Dag 9 Woensdag 14 augustus - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 9 Woensdag 14 augustus - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 9 Woensdag 14 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Woensdag 14 augustus

Alton Priors - Bristol

Vannacht begon het flink te regenen, zoals men gisteren morgen al voorspeld had. Vanwege de regen vanmorgen dan ook alles op mijn gemak gedaan en ook gegeten. De twee andere Hollanders die ik al op eerdere campings ook tegen kwam gingen wel al redelijk vroeg weg. Maar om 10:30 uur toch maar op de fiets gestapt want het hield toch niet op met regenen. De tent helaas wel nat ingepakt, maar ik wilde niet langer wachten. Vandaag dan ook voor het eerst al mijn regenkleding aangetrokken, wat ook echt nodig was. Hierdoor zou ik ook niet zoveel foto’s kunnen en willen maken, want het was echt geen lekker weer. Daardoor wel een aardig plaatje van een groot wit paard gemist wat hier in Alton Priors tegen een heuvelhelling uitgehouwd was. Ook nu de Engelse NCR 4 gevolgd a.d.h.v. mijn routeboek. Alleen, toen ik in het plaatsje Devices kwam bleek er een stuk afgesloten te zijn. Op gevoel maar een stuk omgereden en na een tijdje zag ik weer de aanduiding van de NCR 4, dus meteen weer opgepikt. Ook vandaag volgde de route voor een groot deel het Avon & Kent Canal, maar het leuke was dat nu na Devices een stuk in het kanaal zat (de Caen Hill Locks) waarin over ongeveer 2 mijl 29 sluizen waren gebouwd om een hoogteverschil te overbruggen van een dikke 72 meter. Bij een van de sluizen een praatje gemaakt met zo’n schipper en die zei dat het hem ongeveer 3 uur in beslag nam om de sluizen te overbruggen. Als het mee zat tenminste.
Vervolgens de route langs het kanaal weer verder gevolgd. Dat was nu wel opletten, want door de regen stonden er veel plassen en was het vrij glad. En die paden waren soms niet breder dan 1 meter, dus uitkijken dat je niet het water in gleed.
Na ongeveer 35 km een lunchstop gemaakt bij een theehuis en daar een lekker sandwich besteld. Zit ik op mijn gemak te eten hoor ik ineens mijn naam roepen. En wie kwam daar binnen? Jack Holliday! De vrijbuiter waar ik een zondag al een aardig stuk mee op gefietst had. (zoek zijn naam maar eens op FB, dubbel LL). Vervolgens samen verder gefietst van Bradford on Avon naar Bathe en verder naar Bristol. Nu liep het kanaal wel door een prachtig heuvelachtig gebied waarbij het opmerkelijk was dat het kanaal soms een dikke 24 meter boven de grond zelf liep en hier en daar zelfs over een drukke weg of spoorlijn liep. Jack had mij onderweg al verteld dat Bath een mooie stad is, gebouwd tegen een heuvel en veelal in dezelfde kleur zandsteen. Het klopte precies wat hij zei. Het was er dan ook druk met toeristen en ikzelf heb ook nog even wat foto’s geschoten. Er was ook een zelfde soort brug als naar ik meen in Florence met allemaal winkeltjes op die brug. Zag er heel gezellig uit.
Van Bath was het nog dik 23 km naar Bristol waar ik vandaag wilde stoppen.Jack ook, maar die slaapt overal en nergens, soms ook wild kamperend.
Het laatste stuk liep ook redelijk vlak omdat dat over een voormalige spoorlijn liep en deels ook ernaast. En toeval of niet, maar toen we langs een stationnetje reden stond daar ook zo’n oude stoomlocomotief met wagons klaar om te vertrekken. Het was leuk om zo’n trein in een wolk van stoom te zien vertrekken.
In Bristol scheidden onze wegen weer en nu blijf ik twee dagen overnachten in het YHA in het centrum. Om even uit te rusten en ook om te kijken of ik ergens mijn telefoon kan laten repareren. Maar zeker ook om mijn spullen weer te laten drogen.

Gereden; 79 km

  • 15 Augustus 2019 - 10:32

    Jose:

    Zo Ton, dit is een reis met uitdagingen zeg!! Die regen hebben wij hier ook gehad hoor...pffff.
    Maar gelukkig niet door hoeven te fietsen!!

  • 15 Augustus 2019 - 11:50

    Jan:

    Hallo Ton, ondanks alle tegenslag blijf je mooie reisverslagen maken. Ik vraag me af of je zo' n goed geheugen hebt of onderweg aantekeningen maakt. Jammer dat we de foto' s nog moeten missen, dat zouden we er een beter beeld van krijgen. Je bent al dik over de helft, geniet nog van de verdere reis, groetjes Anneke en Jan.

  • 15 Augustus 2019 - 11:49

    Anny Kuchler:

    Stoer hoor zo afzien chapeau,rust nu maar een paar dagen, wij zullen vanavond uitgebreid over je kleppen, liefs Anny

  • 15 Augustus 2019 - 11:49

    Henk:

    Ton, het blijft luchtig. mooi verteld. En de meeste regen valt er toch neven je.

  • 15 Augustus 2019 - 11:51

    Aad Van Der Sande:

    Hoi Ton. Gaat je nog goed af ondanks wat luxe tegenslag. Vroeger hebben ze ook gefietst zonder gps, tel, km teller, etc. Heeft ook zijn charme, maar toch idd. Hopelijk op je rustdagen kan je het laten repareren. Succes en veel sterkte verder. Gr. Ook van Gusta.

  • 15 Augustus 2019 - 12:17

    Johan Vd P:

    Ton, veel pech maar wel.leuke dingen gezien en beleefd. Hopelijk vanaf nu beter

  • 15 Augustus 2019 - 15:14

    Andre :

    Hoi Ton super hoor dat je met alle tegen slagen zulke mooie verslagen voor je volgers blijft maken
    Wel erg vervelend dat alles is uitgevallen
    Gr Andre

  • 15 Augustus 2019 - 16:29

    Annette Naalden:

    Hallo Ton, heb net van 3 dagen je belevenissen gelezen. Het zit niet echt mee de laatste dagen maar zonder fietscomputer en kaart lezen is het je toch gelukt. Maar wat heel erg vervelend is dat ook je telefoon het heeft begeven! Ik hoop dat je snel een zaak vindt waar ze je kunnen helpen. Even wat rustdagen heb je wel verdiend. Heel veel groetjes en succes!

  • 16 Augustus 2019 - 05:44

    Chiel:

    Tjonge Ton, wat een nattigheid. Ooit gehoord dat het daar een subtropisch klimaat is. Dan tref je nu de natte moesson zeker. Hoop voor je dat het gaat beteren.

  • 16 Augustus 2019 - 07:34

    Anja Schiedon :

    Hoi Ton.
    Knap hoor, dat je ondanks alle tegenslagen doorgaat.
    Gelukkig weet je er altijd wel weer een oplossing voor te vinden.
    Alleen aan het weer kan je niets veranderen helaas.
    Wel te hopen, dat je ook nog wat dagen met mooi weer krijgt.
    Succes en sterkte verder

  • 16 Augustus 2019 - 10:32

    Jacqueline :

    Een nieuw batterijtje, een nieuwe oplader voor de telefoon, nou het moet nú echt wel goedkomen de rest van je reis, en hopelijk niet té veel tegen over je heen xxx

  • 16 Augustus 2019 - 10:29

    Jacqueline:

    Uh regen bedoel ik natuurlijk

  • 16 Augustus 2019 - 16:58

    Rene Potasse:

    Hoi Ton,
    Je maakt wat mee lees ik. Maar vooral leuke dingen en daarom hou je het vast wel vol. Succes Ton!

    gr René Potasse

  • 17 Augustus 2019 - 07:43

    Anja:

    Ik hoop dat het nog wel een ontspannen fietstocht voor je is. Maar zo te lezen had je het wel aardig in je hoofd zitten hoe de route ongeveer moest zijn.Leuk om weer met die Jack mee te fietsen.
    Lijkt mij een aparte vent met veel verhalen.
    Dekbedje hebben wij ook weer over ons heen hoor laat staan als je in je tentje slaapt.
    En ook alweer vroeg donker met al die regen.
    Hoop dat het nu wat droger wordt de komende fietsdagen. groetjes je zus

  • 17 Augustus 2019 - 10:54

    Wilma:

    Ha Ton, gelukkig doe je de toer niet op een elektrische fiets want dan had die het misschien ook wel begeven zeker met die nattigheid. Hopen dat je telefoon gemaakt kan worden is wel zo fijn voor het thuisfront. Het weer voor de komende 14 dagen ziet er in ieder geval beter uit geniet ervan.
    En de volgende keer misschien een fotootje bijvoegen

  • 18 Augustus 2019 - 08:13

    Dory:

    Hoi Ton,

    Deze keer zit het je niet echt mee slecht weer en alles begeeft het, je had het eerder over waarschijnlijk je laatste fietstocht, maar ik heb het idee dat je de uitdaging na deze reis juist nog een keer aangaat.

    Je bent een volhouder hoor, ik had de knuppel al lang in het hoenderhok gegooid.

    Hopelijk voor jou gaat het tij keren, en wordt het toch nog een mooie reis veel succes verder.

    Groetjes Dory

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 35809

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: