Dag 2, augustus de 7e - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 2, augustus de 7e - Reisverslag uit Harwich, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 2, augustus de 7e

Blijf op de hoogte en volg Ton

08 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Harwich

7 Augustus 2019 Woensdag

Oostvoorne - Hoek van Holland - Harwich

Vanmorgen toch wel redelijk vroeg uit mezelf wakker geworden. Ik had de wekker wel gezet, maar was toch ruimschoots hiervoor al wakker. Ik had dan ook de indruk dat ik wel weer even moet wennen aan het slapen in een tentje, slaapzak en een opblaaskussen.

Maar goed, zo erg was het ook niet, want ik zou op de boot naar Harwich genoeg tijd hebben om te relaxen. Maar eerst even langs de super gereden in het dorp om toch nog maar wat eetwaar in te slaan voor het geval dat...

Vervolgens weer terug gereden naar de geplande route welke ook een stuk door de duinen liep. Dat blijft toch wel opmerkelijk. Zo rij je in de rust van het Oostvoornes Duinlandschap en dan sta je ineens op die grote, kale Maasvlakte. Hier moest ik toch nog een kilometer of 9 tegen de redelijk toegenomen wind in fietsen. Maar ik had genoeg tijd, dus lekker relaxed doorgetrapt. Bij de aanlegsteiger voor de veerdienst naar Hoek van Holland stond ook nog een Belgisch stel die het Rondje Nederland aan het fietsen waren. Zij waren dan wel vertrokken uit Antwerpen en bij Middelburg de route opgepikt. En laat ik dat Rondje Nederland ook gefietst hebben, dus ik heb hun alvast wel het een en ander verteld wat ze te wachten staat.

Na opgestapt te zijn op de veerdienst me niet echt verveeld. De twee conducteurs (of hoe ze ook mogen heten) waren twee echte animators. Genoeg gelachen om hun grappen. Zo vertelden zij ook dat, als je zeehonden wilt zien, je 's middags een volledig toertje met de boot kan maken. Je ziet de halve haven en zeer waarschijnlijk ook zeehonden voor ik meen €6,50, voor een retourtje. Volgens hun veel goedkoper dan de Spido. Maar dat even terzijde.

Na uitgestapt te zijn in Hoek van Holland rij je zo de terminal op van de Stena Line. Ik was ruim op tijd, dus met de fiets als één van de eerste aan boord gegaan. Je moet dan helemaal naar boven op een dek waar van alles te doen en te koop is. Ik had het idee dat het wel rustig zou zijn zo op een doordeweekse dag. Nou, dat viel toch aardig tegen. Er reden toch ook best nog wel wat auto's met caravan of campers de boot op. Ook was er volgens mij ergens een scoutingsmeeting (jamboree?) geweest, want ik denk dat er wel een stuk of 150 van die jongelui en hun begeleiders aan boord waren.

De boot was op tijd vertrokken, dus dat liep voorspoedig. Echter, de overtocht duurde toch zeker een dikke 6 uur, dus dat is best lang hangen. En bij het binnenvaren van de zeearm bij Harwich moest de veerboot ook nog eens voorrang verlenen aan een flink containerschip zodat we nu pas rond 20:30 uur Engelse Tijd van boord reden. En ik moest ook nog naar de camping fietsen terwijl het al donker begon te worden. Na een dikke 9 km in het donker bij The Castle Inn in Ramsey aangekomen. Daar hadden ze een klein campeerterrein voor een aantal tenten beschikbaar. Nu dus echt met mijn headlight in het donker de tent opgezet, maar dat gaat dan toch best goed. Je hebt je handen n.l. gewoon lekker vrij. En het grappige was dat nadat ik al bijna klaar was met opzetten een Nederlandse vrouw met haar zoon pas aankwamen met de auto. Daar had ik op de boot nog heel even mee gesproken. Die stond waarschijnlijk achter op de boot, want ik was er met de fiets echt veel eerder.

Nog even lekker gedouched en vervolgens maar de slaapzak in gedoken. Het plan is om donderdag niet zo ver te fietsen, slechts een kleine 40 km naar Colchester. Niet omdat ik niet verder kan of wil, maar in de daarop volgende 70 km zijn er geen campings op de route. Dat is ook een voorstel volgens het routeboek. En de "gemiste kilometers" zal ik vast nog wel inlopen op andere dagen.

Gereden; 18,3 en 10,1 km
Rijtijd; 1 uur en 48 minuten
Gemiddeld; 15,6 km/u
Hoogtemeters; 180


  • 08 Augustus 2019 - 14:05

    Rene Potasse:

    Ha die Ton,

    Ik was net iets eerder met mijn mailberichtje en prompt kwamen er twee verslagen.
    Niet veel fiets km's , maar wel veel meegemaakt. Leuk hoor!

    Gr Rene Potasse

  • 08 Augustus 2019 - 14:43

    Andre:

    Hoi Ton
    Met jou vele kilometers in de benen is tegen wind zeker geen pretje en zal zeker niet wennen
    Nu je de overtocht heb gemaakt gaat het grote avontuur beginnen

    Gr Andre

  • 08 Augustus 2019 - 18:51

    Simone Dielissen:

    Nou papa, klinkt als een echt avontuur! Leuk om de verhalen te lezen. Ik blijf op de hoogte, en wacht vol spanning af op de volgende verhalen die komen gaan. Succes! Liefs xx

  • 09 Augustus 2019 - 03:43

    Ron. An Drunen :

    Hoi Ton,
    Het eerste stuk op de waterfiets heb je er op zitten. Nu genieten van Engeland.
    Laat je niet gek maken door die lui dat de Brexit ook voor Nederland veel voordeel heeft als wij ook een Nedxit doen. Zeg maar dat wij het op Netflix houden.

  • 12 Augustus 2019 - 06:20

    Sandra Grisel :

    Hoi Ton, leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier en succes met je avontuur! Groetjes

  • 12 Augustus 2019 - 11:15

    Anny Kuchler:

    Fijn dat ik iets lees van je want ik leef wel een beetje mee hoor ! Mooie verslagen en het feuten gaat ook nog door, Goede tocht en kijk weer uit naar wat nieuws,veel succes,liefs Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 35809

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: