Dag 13, zondag 18 augustus - Reisverslag uit Northam, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 13, zondag 18 augustus - Reisverslag uit Northam, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 13, zondag 18 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Northam

Vanmorgen niet zo heel vroeg vertrokken want ik moest natuurlijk eerst een kop koffie met onze Rotterdamse drinken voordat zij aan een viswedstrijd ging beginnen en ik verder zou gaan.
De route vlakbij de camping weer opgepikt om naar Dulverton te gaan.
Volgens het routeboek zou er nu flink geklommen moeten worden, nou dat begon meteen toen ik Dulverton uit reed.

Door dit plaatsje liep een riviertje en dat ligt vaak laag in een dal.
Ik zou nu het glooiende en hoger gelegen Ex mooi National Park doorkruisen, en daarbij had ik de optie om een moeilijke route te rijden over een eeuwenoud pad, Tar Steps genaamd, of de wat makkelijker route over de Moors.
Ik koos voor de laatste optie, echter was dit nog veel klimwerk, zó veel zelfs dat ik vandaag over het hoogste punt van de hele tocht zou fietsen n.l. 480 m.
Nou lijkt dat niet zo hoog maar met mijn huidige fiets en bepakking was dit toch behoorlijk pittig!
Daarbij had ik niets anders dan tegenwind, en bovenop die heuvels waait het volgens mij bijna altijd want de hoogste begroeiing schatte ik op 50cm.
Zelfs aan een boom zaten geen bladeren, en dan zo'n 10 km. door zo'n kaal landschap te fietsen gaat na een tijdje wel vervelen.
Het enige wat ik zag waren heuvels zo ver je kon kijken en schapen die hier vrij rondlopen.

Na dit gebied verlaten te hebben bij een Pub die écht "in the middle of nowhere" stond gelunched.
Bleek die Pub toch echt vol te zitten met gasten die ook zaten te lunchen.
Vervolgens weer wat afgezakt richting de kust, en je raadt het al, aan de kust staat vaak nóg meer wind.
In Bainstaple , zo heet die kustplaats, geïnformeerd naar een camping.
Nou die lag nog dik 15 km. verderop de route, dus maar weer op weg.

Nu bleek die route vrij vlak te zijn over een oude spoorlijn, de Tarka Trail, maar die liep wel langs de rivier met als gevolg wederom een pittig tegenwindje!
Het kostte me toch nog bijna 1.1/2 uur om die 17 km. naar de camping af te leggen.
Ik was dan ook echt moe toen ik daar arriveerde na een dag met écht veel tegenwind gereden te hebben...

• 20 Augustus 2019 - 11:52

Annette:

Hoi Ton, dat was dus een pittige tocht met heel veel klimmen en veel wind! Respect hoor! Je bent een bikkel!

• 20 Augustus 2019 - 12:29

Jacqueline Dielissen:

Nou schat als ik het allemaal zo lees is dit wel écht een van je zwaarste fietstochten tot nu toe gelukkig hoef je niet zo ver meer en hopelijk de laatste dagen over wat betere en vlakkere wegen xxx

• 20 Augustus 2019 - 19:55

Je Zussie:

Pffff...het is geen “ relaxt fietstochtje” zeg!! Dit is echt bikkelen

• 22 Augustus 2019 - 06:46

Wilma: