29 Augustus 2016 - Reisverslag uit Bastenaken, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 29 Augustus 2016 - Reisverslag uit Bastenaken, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

29 Augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Augustus 2016 | België, Bastenaken

29 Augustus 2016

Targnon, camping Week-End naar Bastogne

Vannacht dus voor het eerst in mijn tentje geslapen en dat is best goed gegaan. De gastvrouw had me n.l. verteld dat het 's avonds best af zou koelen en dat het ook vochtig zou worden. De gewassen spullen mocht ik op een droogrek hangen zodat die zeker droog zouden worden en toch ook maar een slaaphemd aangedaan. Dat was geen overbodige luxe.

Vanmorgen dus nu wel de wekker om 07:00u gezet, alles ingepakt en net voor 09:00u klaar voor vertrek. Maar er was ook al koffie dus die heb ik eerst maar genomen, zeker ook omdat mij verteld was, en ook in de beschrijving stond las ik later, dat je onderweg op het stuk naar Bastogne heel weinig winkels tegen zou komen. Nou, dat was niet gelogen. Pas na 20 km pas een Carrefour in een plaatsje dus meteen maar wat te eten voor de lunch ingeslagen.
Vervolgens door heel veel kleine plaatsjes gereden maar die leken allemaal wel uitgestorven. Ik heb geen idee waar de mensen van leven, maar het is erg stil.
Wat ook klopte was dat de route heel veel op en neer ging. Bijna geen vlak stuk gezien. Zelfs een afgesloten weg toch maar ingereden anders zou ik een heel stuk om moeten rijden. Met een fiets kan je toch bijna altijd wel langs de weg verder. Maar deze keer niet. Men had echt een diepe greppel overdwars gegraven dus ik moest nu echt afstappen en de fiets dragen. Maar gelukkig was er een bereidwillige wegwerker die een handje uitstak. Gelukkig maar.
Wat me ook opviel was dat de wegen hier in de hoge Ardennen best wel slecht zijn. En als er dan ook nog staat "route demarque" (of zoiets) nou, dan is de weg echt slecht.
Het landschap veranderde soms wel van grote open vlaktes in mooi stukken door bossen. Zeker het stuk langs het riviertje de Ourthe was heel mooi. Hier bij een camping gestopt om mijn lunch maar op te eten. Maar ook hier was de campingwinkel dicht!
Uiteindelijk doorgereden tot Bastogne en hier maar een camping uitgezocht. Want de komende 25 a 30 km is er weinig dus zeker geen camping. En ik vond het wel weer genoeg voor vandaag en had echt geen zin om nog eens een aantal kilometers te rijden.

Gereden; 77 km
Rijtijd; 5uur 10 minuten
Gemiddeld; 15 km/u
Hoogtemeters; 1015 m omhoog
705 m naar beneden


  • 29 Augustus 2016 - 23:41

    Rene Potasse:

    Daar ben ik weer Ton,
    Nu begrijp ik dat je vandaag 2 verslagen hebt kunnen schrijven. Vandaag een kort fietsdagje. Moet kunnen, je doet het vooral voor je plezier. Maar was ook een tactische keuze natuurlijk vanwege het gebrek aan campings verderop.

    gr René
    ps had je niet beter met de mountainbike kunnen gaan?

  • 30 Augustus 2016 - 00:25

    Anja:

    Zo, dat is bikkelen onderweg. Je waant je zo in the middle of nowhere, als je niemand zelfs in de dorpjes ziet.
    je zus

  • 30 Augustus 2016 - 08:27

    Aad Van Der Sande ( Etten-Leur):

    Beste Ton, ik vind het vreselijk knap van je dat je deze sportieve uitdaging in je eentje doet, ik zie het mijzelf niet zo vlug doen, maar stiekum ook wel een beetje jaloers op je. Ik wens je heel veel succes toe voor de komende weken, kijk uit , doe voorzichtig, maar ik merk dat je verstandig genoeg bent. Ik blijf je volgen.
    Gr. Gusta en Aad.
    Ps. Wel leuk dat je weer op mijn pad gekomen bent via Mark de Wit.

  • 30 Augustus 2016 - 10:37

    Annette:

    Hallo Ton, leuk om je reisverslag dagelijks te lezen, mooie omgeving waar je door heen fietst! En je heb er goed weer op! Succes en vooral weer genieten. Groetjes Annette en Jack

  • 30 Augustus 2016 - 16:05

    Ron:

    Hoi Ton,
    Wij zijn weer thuis maar hebben het mooie weer uit Limburg meegenomen.
    Ik hoop niet dat we al het mooie weer mee terug hebben genomen en er nog genoeg over is voor je verdere reis.
    Leuk om te lezen dat tot nu toe iedereen erg gastvrij is bij de slaapplaatsen.
    Wilma en ik zullen je ,net als je vorige reis, blijven volgen.

    Tot schrijvens.
    Ron

  • 30 Augustus 2016 - 20:16

    Mario En Anja:

    Hoi Ton.

    je bent alweer een paar dagen op pad, maar vandaag lukte het pas om je reisverslagen te ontvangen.
    Knap hoor, dat je deze verre reis gaat maken op de fiets.

    je had het over de slechte wegen. Dat kan Mario beamen.
    Toen hij een paar jaar terug met de Roparun meedeed heb ik hem er ook vaak over gehoord !
    Ook de regelmatige hoogteverschillen die je in België en Noord-Frankrijk tegenkomt komen hem bekend voor.
    Succes met je reis.
    Het is trouwens weer leuk om je verslag te lezen.

    groetjes Anja en Mario

  • 30 Augustus 2016 - 20:17

    Jacqueline:

    Mijn berichtje over de slechte wegen heb ik bij je verslag van gisteren gezet zie ik oeps....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 36089

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: