13 September 2016 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 13 September 2016 - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

13 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 September 2016 | Frankrijk, Castéra-Verduzan

13 September 2016

Moissac naar Castéra-Verduzan

Gisteren had ik mijn tent opgezet waar ook aardig wat Nederlanders stonden. Want op deze camping was het nog vrij druk. Nadat ik alles geïnstalleerd had meteen aan de buurman gevraagd of mijn lauw geworden biertje van onderweg even bij hem in de vriezer mocht. Mooi toch! Dus na het vaste ritueel volbracht te hebben, douchen, kleertjes wassen, eten en alles weer zoveel mogelijk opruimen even bij de buren langs geweest. Gezellig zitten kletsen over mijn fietstocht en de fietsroutes die zij daar in de omgeving volgden. Want hier liepen de rivieren de Tarn en de Garonne dus dan blijft het redelijk vlak.

Verder vanmorgen ook een stuk langs de Tarn gereden waar ik eigenlijk voor het eerst best wel veel wandelende pelgrims passeerde. Die hadden denk ik met een aantal in Moissac op een adres gelogeerd.

Op een gegeven moment ging het ineens zo steil omhoog van de rivier af dat ik echt niet meer al trappend omhoog kwam. Dit was de eerste keer dat ik een stuk moest lopen. Jammer maar helaas.
Maar boven op de berg, in het dorpje Auvillar smaakte de koffie en de croissant des te beter. Nog heel even door het oude binnenstadje gereden en vervolgens weer verder. Vanaf nu bleef het op en af gaan en werd ook weer steeds warmer. In sommige dorpjes zag je nu echt hostels voor de wandelende pelgrims.
Er kwam ook steeds meer (warme) wind opzetten. Maar het is nog steeds prachtig als je zo ver kunt kijken. "Frusterend" is af en toe wel dat met dit mooie heldere weer je de volgende dorpjes en stadjes waar je heen moet op een paar heuvels verder boven op een heuvel natuurlijk al ziet liggen. Dan weet je weer wat er komen gaat. Maar het is meteen een goede training voor de Pyreneeën die er natuurlijk ook nog aan komen. Ik merk wel dat ik heel veel moet blijven drinken en waar mogelijk het water weer verversen omdat het water in de bidon vrij snel warm wordt bij deze temperaturen. Zo rond 13:00u reed ik het plaatsje Lectoure binnen en mooi langs een Carrefour. Meteen dus maar wat inkopen gedaan, weer een liter grapefruitsap gekocht en gelunched. Die grapefruitsap vind ik lekker, zoet, maar ik knap er wel even van op. Die is ook altijd binnen een paar uur weer op.
Om ongeveer 17:15 kwam ik bij de plaats aan waar naartoe ik vandaag wilde rijden. Met deze temperatuur is 100km echt te veel voor mij. Vandaag bleef ik weer steken op ong. 85km.
Bij de camping was de vrouw zo vriendelijk om mij een plaats aan te bieden onder een half open feesttent. Want er werd nogal wat slecht weer en onweer voorspeld en zo zou ik mooi beschut en droog blijven staan. Prachtig aanbod. Vandaag heb ik zelfs kunstgras voor de deur, een tafel en een normale stoel. We zullen zien hoe het gaat spoken...

Gereden; 84,78 km
Rijtijd; 5 uur en 23 minuten
Gemiddeld; 15,7 km/u
Hoogtemeters; 904 toch weer!

  • 14 September 2016 - 15:55

    Henk:

    Ton, prachtige foto ' s dubbel genieten.

  • 14 September 2016 - 15:57

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Mooi verhaal weer! Als je alleen bent dan wordt je altijd geholpen. Mooi toch! Je had wel een hele lange selfie stick om je rode vriend ook op de foto te nemen.
    Vandaag hebben we de WTC toertocht gereDen. Erg warm dat wel. Maar was weer mooi en gezellig.

    Mazzel, Rene

  • 14 September 2016 - 19:53

    Annette:

    Hoi Ton, wat een mooie foto's bij het verslag! En het is echt geen schande dat je een keer van je fiets bent gestapt, blijven steken op zo' n 85 km is toch weer een grote prestatie! En dat met die warmte , goed hoor!
    Groetjes Annette en Jack

  • 14 September 2016 - 20:52

    Ron:

    Ton,
    Laat het vannacht maar donderen en storten.je hebt een mooie beschutte plek.
    Alles wat vannacht valt heb je morgen geen last meer van.

    Gr
    Ron

  • 14 September 2016 - 23:50

    Jacqueline:

    Mooie foto's hoor bij je verslag, vooral die met ie rode oude man !!! ;-) ;-)

  • 15 September 2016 - 10:03

    Anja:

    Leuke en mooie foto's van de omgeving weer. Vooral en pleintje met de dikke dames.

    Groetjes je zus

  • 28 September 2016 - 17:41

    Ineke:

    Hoi Ton,

    Even met terugwerkende kracht je verslagen gelezen en foto's bekeken.
    Wauw wat een onderneming en wat een geweldige ervaring.
    Heel knap gedaan. Jammer van de regen ....... dat fietst inderdaad niet prettig. Nu is het nog genieten in Madrid. Ik word best wel jaloers als ik dit zo allemaal zie. Krijg er de kriebels van.
    Geniet nog even en we zien je graag weer veilig terug op de Beek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 35882

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: