21 September 2016 - Reisverslag uit Almazán, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 21 September 2016 - Reisverslag uit Almazán, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

21 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 September 2016 | Spanje, Almazán

21 September 2016

Saviñan naar Almazán

Wel, uiteindelijk stonden we toch nog met zijn vijven op de camping. Twee Spaanse caravans, twee Franse stellen met een Landrover en klein tentje en ik!
Op tijd wakker geworden, alles weer ingepakt en weer terug gereden naar het begin van de route, zo'n vijf kilometer verder/terug. Daar lekker koffie genomen, een baguette meegenomen en vervolgens beginnen maar. Nou, meteen mocht ik lekker aan de bak, want het ging vandaag omhoog. Eerst nog best wat plaatsjes door gereden en ook nog een keer koffie gepakt. Dat was geen slechte zet, want aan de route uitdraaien had ik al aardig wat hoogtelijnen gezien, dus ik vermoedde al dat het best wel eens klimmen zou kunnen worden. En dat werd het. Op een gegeven moment reed ik het plaatsje Jarque uit, waar ik dus nog koffie genomen had, en toen begon het. Eigenlijk was dat nog een hele mooie route, met boomgaarden en akkerland langs de weg, maar gestaag ging het omhoog. Eerst denk je dat je zware benen hebt, maar als je dan de hoogtemeter in de gaten houdt weet je genoeg...
Je kwam er bijna geen auto of mens meer tegen, alleen een vos die voor je langs weg schoot. En maar klimmen. Tot op een gegeven moment je bij een plaatsje boven in de bergen aankomt, Aranda de Moncayo en dan denkt van ; "Zo, dit was het dan." want inmiddels zat ik op >1000 m hoogte. En ik kwam van ong. 400m! Maar nee, het ging daarna gewoon nog even door. Bleek ik op een soort plateau te zijn aangeland waar ik dus zeker een 30km constant boven de 1000 meter gereden heb. En af en toe iets zakken en dan weer klimmen. Uiteindelijk kwam ik echt bij spookdorp aan wat op een maximale hoogte van vandaag op 1119m lag. Vreemd gezicht was dat, een verlaten dorp!
Uiteindelijk, na 73km was ik aan het eind van het routedeel van vandaag, maar geen camping in de verre omgeving te bekennen. Toen maar naar een hotel gevraagd en die was er wel in een plaats 33km de ene kant uit, of 33km de andere kant uit. Mijn Garmin maar geraadpleegd en die liet zien dat de volgende route door die plaats ging. Dat maakt de keus natuurlijk wel gemakkelijker. Dus weer een deel van morgen afgereden, maar op een gegeven moment, toen ik weer een nationale weg kruiste er maar voor gekozen om de route te verlaten en de meest gerichte weg, over die nationale weg maar verder te rijden. Het was toch nog 18km op zijn kortst. En zodoende ben ik nu na 110km gestopt en slaap vannacht weer eens in een normaal bed, in een heel net hostel. Heb ik wel verdiend vind ikzelf!

Gereden; 110,67 km
Rijtijd; 7 uur en 3 minuten
Gemiddeld; 15,7km/u
Hoogtemeters; 1432 m!

• 21 September 2016 - 20:47

Peter Moerland:

Je hebt gelijk, ook ik vind dat je het verdiend om weer eens lekker in een normaal bed te mogen slapen.

Groetjes,
    Peter

• 21 September 2016 - 21:24

Annette:

Inderdaad Ton, je hebt het verdiend om in een echt bed te slapen!
    Slaap lekker! Succes voor morgen!

• 21 September 2016 - 21:53

Anneke:

Na zo'n klimpartij mag je jezelf weleens lekker verwennen hoor. En lekker uitrusten in een lekker bedje. Groot gelijk.
    Veel succes weer morgen en rust lekker uit.
    Grtjes Jan en Anneke

• 22 September 2016 - 06:41

Wilma:

Zeker je hebt het verdiend om weer eens in een gewoon bed te slapen. En morgen zonder je tent af te breken zo de deur uit te lopen voor de bijna laatste kilometers. Succes

• 22 September 2016 - 11:27

Jan Hermes:

hallo eenzame fietser. Net nog aan je gedacht toen ik op de fiets H&T aan het rondbrengen was in Prinsenbeek en het ellenlange stuk van de Elsakker terug naar de Beek reed. Petje af voor jouw avontuur. Heb nog even met Jack staan kletsen op de markt, was ramen aan het lappen. Ja, hier gaat het gewoon verder he. Je komt wel in prachtige streken waar wij als vakantiegangers nooit zullen komen. Hou nog even vol, de eindstreep komt in zicht.
    Groetjes Jan.

• 22 September 2016 - 13:48

Johan:

Ton, ik zie dat je nog steeds lekker gaat. Wel jammer dat er geen camping in de buurt was ;-)
    Zettumop!

• 22 September 2016 - 22:15

Rene Potasse :

Hoi Ton,
    Aardig wat hoogtemeters gehad. Groot gelijk dat je even niet in je tent ligt. Ziet er een beetje prairie achtig uit. Mooi hoor! Vlgns routeplanner nog ongeveer 250 km. 3 dagen?

Mazzel, Rene

• 26 September 2016 - 08:11