Rondje NL. 4 juni, de 10e dag - Reisverslag uit Wichmond, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Rondje NL. 4 juni, de 10e dag - Reisverslag uit Wichmond, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Rondje NL. 4 juni, de 10e dag

Blijf op de hoogte en volg Ton

04 Juni 2015 | Nederland, Wichmond

Rondje Nederland, 10e dag, 4 juni .

Vannacht had ik het best koud. En dat niet alleen, het was ook aardig vochtig geweest na zo' n lekkere dag als gisteren. Nu had dat als nadeel dat alles wat ik te drogen had gehangen alleen maar natter was geworden en ook dat de tent zowel aan de binnenkant als de buitenkant nat was. En ik had nog wel een plaatsje op het oosten uitgezocht. Maar de bomen waren te hoog om de zon ineens zijn werk te kunnen laten doen.
Dus alles op mijn dooie gemakje gedaan en hopen dat ik toch nog in de zon zou komen te staan. Helaas, toch zo veel mogelijk in plastic zakken gedaan en ingepakt. De complete tent had ik opgepakt en naar een binnenplaats bij de stallen op het erf gedragen. Daar scheen de zon wel heerlijk. Toen ik hier stond te wachten kwam de (oude) moeder van de eigenaresse naar buiten met de opmerking van:"Ach jongen, wil je wel een kop koffie tijdens het wachten?". Nou, dat sla ik dus nooit af. Gewoon bij hun binnen in de moderne boerderij de koffie gedronken met een praatje en nog een kop koffie. Zodoende was mijn tent wel droog toen ik met de koffie klaar was. Vervolgens de rest ingepakt en pas rond 10:00 uur mijn weg vervolgd. Ik moest nog een klein stuk naar Enschede, een km of 10 en daar zou de LF 14 eindigen. Dus de gehele Saksenroute heb ik afgefietst van Louwersoog tot aan Enschede.

Na Enschede volg ik de LF4, de Midden-Nederland route tot aan Arnhem.

Vanuit het oosten fiets je eerst een stukje door Twente. Hetbgebied tusennHaaksbergen en het Buurserzand is zeer de moeite van het fietsen waard. Hier reed ik langs een ven waar constant een gebrul van tientallen kikkers te horen was. Best grappig. Vervolgens rij je echt de Achterhoek in met veel variatie tussen bos, bosjes en akkerbouw. De afwisseling is heel mooi. Dat ik niet de enige ben die dat mooi vind bleek wel uit de nu toch wel heel veel fietsers in dit gebied. Alleen als je over die smalle paden in een bos rijdt is het soms wel lastig inhalen.

verolgens door Vorden en langs Borculo. Inmiddels natuurlijk wel weer ergens rustig in de zon van mijn linch en later van mijn drankje zitten genieten in dit mooie weer.

Na een 80km had ik zoiets van, "Ook nog even van de zon genieten, dus ik stop ermee." Via mijn Garmin een camping opgezocht en bleek er een mini camping bijna op de route te liggen. Zodoende was ik rond 17:15 al op camping Warnstee in Wichmond. Voor de kenners, dit ligt zuid van Zutphen. Hier lekker mijn tentje opgezet en even relaxed. Net toen ik al mijn kookspullen had gepakt en mijn eten warm wilde maken kwam de buurvrouw al vragen of ik al gegeten had. Nee, dat had ik nog niet. Of ik dan zin hed om bij haar te komen eten want zij had toch genoeg voor 4wee personen. Nou, dat laat ik mij geen twee keer vragen dus. Gezellig dus. Oh ja, zij was er ook net een dag en wist niet goed hoe de schotelantenne in te stellen. Heb ik geprobeerd, maar kreeg niet de goede zenders. Maar als dank toch ook nog een kop koffie geeronken. Kijk, het lijkt of je eenzaam bent op de fiets, maar je hebt als eenling vrijwel direct overal aaanspraak en medewerking. Of zounik er zo vermoeid uitgezien hebben of zielig gekeken hebben? Als dank heb ik haar wel mijnmaaltijd gegeven want die ga ik toch niet meer klaar maken. Morgen wil ik proberen tot Nijmegen te fietsen en vanaf daarvde trein te nemen naar Breda. Helaas zit het er dan vooor voorlopig even op. Kijken wanneer we het restant van mijn Rondje Nederland kan volbrengen.

Allemaal in iedergeval bedankt voor jullie reacties en tijd om de verslagen weer te lezen. Het is niet zoals mijn reis naar Rome, maar Nederland is zeker de moeite waard om te fietsen. Je moet de mooie plekken wel (willen) zien. En de mensen zijn toch overal hartelijk en vriendelijk. Ook de Friezen en Groningers.

Groeten Ton.


  • 04 Juni 2015 - 23:03

    Annette:

    Ook nog even het verslag van 4 juni gelezen, wat super dat mensen je op de koffie vragen en je een warme maaltijd aanbieden! Je zou bijna zeggen Brabantse gezelligheid

  • 05 Juni 2015 - 09:28

    Wilma:

    De Achterhoek is echt mooi wij gaan daar graag heen om te fietsen. Dat is wel heel aardig en makkelijk ook als je ergens aankomt en je wordt dan gevraagd om mee te eten.
    Altijd leuk om je verslagen te lezen voor nu nog een goede thuisreis.
    Groetjes

  • 05 Juni 2015 - 10:11

    Anja:

    Weet je wat het is, als je gevraagd wordt om te komen eten? Je ziet dan je afkickverschijnselen
    van de koffie en sta je te trillen. hahaha.

    Het was weer leuk om een rondje aardrijkskunde van nederlandse bodem te lezen
    tot zaterdag
    je zus

  • 05 Juni 2015 - 17:04

    Peter Moerland:

    Hoi Ton,

    Het was weer leuk om je verslagen te lezen. Jammer dat het weer niet altijd mee zat, (daar weet ik ook alles van) maar ja je moet het nemen zo als het is.
    Leuk om te ervaren dat de mensen onderweg zo hartelijk zijn om je een kop koffie of zelfs een maaltijd aan te bieden.

    Ik zie te zijner tijd wel een berichtje wanneer je het rondje gaat afmaken.

    Groetjes,
    Peter

  • 05 Juni 2015 - 19:55

    Johan:

    Vandaag een dagje geen regen. Was natuurlijk weer meteen te warm. Enfin nu weer thuis lekker uitrusten en de normale gang van zake weer oppakken. Was leuk om je te volgen.
    Groetjes Johan

  • 08 Juni 2015 - 10:56

    Jan En Ellen :

    Inspirerend om je reisverslagen te lezen , je foto's te bekijken. Het Nederlands landschap is in inderdaad mooier en gevarieerder dan je vaak denkt. Helaas hoort daar wel het hollandse weer bij, waar jij met volle teugen van hebt mogen genieten. Bedankt voor je verslagen en succes met het volgende deel.
    Gr Jan en Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 35885

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: