Dag 8 Dinsdag 13 augustus 2019 - Reisverslag uit Alton Priors, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 8 Dinsdag 13 augustus 2019 - Reisverslag uit Alton Priors, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 8 Dinsdag 13 augustus 2019

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Alton Priors

Dinsdag 13 augustus

Newbury - Alton Priors

Vannacht was het zo koud en fris, dat ik rond 04:00 uur wakker werd van de kou en wat extra kleding aangetrokken heb. Vervolgens wel weer lekker verder geslapen, maar de andere Hollanders hadden precies hetzelfde ondervonden.
Het eerste wat ik vandaag dus ging doen is een fietsenwinkel opzoeken en kijken of ik daar met een nieuw magneetje mijn fietscomputer weer aan de gang kreeg. Gelukkig, na aanschaf van de goedkoopste Halfords fietscomputer werkt alles weer naar behoren. Ook meteen maar een kop koffie genomen en daarna de route weer opgepikt. Voorlopig weer langs het Avon & Kennet Canal over nog steeds smalle en hobbelige gravelpaden. Met soms een flink klein klimmetje hier in naar een brug toe. Zelfs een afgebroken boom op het pad tegengekomen waarbij ik echt al mijn tassen van de fiets moest halen, hier overheen zien te komen, en aan de andere kant alles weer opbouwen om verder te kunnen fietsen naar Great Bedwyn. Hier zou ik de NCR 4 (vergelijkbaar met de LF route’s in Nederland) verlaten en een uitstapje maken naar Stone Henge. Nu was dit geen aangegeven route, dus moest ik echt de aanwijzingen uit het boek opvolgen. Maar ik ben er gekomen, dus dat viel niet tegen. Al begon net na Great Baldwyn (de naam is al groter dan het dorp) het echte klimwerk wel. Al mijn versnellingen heb ik nu echt moeten gebruiken.Om even bij te komen onderweg ook even lekker gelunched bij een pub. Bestel ik een sandwich tuna, kreeg ik er een bord sla en friet bij wat groot genoeg was als avondeten. Dus maar niet alles opgegeten, want daar was het de tijd niet voor.
Na nog meer klimmen en dalen dus bij Stone Henge aangekomen en ik moet zeggen, het viel mij een beetje tegen. Een aantal rechtopstaande stenen met wat dwarsliggende stenen er op in een cirkel. Wel redelijke afmetingen, maar misschien moet je de geschiedenis ook weten. Ook niet verder de rondleiding gevolgd, want daar had ik de tijd niet voor en was ook zeker £20 entree.
Ook vanwege de tijd en de afstand die ik nog moest gaan maar meteen weer verder gegaan naar de geplande camping voor vannacht. De route liep voor een deel ook over hetzelfde traject al de heenroute, dus weer veel op en af. Na toch weer een dikke 25 km bij een herberg, de Barge Inn, een slaapplaats voor de komende nacht besproken op een campingveld er naast. Dit was best een leuke en gezellige boel met ook mensen van de Longboats die hier aangemeerd waren en de nacht hier bleven vertoeven om wat te eten en te drinken.

Gereden; ong 103 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 35823

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: