Dag 15, dinsdag 20 augustus - Reisverslag uit Padstow, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 15, dinsdag 20 augustus - Reisverslag uit Padstow, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 15, dinsdag 20 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

21 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Padstow

Vandaag na een paar mueslirepen en een halve liter melk weer vertrokken vanaf de camping.
Toch maar weer naar de route gereden en deze vervolgd.

Toen ik in Marhamchurch even de kaarten bekeek hoe het volgende routedeel zou lopen kwam er eigenlijk meteen een behulpzame dame aan die vroeg of ik verdwaald was.
Dat was niet zo, maar zij gaf mij wel goede raad.
Ik moest eigenlijk rechtsaf naar Bude en zou daarna weer langs het punt komen waar ik nu stond.
En mevrouw vertelde even heel vriendelijk dat Bude een hele mooie kustplaats is, maar om er weer vandaan te komen diende twee "heavy climbing slopes" genomen te worden waarna ze bedenkelijk naar mijn fiets keek!
IK WIST GENOEG.

Ik ging dus linksaf richting Bodmin Moor, weer zo'n hoge kale heuvel met schapen en wind.
Kustplaatsen zou ik toch nog wel te zien krijgen.
Aan de loop van de route in het routeboek wist ik al, dit gaat weer constant op en af over die kleine weggetjes met steile dalingen en dito klimwerk.

Zodoende parallel over een "B"weg gereden.
Gaat ook wel op en af, maar is een stuk beter te doen.
Uiteindelijk toch over de Bodmin Moor gereden, het blijft een aparte ervaring door een apart kaal landschap.
Hierna ging het langzaam af naar beneden en via een oude spoorlijn, de Camel Trail richting Padstow aan de kust.
Een heel klein gezellig, en nu vrij druk vissersplaatsje.

Daarna toch nog een stuk verder gereden naar een wat hoger gelegen camping waar ik constant de zee hoort ruisen, lekker hoor....
Ik denk dat ik goed zal slapen.
En dan morgen hopelijk een redelijke dag qua afstand, maar zeker ook qua weer.
Vandaag mocht ik in ieder geval niet klagen.
Bijna de hele dag zon, zonder regen !...

  • 21 Augustus 2019 - 00:54

    Aad Van Der Sande:

    Slaapse.
    succes verder

  • 21 Augustus 2019 - 08:59

    René Potasse :

    Hoi Ton,
    Droog weer, ook lekker.

    Gr René

  • 21 Augustus 2019 - 11:41

    Anja S:

    Hoi Ton.
    Fijn, dat je nu eindelijk ook eens wat mooi weer hebt.
    En het einddoel komt steeds dichterbij.
    Het was wel een zware tocht voor je zo te lezen.
    Houdt nog even vol. En met het geluid van de zee zal je best wel lekker geslapen hebben.
    Dus weer volop energie
    Gr Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 35824

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: