31 Augustus 2016 - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 31 Augustus 2016 - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

31 Augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

31 Augustus 2016 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

31 Augustus 2016

Montmedy - Varennes-en-Argonnes

Vanmorgen mooi op tijd wakker, netjes op mijn gewenste schema alles kunnen inpakken, nog wat gegeten en gelukkig dit keer alles droog in kunnen pakken. Dat is gewoon veel prettiger en gaat er ook niets naar vocht ruiken...

De medereiziger waar ik gisteren avond gezellig een te grote pizza gegeten had, vond het ook wel gezellig om een stuk samen op te rijden. Dit kwam ook omdat op het stuk wat nu zou komen, een dikke 130km, weinig plaatsen met winkels en slaapplaatsen en/of campings liggen. En wat we allebei ook wel interessant vonden was om een stuk van de route af te wijken zodat we langs enkele oude herdenkingsplaatsen en oorlogsgraven uit de 1e Wereldoorlog zouden rijden die we dan konden bezichtigen. En ik moet zeggen dat het zeker de moeite waard was. Wat er weer uit sprong was een Amerikaans oorlogskerkhof met duizenden graven met natuurlijk stenen kruisen waar je een liniaal langs zou kunnen leggen. En ook schitterend onderhouden. Vervolgens kwamen we ook bij een grote gedenkzuil waar je, nadat we een lekker steil klimmetje gedaan hadden ook nog eens via meer dan 200 treden naar boven zou kunnen gaan. Nou, dat hebben we maar niet gedaan, want ik voelde de verzuring nog in mijn kuiten.

Vervolgens eens via een heerlijke lange afdaling van een 8km aangekomen in Varennes-en-Argonne. Hier nog wat proviand ingeslagen en op de stadscamping toch ook weer gezellig met zijn tweeën gegeten, koffie en een lekker biertje genomen. Morgen weer niet zo'n groot stuk, nog wat bezichtigen en gebruik maken van de spaarzame campings die we in dit deel van Frankrijk tegen komen.

Gereden; 67km
Rijtijd; 4 uur
Gemiddeld; 16,6 km/u
Hoogtemeters; 528 m omhoog
624 m naar beneden


  • 31 Augustus 2016 - 23:14

    José :

    Gezellig zo samen fietsen!!

  • 31 Augustus 2016 - 23:24

    Jacqueline:

    Leuk zó ie twee tentjes naast elkaar, maar wie snurkt er nou het hardst???? ;-) ;-)

  • 01 September 2016 - 00:32

    Henk:

    Dat was weer een reis door de tijd. Kunnen we de liniaal ook op andere manier gebruiken? Of is het ook al ben je dood toch nog strak in het gelid.

  • 01 September 2016 - 01:51

    Rene Potasse:

    He Ton,
    Samen fietsen gaat ten koste van de snelheid zie ik. Of lag het aan die pizza? Maar wat veel belangrijker is dat je gezelschap hebt.

    Mazzel René

  • 01 September 2016 - 12:37

    Wilma:

    Gezellig hoor als je fietsers tegen komt op je route met dezelfde gedrevenheid als jij heb je gelijk een leuke "klik" ;-))

  • 01 September 2016 - 13:40

    Anja:

    Ik heb wel even google maps erbij gehaald hoor Ton, anders geen idee waar je ongeveer bent.
    leuk om dan alle bezienswaardigheden te lezen.
    gezellig om een dagje met zijn 2tjes te rijden. of wordt het een paar dagen??

    veel plezier

  • 01 September 2016 - 18:34

    Andre :

    Hoi Ton leuk om weer de mooie verslagen te lezen
    En om op te trekken met fanatieke fietser
    Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 35832

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: