Dag 17, donderdag 22 augustus - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 17, donderdag 22 augustus - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 17, donderdag 22 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Penzance

Ook vandaag gewoon weer op tijd vertrokken.
Jammer was wel dat ik de tent nat moest inpakken.
Niet van de regen, maar vanwege de dauw.
Zelfs de binnenzijde van de buitentent was nat en ik had ook nog wat kleding aan de waslijn hangen.
Maar dat was net zo nat als toen ik het ophing.
Geen nood, het regende (weer) niet, dus die natte kleren bind ik bovenop de tassen vast, dus die drogen wel tijdens het rijden.

Doordat ik gisteren redelijk doorgereden had, hoefde ik vandaag maar een goede 40 km. af te leggen.
Er zaten natuurlijk nog een paar fikse hellinkjes in de route.
Ook een stuk door een oud mijngebied waar nog restanten van de torens te zien waren.

Ook nog een leuk plaatsje vlakbij zee. Hayle genaamd gereden.
Dit plaatsje lag een stukje landinwaarts aan een kleine zee-inham.
Grappig blijft het om te zien dat bij eb bijna alle boten droog en scheef komen te liggen.

Maar na de laatste heuvels via Marazion aan de kust in Penzance aangekomen rond 14.00 uur.
Mooi om te zien was, dat na de afdaling in Marazion je ineens bij de kust aankomt en dan een Kasteel op een eiland in de zee ziet liggen.
Een beetje vergelijkbaar met Mont St. Michel maar dan met dit verschil dat je bij eb naar dat eiland kan lopen.

Na alles weer opgezet te hebben, gedouched en omgekleed, toch op het gemak in Penzance rondgereden.
Blijft toch een leuk schouwspel, zo'n havenplaats.
En ook mijn treinticket alvast opgehaald, dus die is zeker gesteld.

Nu morgen nog een rondje van ongeveer 55 km. naar Lands End fietsen en dan zit het fietsen hier in Engeland er voor mij op.
Misschien de kortste, maar zeker niet de gemakkelijkste fietstocht die ik heb gemaakt!...

Gereden 40 km. met 400 hoogtemeters

  • 23 Augustus 2019 - 00:46

    Anny:

    Welkom thuis en Jacqueline zal wel heel blij zijn ,geniet van het thuiskomen gr.Anny

  • 23 Augustus 2019 - 07:56

    Johan VdP:

    Ton. Petje af, heb je toch weer gefixt. Dat ondanks het gewicht dat je meesleept, de vele hoogtemeters en de regen.

  • 23 Augustus 2019 - 08:43

    Andre :

    Hoi Ton super gedaan
    Ondanks de stegenslagen en het zwaren weer waren de verslagen erg leuk
    Vandaag de laatste dag en dan weer lekker naar huis
    Je bent een kanjer

  • 23 Augustus 2019 - 08:48

    René Potasse :

    Hoi Ton,
    Makkie vandaag lees ik. Mooi man. Gewoon de rest vd dag op een terras gezeten zeker.

    Gr René

  • 23 Augustus 2019 - 09:00

    Wilma:

    Hi Ton, het was deze keer toch een zware fietstocht maar je hebt het weer gedaan

  • 23 Augustus 2019 - 10:19

    Johan De Keijzer:

    Chappeau Ton, en dat op jouw leeftijd!

  • 23 Augustus 2019 - 12:20

    Je Zussie:

    Nou Ton, dat was me t “ritje” wel zeg!

  • 23 Augustus 2019 - 14:56

    Aad Van Der Sande:

    Goed hoor Ton. Laatste loodjes. Ik lees dat iemand jou een ouwe lul vindt, gezien je leeftijd. Je bent gewoon een jonge God. Pluim hoor en goede thuiskomst. Tot over een paar weken. Gr.Gusta en Aad

  • 24 Augustus 2019 - 12:20

    Anja:

    Hoi Ton nou dat was weer een hele onderneming, met veel obstakels. Dit kan je ook weer op je bucketlist erbij schrijven/of afhalen. goede reis terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 35822

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: