Rondje NL. 3 juni, de 9e fietsdag. - Reisverslag uit Losser, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Rondje NL. 3 juni, de 9e fietsdag. - Reisverslag uit Losser, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Rondje NL. 3 juni, de 9e fietsdag.

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 Juni 2015 | Nederland, Losser

Rondje Nederland, 9e dag, 3 juni

Vannacht heerlijk geslapen op camping De Zandstuve bij Reesch. Gisteravond kreeg ik toch nog wat regen toen ik in mijn slaapzak lag, maar vanmorgen was alles droog. Ook de temperatuur was gevoelsmatig lekkerder. Zoals gewoonlijk een kleine twee uur nodig voordat ik op de fiets stapte. Ik had nog geen koffie op, dus bij de eerste gelegenheid waar een cafe of restaurant open was meteen stoppen. Dat was deze keer al na een km of 4! Dat viel dus mee. Daarna een stuk langs de Overijselse Vecht door naar het bosrijke gebied De Beerse. Dit was echt een mooi gebied om doorheen te fietsen. De route liep nu naar het zuiden tot aan Vroomshoop. Tot dan veelal boerenbedrijven. In Vroomshoop een heerlijke lunch genoten en na ongeveer drie kwartier weer verder gefietst. Nu veranderde het landschap in het typisch Twenthse landschap. Geen rechte wegen en snel veranderende omgevingen met echt veel meer bomen langs de wegen. Inmiddels kwam de zon steeds meer door en liep de temperatuur ook echt op tot korte broekenweer, dus de beenstukken voor de tweede keer pas uit kunnen doen. Hier zag je ook meteen weer veel meer fietsers. De route liep nu door hele leuke plaatsjes w.o. Vriezenveen, Geesteren, daar heb ik alleen maar vrijstaande huizen gezien, niet te geloven. Ootmarsum, Tubbergen, hier moest ik nog klimmen ook. De naam zegt genoeg. Vervolgens naar De Lutte. En voor vandaag tenslotte door Losser. Inmddels was het 17:30 uur geworden. Dit tijd om een camping te zoeken op mijn Garmin. Gelukkig voor mij lag er eentje bijna op de route en op nog slechts een paar km rijden. Totaal toch een 100 km afgelgd vandaag. Nu sta ik op een kleine camping bij een boer. De ontvangst was in ieder geval heel hartelijk en ook de medekampeerders waren best geinteresseerd in mijn fietsreis. Morgen maar weer kijken hoe het gaat en hoe ver ik kan komen. Een ding is zeker, ik zal het Rondje Nederland in twee periode's moeten volbrengen. Maar dat wist ik al van tevoren en is ook helemaal niet erg. Heb ik in ieder geval weer een doel voor de rest van de zomer. Wanneer het mogelijk is natuurlijk.


  • 03 Juni 2015 - 23:11

    Jacqueline:

    Nou schat je hebt weer aardig wat dorpjes aangedaan en zelfs nog wat moeten klimmen óók... Het belangrijkste je had vandaag GEEN REGEN !!! Dat moet toch ook wel eens fijn zijn, de komende 2 dagen wordt ook prachtig weer voorspeld en vrijdag, je laatste voorlopige fietsdag HOT dus dat wordt goed insmeren en de korte broek aan ;-) geniet er van xx

  • 03 Juni 2015 - 23:22

    Jose:

    Gaat t idd mooi weer worden,moet je gaan stoppen

  • 03 Juni 2015 - 23:30

    Jose:

    Niet te enthousiast worden he, over d mooie huizen daar!!! Anders wordt het verhuizen straks haha. Succes voor morgen en tot zaterdag ☀️

  • 04 Juni 2015 - 06:41

    Johan:

    Ton,
    Wat jammer dat je moet stoppen. Zorg wel dat 9 juli niet in het gedrang komt, dann staat er ook een mooi tochtje voor de boeg :-)

    Johasn

  • 04 Juni 2015 - 19:53

    Wilma:

    Misschien komen we je morgen wel tegen. Wij gaan morgen voor een paar dagen naar Heelsum in de buurt bij Renkum, fietsen mee, maar we zullen niet zoveel km maken die jij de laatste dagen hebt gereden ;-) Geniet morgen nog van een lekkere fietsdag en je goed insmeren want de zon zal schijnen ☀️☀️☀️ Succes, groetjes

  • 04 Juni 2015 - 21:48

    Polle:

    Dag Ton,
    Geniet nog van deze voorlopige laatste fietsdag, en nu met zonnig weer.
    Weer een mooi tocht afgelegd.
    Groeten
    Polle

  • 05 Juni 2015 - 10:03

    Anja:

    Nou gaat eindelijk de zon schijnen en zit je route erop.Maar volgens mij heb je straks weer
    tijd zat om het af te maken toch?? Geniet nog maar even van de laatste kilometers
    Groetjes je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 35884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: