17 September 2016 - Reisverslag uit Senegüé, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 17 September 2016 - Reisverslag uit Senegüé, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

17 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 September 2016 | Spanje, Senegüé

17 September 2016

Laruns naar Senegüé bij Sabiñánigo in Spanje

Wel, gisteren schreef ik dat het weer regende. Gelukkig pas toen mijn tent stond begon het, maar het heeft niet meer gestopt. Later op de avond bij de receptie van de camping, waar ook een barretje was maar iets warms gaan nemen. Dus ook maar op tijd de slaapzak in gekropen. En vanmorgen regende het nog! Niet echt leuk. Niets was of werd meer droog. Toch alles weer ingepakt en hopende op een droge periode nog een bak koffie genomen. Helaas. Nu had ik een regenjackje meegenomen, maar "windvanger" zou een betere benaming zijn want regen hield hij echt niet tegen. Uit armoede aan de eigenaresse maar een grote vuilniszak gevraagd, daar een paar gaten in geknipt voor het hoofd en de armen en die onder dat jasje aangetrokken. Bleef ik op mijn bovenlichaam tenminste droog van de regen, maar nog wel nat van het zweet. Maar koud zou ik het niet krijgen! Vervolgens rond 10:00u toch maar vertrokken voor de klim van 28km lang met een hoogteverschil van 1200m. Dat is met zo'n bepakte fiets toch best flink doortrappen. Snelheid is echt niet belangrijk, en ondanks de voortdurende regen/miezer toch nog kunnen genieten van de bergen. Vergezichten zaten er nu niet veel bij, want boven iedere top hing wel een wolk van nevel. Toch nog een paar aardige foto's kunnen maken denk ik.
Enfin, dik in de middag bij een zeer frisse wind de top van de Col du Pourtalet bereikt, even een selfie gemaakt en op temperatuur gekomen in een nu Spaans cafeetje waar de kachel zelfs brandde.
En dan begint de afdaling! Wel eerst mijn dichte handschoenen aangetrokken, mijn bandana opgezet want met deze wind krijg je het toch best erg koud als je met dik over de 50 km/u naar beneden gaat. Maar je moet ook regelmatig in de remmen , want met mijn Garmin kan je precies zien wanneer er gevaarlijke bochten aankomen. Binnen zeer korte tijd had ik weer wat kilometers afgelegd en voelde ik het ook weer warmer worden. Want heel typisch, net over de top en grens ging de zon weer schijnen. Dus op een gegeven moment maar weer wat kleren uitgetrokken zodat de door het zweet nat geworden kleding door de wind nog wat kon drogen.
Na dik 63 km zag ik een camping langs de weg en ben lekker gestopt. Genoeg energie verbruikt tijdens de klim vandaag. En nog wat tijd om alles te laten drogen. Hier stond ook een Spaanse mountainbiker en gezellig met hem zitten eten. Hij trekt van oost naar west door de Pyreneeën over mountain tracks, en legt dan ook niet meer dan 25 a 30 km per dag af met al dat gestuiter.

Gereden; 63,89 km
Rijtijd; 4 uur en 22 minuten
Gemiddeld; 14,6 km/u
Hoogtemeters; 1514

  • 17 September 2016 - 23:01

    Moose:

    Wat heb jij toch met fietsen en regen-ton (woordgrapje

  • 17 September 2016 - 23:14

    Annette:

    Hoi Ton, wat ben jij een bikkel ! ongelofelijk zoveel regen, maar je weet na regen komt zonneschijn ! pas goed op voor de gevaarlijke bochten ....Heel veel succes voor morgen ! Groetjes Annette en Jack

  • 17 September 2016 - 23:28

    José :

    Zo,Ton dat was bikkelen vandaag!!! Nog een klein eindje dan zal je gaan zweten van de hitte hoor!! Succes morgen!!

  • 17 September 2016 - 23:29

    Jacqueline:

    Niet fijn al ie regen onderweg, maar je was ie flinke puisten over gefietst en het zonnetje ging gelukkig schijnen ..En nu in Spanje, fantastisch hoor ben écht trots op je ... nu het laatste stuk nog maardat doe je met 2 vingers in je neus ;-) ;-) xxx

  • 17 September 2016 - 23:41

    Polle:

    Dag Ton,
    Reeds een mooi avontuur bij elkaar gefietst.
    In Lourdes de regendans gedaan??
    Veel succes bij het verdere (droge) verloop van je tocht.
    Polle

  • 18 September 2016 - 07:35

    Aad Van Der Sande:

    Ton, avontuurlijk maar wel vervelend al die regen, lijkt wel of je het aantrekt.!!!
    Controleer aub je remmen na de afdalingen in de regen. Je schiet al op, hopelijk blijft het nu wat langer droog. Toi toi.

  • 18 September 2016 - 12:00

    Annelies Donkers:

    Hoi Ton,

    Aantal jaren terug even moeten liften in de Pyreneeën. De chauffeur die ons de lift was ook absoluut niet te verstaan. Dat was ook echt geen schoolfrans wat hij sprak!!

    Hoe is je Spaans???

    Petje af voor je!! Klopt het dat het Spaanse deel droger is dan het Franse deel van de Pyreneeën ??

    Groetjes uit Breda, met zon



  • 18 September 2016 - 12:42

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Na regen komt zonneschijn en andersom. Het gaat nog steeds goed lees ik. Hoe je haaks.

    Mazzel, Rene

  • 18 September 2016 - 17:11

    Ron:

    Lekker he , z'n etappe van de Tour.
    Moest je ook urine afgeven op de camping om te kijken of je wel clean bent.
    Ik gegellof er namelijk niets van dat je elke etappe op een bak koffie en een croissant kan afleggen.
    Gr
    Ron

  • 18 September 2016 - 17:19

    Wilma:

    wat kan het soms tegen zitten en je gaat gewoon door, echt top. Komende dagen in Spanje volgens de berichten wel goed. Succes de laatste, ik denk nog ongeveer 600,kilometers. Groetjes

  • 18 September 2016 - 17:22

    Jan En Ellen:

    Mooie verslagen en foto's Ton. Je vordert al gestaag. Nu nog de laatste kilometers. Succes met de laatste loodjes. De laatste loodjes zijn het zwaarst, zegt men, maar met jou ervaring en training is dit een fluitje van een cent. Succes Jan en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 35851

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: