Dag 14, maandag 19 augustus - Reisverslag uit Holsworthy, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 14, maandag 19 augustus - Reisverslag uit Holsworthy, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 14, maandag 19 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Holsworthy

Ik heb nu zo'n vast patroon dat ik vanzelf om 07.00 uur ongeveer wakker wordt.
Maar ook nu begon het weer af en toe te regenen dus maar even gewacht met het inpakken van de tent.

Na vertrokken te zijn de Tarka Trail weer opgepakt richting Sheepwash.
Dit is een punt waar je moet kiezen om naar Plymouth te fietsen of naar Lands End.
Deze Tarka Trail wordt gevoelsmatig steeds zwaarder.
Dat was eigenlijk ook wel zo, want deze oude spoorlijn liep toch in een vals plat constant wat omhoog.
En het natte en zompige gravelpad fietst ook niet lekker weg.
Maar na deze Trail kreeg ik toch weer een paar stevige klimmetjes op weg naar Sheepwash.
Hier in een Pub een sandwich BLT besteld, maar dan krijg je ook meteen een bord vol met de sandwich, sla, salade en friet.
Echt een complete maaltijd dus!

Vervolgens de fietsroute richting Lands End aangevangen en toen begon het klimwerk weer constant op en af.
In Frankrijk en in Spanje leggen ze nog wel eens een weg om de berg heen omhoog, maar hier heb ik soms het idee dat ze steeds de kortste weg pakken.
Tot vandaag heb ik alles fietsend kunnen doen maar nu moest ik toch een paar keer afstappen en lopend omhoog gaan.

Na 60 km. had ik het eigenlijk wel gehad en heb een camping opgezocht.
Morgen maar kijken of ik verder kan komen.
Waarschijnlijk ook wat vaker over de gewone autowegen want de NCR #3 zoekt soms de vreemdste paden en dorpjes op....

  • 20 Augustus 2019 - 05:54

    Johan Vd P:

    Hoi Ton, je begint al aardig op te schieten als ik naar de kaart kijk. Nog effe volhouden.

  • 20 Augustus 2019 - 07:36

    Aad Van Der Sande:

    Hoi Ton, behoorlijk zwaar als ik het zo lees. Bewonderingswaardig dat je dit volbrengt met toch een hoop optimisme in je schrijven. Ik denk niet dat ik het je na doet. Maar het schiet al op. Fietse verder en uitkijken.

  • 20 Augustus 2019 - 10:31

    Anny Kuchler:

    Met bewondering en tranen in mijn ogen lees ik je verslagen,je bent wel een doorzetter joh, hoeveel moet je nog en hoe kom je terug? Nog veel veilige km.gr.Anny

  • 20 Augustus 2019 - 12:56

    Annette:

    Hoi Ton, je bent al een eind op weg naar de eindbestemming, en wat heb je al veel kilometers er op zitten. Weer en wind getrotseerd! Je bent een kanjer!
    Nog veel succes en fietsplezier. Groetjes Annette

  • 20 Augustus 2019 - 16:21

    Andre :

    Hoi Ton
    Dit is wel de zwaarste rit die je maakt petje af hoor
    Klimmen is ook niet het fijnste om te doen met je bepakking
    Nog even volhouden

    Volgend een ritje in Nederland van ongeveer 200 km

  • 20 Augustus 2019 - 20:05

    Je Zussie:

    Nou broertje, deze tocht gaat je niet in de kouwe kleren zitten hè?! Het weer maakt het er ook niet echt beter op !!! Nog ff volhouden, richting huis gaat altijd ( voor je gevoel) vlotter!!
    Zet m op hè!!!

  • 20 Augustus 2019 - 20:07

    René Potasse :

    Hoi Ton,
    Echt wel er voor werken de laatste twee dagen. Je spullen zijn gelukkig nog heel.
    Hou vol kerel.

    Gr René

  • 20 Augustus 2019 - 23:33

    Jan:

    Je doel nadert, Lands End komt in zicht, hou vol en kijk uit de laatste dagen, en dan zit er weer een prachtige fietstocht op. Tijd voor een boek....
    Groetjes en nog veel reisplezier, Anneke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 35807

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: