Dag 20, zondag 25 augustus - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 20, zondag 25 augustus - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 20, zondag 25 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Augustus 2019 | Nederland, Hoek van Holland

Vandaag al om 06:15 de wekker gezet om er zeker van te zijn dat ik op tijd zou zijn bij de incheck voor de ferry naar Hoek van Holland. Dus niet vreemd dat ik een van de eerste gasten was die deze ochtend in de wasruimte te vinden was. Maar al gauw kwamen er meer mensen want aan het aantal Nederlanders op deze camping te zien zouden er vast nog meer zijn die vandaag hiervandaan naar de ferry zouden moeten. En dat klopte later ook, want ik zag bekende gezichten op de boot.

Maar ik moest natuurlijk nog wel een stuk met de fiets afleggen, vandaar dat ik op tijd vertrok. Het was volgens de planner toch nog 15 km te rijden was. Daar rekende ik een klein uurtje voor. Dat was maar goed ook, want ik had de rotonde voorbijgereden in Harwich die de kortste weg naar de ferry zou zijn. Dus kwam ik in het centrum uit. Daar maar even gevraagd aan een voorbijganger wat de route was naar de ferry. Bleek ik nog een lusje te moeten rijden wat toch nog dik 10 minuten langer duurde. Toch weer een dikke 3 km omgereden. Maar gelukkig was ik ruim op tijd om in te checken. En het voordeel van het rijden met de fiets is nu dat je niet helemaal achter in de rij bij de automobilisten hoeft aan te sluiten, maar gewoon lekker vooraan kan gaan staan.

Iets na 10:00 voer de boot weg vanuit Harwich op weg naar Hoek van Holland. Een vaart van gepland 7 uur waarbij je je aan boord echt niet hoeft te vervelen. Er worden films aangeboden, je kan op diverse schermen televisie kijken en zelfs het Casino at Sea gaat tijdens de reis open. En voor de interne mens is er ook van alles te krijgen, dus honger hoef je niet te hebben.

Rond 17:45 aangemeerd en vervolgens op weg naar de RET ferry naar de Maasvlakte om naar de amping voor de laatste nacht te rijden.
Bleek er bij de uitgang van de Stena Line onverwacht, maar heel prettig gezelschap mij op te wachten. Jacqueline, Simone en Iver waren met de auto gekomen om mij op te halen zodat ik niet verder meer hoefde te fietsen. Een zeer aangename verrassing was dat. Niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk. Dus dit was een mooi einde van mijn Engelandreis.
Gefietst; 17 km.

• 27 Augustus 2019 - 06:41

Johan Vd P:

Ben benieuwd of het echt je laatste tocht was? :-)

• 27 Augustus 2019 - 09:08

René Potasse :

Hoi Ton.
    Je werd gemist. Goed teken.

Mazzel René

• 27 Augustus 2019 - 12:18

Anja:

Ik had al gezegd tegen Jacqueline dat je er stiekem misschien wel op hoopte dat jullie er zouden staan.
    En leuk die laatste foto's
    Ik ben ook toch wel benieuwd of er nog een tochtje aankomt :-)
    Al met al petje af.!!!!

• 27 Augustus 2019 - 22:06

Jan:

Top gedaan Ton, na een lange eenzame reis weer thuis, ook wel lekker toch. En een hartverwarmend onthaal vanaf de Ferry.
    Tot binnenkort, groeten Anneke en Jan

• 27 Augustus 2019 - 23:40

René De Waal:

Hoi Ton. Met veel belangstelling je reisverslagen gelezen. Indrukwekkende tocht geweest. Je hebt weer van alles meegemaakt. Hoop dat je ervan genoten hebt. Maar daar twijfel ik niet aan. Petje af dat je het weer hebt volbracht. Welkom thuis weer. Zien elkaar snel. Groeten René.