Rondje NL. 5 juni 2015 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Rondje NL. 5 juni 2015 - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Rondje NL. 5 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 Juni 2015 | Nederland, Breda

Rondje Nederland, 10e dag, 5 juni.

Vanmorgen werd ik eindelijk eens wakker van de warmte in de tent. Ik had dan ook een plaats op het oosten hiervoor uitgekozen, want dat houdt het vocht weg. Als de zon schijnt tenminste. Dat had ik gisteren ook gehoopt. Vervolgens alles ingepakt en mijn bestelde broodjes opgehaald. Zo had ik niet alleen ontbijt, maar tevens ook genoeg voor de lunch. Beleg had ik nog, dus dat kwam goed uit. En de bidons gevuld, want het was nu al vrij warm. Dat beloofde dus een echt warme dag worden.
Na koffie genomen te hebben rond 10:00 pas vertrokken. Ik zou toch "maar" tot Nijmegen fietsen dus dat moest te doen zijn. Toch?
Men vertelde mij dat de Achterhoek loopt tot aan de IJssel. Daar liep de route van vandaag dan ook heen. Nog een tijdje over en door de mooie landschappen gereden en dan sta je ineens voor een pontje. Na de oversteek sta je meteen aan het begin (of einde als je wilt) van de Veluwe bij Dieren. Nu was ik daar nog nooit geweest, maar ook dat is een prachtig gebied om doorheen te fietsen. Het is zelfs glooiend, dus ik moest sommige stukken echt op mijn lichte verzet omhoog. Maar zoalsaltijd in Nederland, wat je omhoog gaat, ga je ook weer naar beneden. Bij een restaurant war je passeert, de Carolinahoeve, maar wel even wat gedronken. Mijn bidons heb ik diverse keren leeg gedronken. Vervolgens de route verder afgereden en volgens mij kwam ik over de Posbank bij Roosendaal. Alleen van de andere kant. Dat verklaarde ook dat ik een hele tijd vrij langzaam aannhet klimmen was. Maar het fietspad loopt verder door de bossen en dat is ook aan die kant van de Veluwe echt de moeite waard. Op een gegeven moment kreeg ik een soort kasteeltje in zicht. Bleek dat het "Park Roosendaal" te zijn wat vrij dicht bij Arnhem zelf ligt. Dat viel niet tegen. Want ik heb de routedelen wel op een kaartje voor mij op de tas zitten, maar de schaal is niet altijd hetzelfde. De LF4 zou ik in Arnhem verlaten want die gaat naar Den Haag. En daar was ik al geweest. Dus nu de LF3 opgepikt en die staat bekend als de "Maas route".

Nu is de afstand van Arnhem naar Nijmegen over de snelweg geloof ik 19 km, maar de route die ik nu volgde ging eerst langs de Rijn tot Huisen. Daar met de pont naar de zuidkant van de Rijn om deze over de dijken te volgennlangs Panningen tot aan het voetveer bij Millingen. En dan sta je net voor de splitsing tussen de Rijn via het Pannerdens Kanaal en de Waal. Dus weer over de dijken richting Nijmegen. Ook hier weer mooie plaatjes gezien met volgelopen uiterwaarden waar nu vaak mensen aan het zwemmen waren en soms zelfs pootje badende koeien gezien. Dat geeft toch wel aan hoe warm, of heet, het vandaag was. Toen ik dichter bij Nijmegen kwam zag ik al hoge sluierbewolking vanuit het westen aankomen en daardoor werd de zon ook minder fel.
Bij het station de route verlaten en de trein naar huis gepakt waar ik nu dit verslag zit te typen in de trein. Inmiddels is het donker en regent het flink. Kom ik straks toch weer nat op mijn bestemming aan.;-)

 Verder iedereen nog bedankt voor de reacties en als ik kijn route deze zomer weer oppak zal ik maar weer verslagen schrijven. Want ik heb gelezen dat dat best gewaardeerd wordt.

Fijne zomer allemaal en tot schrijfs.

  • 05 Juni 2015 - 22:20

    Anneke:

    We hebben inderdaad weer genoten van je verslagen en foto's Ton. Gaan we weer missen. Maarja je route is nog niet af door ons mooie nederland dus we hebben nog iets om naar uit te kijken

  • 05 Juni 2015 - 22:31

    Henk:

    Welkom thuis. Morgen heerlijk uitrusten in de tuin. AVE henk

  • 05 Juni 2015 - 22:57

    Anja:

    Nog nooit van gehoord Pannerdens kanaal.
    Maar vanavond lekker in je eigen bed, wat zal je lekker slapen.

  • 05 Juni 2015 - 23:22

    Jacqueline:

    Dat was nog een zwaar en bloedheet fietsdagje, maar nu lekker weer thuis en het vervolg afmaken in juli maar dat gaat goedkomen, zéker weten xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 35884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: