28 Augustus 2016 - Reisverslag uit Targnon, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 28 Augustus 2016 - Reisverslag uit Targnon, België van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

28 Augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Augustus 2016 | België, Targnon

28 Augustus 2016

Mechelen, Z-Limburg  naar Targnon bij Stoumont in België

Na de paar flinke onweersbuien van gisteravond toch maar proberen te slapen. In eerste instantie moest ik mijn dakraam dicht doen, want het regende anders echt binnen. Maar dat was zo warm dat ik er toch maar iets tussen gezet had zodat ik toch nog een klein beetje frisse lucht binnen kreeg. Ook zat er geen gordijntje voor het raam dus ik was blij dat ik ooit vanuit het vliegtuig van die oogkleppen mee genomen had. Die kwamen nu goed van pas. (ik heb ze weer af hoor!)

 
Na het ontbijt om 10:00 u vertrokken richting Aken langs de LF6. Dat begon meteen met klimmen. Het eerste dorp waar ik doorheen reed was Vlijmen, voor sommigen ook wel bekend van Agen Kirk. Leuk cafe. Als je ooit in de buurt bent daar zeker binnen wat gaan drinken. Heel leuk.

Vervolgens door Vaals en het grappige hiervan was dat ik een straat in moest rijden waarna ik ook meteen Duitsland binnen reed. Gewoon halverwege de straat. Er stonden nog wel betonpalen in de weg en een voormalig grenswachtershuisje, maar het gaf een leuke indruk. Eenmaal in Aken naar de Dom en ook even langs het Radhaus gefahren en vanaf de Dom, echt heel toevallig, precies om 12:00 u echt begonnen met de route van "Langs Oude Wegen". Zelfs de kerkklokken deden mij uitgeleide. (denk ik)!

Tja, en veel oude steden liggen wat lager dan de omgeving dus het begon meteen met klimmen. Nu richting Drie-landen punt, maar daar vlak voor links af België binnen gereden. Vervolgens over de oude wegen, dus zo weinig mogelijk over beter begaanbare provinciale wegen de route vervolgd. Nou, ik moet zeggen dat ik toch weer aardig aan het trainen geweest ben om de heuvels weer te slechten.in de routebeschrijving stond dan ook dat in het eerste deel van de Ardennen dan ook de meeste wat steilere hellingen zaten. En dat heb ik toch wel gemerkt.

Natuurlijk wel op tijd wat gedronken en gegeten, want het kacheltje verbrandde aardig wat calorieën. Wat me ook opviel is dat de wegen soms echt verschrikkelijk slecht onderhouden zijn. Gaten en kuilen ben ik vaak tegen gekomen.

Maar uiteindelijk toch gekomen bij het punt wat ik van plan was. Vannacht slaap ik voor het eerst op een camping, maar ik kreeg goed te eten van de uitbaatster, en ook nog aardig wat tips voor de komende dagen in Noord-Frankrijk. Ik hoop niet dat ze overal gelijk in krijgt, want dan heb ik af en toe nog wel een uitdaging.

Gereden; 87 km
Rijtijd; bijna 6 uur
Gemiddeld; 14.5 km/u
Hoogtemeters; 1330 m omhoog
                            1248 m naar beneden


  • 29 Augustus 2016 - 23:03

    Annette:

    Weer een mooi verslag Ton

  • 29 Augustus 2016 - 23:30

    Rene Potasse:

    Ha die Ton, Mooi verhaal weer. Ja die wegen in België zijn altijd al slecht geweest. Die moeten bakken met geld overhouden, die regering. Maar je auto/ fiets is sneller aan vervanging toe. Weer aardig wat hoogtemetertjes gepakt. Verder ben ik wel benieuwd naar die tips van de gastvrouw...

    Mazzel, René

  • 30 Augustus 2016 - 00:42

    Johan:

    Fijn dat het goed gaat Ton. Ik lees met belangstelling en plezier je verslagen.
    Zeg,..... die oogkleppen ... Dat is toch "Standard Issue" bij de C-130?

  • 30 Augustus 2016 - 20:14

    Jacqueline:

    Maar goed dat je je oogkleppen wel wéér af had gedaan, wordt anders zó moeilijk fietsen hè....
    de wegen zijn prima om te rijden maar niet heus pfff... maar je zal best nog wel betere wegen krijgen hoor en ik ben óók wel benieuwd naar de tips van de gastvrouw :-) :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 35865

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: