augustus 2016 - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 30 Augustus 2016 - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

30 Augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

31 Augustus 2016 | Frankrijk, Montmédy

30 Augustus 2016

Bastogne naar Montmedy in Frankrijk.

Vamorgen weer op tijd op, spullen ingepakt en de tassen klaar gezet. Nadeel was deze keer dat toen ik mijn tent uitkwam er een dikke laag mist over het grasveld heen lag waar ik op geslapen had. Dat betekent dus dat de tent aan beide kanten nat was, en dat het grondzeil natuurlijk ook lekker vochtig was. Toen de zon rond de klok van 08:00u dan ook doorkwam maar meteen een zonnig plekje gezocht en de spullen een beetje laten drogen. Achteraf bezien had ik dat net zo goed niet hoeven doen, want na een half uur wachten toch alles maar verder (nat) ingepakt. Toch zonde van de verloren tijd die ik al had kunnen fietsen.

Dus om iets over 09:00u vertrokken, nog een foto van de oude tank op het plein in het centrum genomen en toen toch maar eerst eveneen kop koffie gaan scoren bij de boulangerie. Lekker genoten van koffie/gebak, even nog de laatste verslagen gepost en voor onderweg maar weer wat te eten ingekocht. Kreeg echt een halve baguette met tonijn mee. Nou, daar kon ik wel mee vooruit. Want gastvrouw Annemarie had toch goede tips gegeven...

Uiteindelijk toch nog pas om 10:40 ong. echt op weg gegaan. Volgens de routebeschrijving kreeg ik nog wel wat Ardennenheuvels te verwerken, maar niet meer zo hoog als gisteren. Nou,het scheelde wel iets, maar vlak werd het echt niet. Maar richting Frankrijk liep het parcours toch wel een paar honderd meter naar beneden. Van ong 400 naar 200m hoogte. Of ik had de afgelopen dagen redelijk getraind en was het klimmen weer een beetje gewend of het ging gewoon lekker, maar ik schoot aardig op. Gevaar is dat je dan jezelf geen tijd geeft om te eten en je je daartoe echt moet aanzetten. Eigenlijk dus iets te laat begonnen een half stokbrood naar binnen te werken... Vervolgens verdergegaan en aangekomen bij de Abdij van Orval (google maar)ik was zodanig opgeschoten dat ik maar even gestopt ben om een klein uur de abdij te bezichtigen. Zeker de moeite waard geweest. Dit keer geen biertje genomen van dat abdijbier.

Vervolgens mijn weg vervolgd richting Montmedy waar ook een camping was. Ja, en die lag dit keer boven het stadje op een plateau. Dus dat waren echt de laatste loodjes. Een dikke kilometer klimmen tegen 12% omhoog. Dat is met de gewone fiets of racefiets een aardige uitdaging, maar met een fiets van dik 40kg (en ikzelf natuurlijk) een behoorlijke uitdaging. Maar wat wel leuk was dat er nu nog meer fietsers hier een slaapplaats uitgezocht hadden. En met één daarvan, Gerrit, een Nederlander die al meer dan 30 jaar in Nieuw - Zeeland gewoond had gezellig bij de Italiaan in het dorp wezen eten en lekker bijgekletst. Nadeel was alleen dat we weer de helling zoals eerder vermeld weer op moesten. Maar gelukkig nu zonder fietstassen. Dat scheelt wel hoor!

Gereden; 90.5 km, inclusief 10km omrijden, helaas
Rijtijd; 5uur 05 minuten
Gemiddeld; 17.7 km/u
Hoogtemeters; 906 m omhoog
1164 m naar beneden

  • 31 Augustus 2016 - 20:41

    Aad Van Der Sande:

    Ja Ton, als je zoiets onderneemt kan het niet altijd mee zitten. Toch een mooie dagelijkse ervaring. En al die klimmetjes, je bent sterk zat. Idd vergeet niet op tijd te eten, je weet het he, voor je honger krijgt iets naar binnen werken.
    Sterkte verder en voorzichtig.
    Gr. Aad

  • 31 Augustus 2016 - 20:51

    Barend Dorchain:

    Geeft nu pas antwoord had geen berijk op detuin je heb al paar mogelijke dagen gehad maar heeft daar alle vertrouwen in

  • 31 Augustus 2016 - 21:01

    Polle:

    Dag Ton,
    Leuk te constateren dat jou wereldreis weerom langs het mooie België loopt.
    De poort naar de wereld!!
    De wegen hebben hier een typisch rustieke uitstraling en werden reeds door vele en grote fietslegendes getemd. Sorry, wegens budgettaire beperkingen hebben de weg herstellingswerken een vermoedelijke vertraging van enkele jaren opgelopen.......(eveneens typisch Belgisch kenmerk)

    Goed bezig, leuk jou te kunnen volgen, succes en een veilige trip.
    Groeten Polle

  • 31 Augustus 2016 - 21:11

    José :

    Jij en niet optijd eten??? Hoe dan?! Dan loopt t motortje niet hoor..

  • 31 Augustus 2016 - 21:17

    Annette:

    Hallo Ton, dat was vanochtend een minder snelle start van de dag. Je kan inderdaad merken dat de dagen korter worden en dat het s' ochtends wat vochtig en mistig kan zijn. Maar ondanks een kleine tegenslag had je toch weer een gevarrieerde tocht, leuk dat je de tijd nam om een abdij te bezoeken! Verstandig dat je niet aan het abdijbier bent gegaan want dat gaat in de benen zitten!! Ook gezellig dat je wat Nederlanders op de camping hebt ontmoet. Rust lekker uit en succes voor morgen.

  • 31 Augustus 2016 - 21:18

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Ja terug de helling op zonder tassen, maar met drank op da's ongeveer hetzelfde ha ha.

    Succes, René

  • 31 Augustus 2016 - 22:10

    Anja:

    Mooie foto's weer Ton. Toch wel een biertje bij de pizza???? Jezelf verwennen, heerlijk hoor

    Groetjes je zus

  • 31 Augustus 2016 - 22:36

    Patricia Jansen :

    Hoi Ton
    Wat een avontuur wel leuk om mee te beleven zo!!!
    Succes en geniet ervan dan doen wij dat ook van jou verslag en foto's.
    Groetjes je "oude " buuf!

  • 31 Augustus 2016 - 23:15

    Jacqueline:

    Er valt genoeg te beleven en je bent nog niet eens een week weg, al flink wat klimmetjes gehad en een fietsmaatje voor een paar dagen tegengekomen.... En leuk om al ie reacties te lezen bij je verslagen :-) :-) maar goed dat je géén biertje bij de abdij hebt genomen want volgens mij had je een keer 's avonds een flesje wijn tijdens je tocht naar Rome koud gemaakt maar ie zat echt in je benen de volgende dag... niet vooruittttt te branden.... ;-) ;-) ;-)

  • 31 Augustus 2016 - 23:32

    Johan:

    Hoi Ton,

    Ik sluit me aan bij Rene z'n commentaar!

    Succes jongen!

  • 01 September 2016 - 19:38

    Peter Moerland:

    Ja als het stijgingspercentage 12 % of meer wordt is het flink afzien.
    Het is altijd leuk om mensen te ontmoeten die met het zelfde doel onderweg zijn. Zo kan je elkaars ervaringen delen.

    Succes verder.
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 36085

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: