Dag 1 - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Oostvoorne, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Augustus 2019 | Nederland, Oostvoorne

6 Augustus 2019

Breda - Oostvoorne

Vandaag weer een nieuwe en waarschijnlijk laatste fietstocht begonnen naar Lands End in Zuid-West Engeland.
Vanmorgen gewoon normale tijd opgestaan, want ik zou de hele dag de tijd hebben om de geplande 84 km naar camping Ketjil in Oostvoorne af te leggen. Daardoor ook pas na de koffie rond 10:00uur vertrokken.
De route die ik gepland had was grotendeels een route die ik al eens eerder gefietst had. Langs de A-16 tot over de Moerdijkbrug. Vervolgens dan rechts af door een stukje Biesbosch, Dordrecht, langs de Oude Maas naar Spijkenisse en dan langs de noordkant van de Briels Maas/Brielse Meer naar Oostvoorne.
Maar omdat ik nu in Engeland niets aan mijn Euro's heb, moest ik dus wel eerst even langs het Grens Wissel Kantoor in Dordrecht om wat GB ponden te halen. Maar dat was slechts een klein stukje om.

Nadat ik de brug bij Dordrecht over was liep de route in westelijke richting. En met de wind van vandaag had ik deze dus vanaf dat punt eigenlijk alleen maar tegen. Nu niet dat het zo hard waaide, maar met een redelijk zware bepakte fiets moest er toch echt wel wat meer druk op de pedalen om nog een beetje snelheid te behouden. Maar de route langs de Oude Maas is echt een hele mooie autovrije route. Alleen voorbij Barendrecht kreeg ik een omleidingsroute die best wel een aardig stukje omrijden was. Ik kwam zelfs in Rhoon zelf terecht. Voordeel was wel, dat ik langs een heel leuk terras reed waar ik dus even heerlijk gepauzeerd heb met een kop koffie en een klein stukje appeltaart. Dat was bij Abel (Tasman) voor de kenners van Rhoon en omgeving.
Daarna de route weer opgepakt richting Spijkenisse. En ja hoor, voor mij deden ze natuurlijk weer net voordat ik de brug op reed deze omhoog. Dat schijnt veelvuldig voor te komen zo op een dag. Nu ging het slechts om 2 langzame zeilboten. Direct na de brug richting de sluis van de Brielse Maas en dan over het fietspad naar Oostvoorne. Veel spannende dingen of mooie vergezichten ben ik niet tegen gekomen. Ja, regelmatig een blik op de Europoort, maar dat is nou ook niet echt interessant.

In Oostvoorne nog wel even langs het oude huisje van Pa en Ma geweest. Er mist een hekje!? Het is maar goed dat zij het niet meer kunnen zien, want het is bijna rijp voor de sloop.

Vervolgens het laatste stukje naar de camping waar ik rond 16:00 uur al aankwam.
De tent weer als vanouds opgezet, ingericht, gedouched en nu verder even heerlijk relaxen. Ik denk dat ik morgen maar niet zo ver ga rijden. ;-) Een klein stukje over de Maasvlakte naar de veerboot, in Hoek van Holland inschepen op de Stena Line en dan later nog een klein stukje naar de camping.

Wordt vervolgd....

Gereden; 90,3 km
Rijtijd; 4 uur en 50 minuten
Gemiddeld; 18,6 km/u
Hoogtemeters; 156!.


  • 06 Augustus 2019 - 16:12

    René Potasse :

    Hoi Ton,
    Mooi verhaal en stoer dat je weer een fietstocht onderneemt. Veel plezier en succes ermee. Ik blijf je volgen. Gr. Rene

  • 06 Augustus 2019 - 16:29

    Andrea Stam:

    Leuk verslag weer en we kijken uit naar de rest van de dag verslagen ! Succes van ons drietjes groetjes Andrea Erik ren Zoë

  • 06 Augustus 2019 - 16:32

    Annette :

    Hoi Ton, het grote avontuur is nu begonnen! Het was vandaag dus een mooie start en redelijk relaxed. Op naar Engeland heel veel plezier en succes. Natuurlijk blijf ik je volgen en lees graag je reisverhalen. Heel veel groetjes Annette en Jack

  • 06 Augustus 2019 - 17:44

    Wilma:

    Hoi Ton, een mooie start voor vandaag, gelukkig geen regen.
    Hopen maar dat de wolken snel over Lands End waaien en niet veel druppelen.
    Geniet van je waarschijnlijke laatste fietstocht en we kijken weer uit naar je reisverhalen.
    Veel plezier en een goede fietstocht.
    Groetjes van ons

  • 06 Augustus 2019 - 18:38

    Jan:

    hallo Ton, wist niet dat je van Oostvoorne komt, vast leuk om daar langs te fietsen, maar dat is vast niet voor het eerst. De kop is er af, goede nachtrust en een behouden overtocht morgen. Vergeet niet links te fietsen straks.
    Groetjes Anneke en Jan.

  • 06 Augustus 2019 - 18:54

    Anja Schiedon :

    Hoi Ton.
    leuk om weer een reisverslag van je fietstocht te kunnen lezen.
    Je bent aardig bij ons in de buurt geweest.
    Je had dus ook een bakkie bij ons kunnen doen .
    Alleen had je dan geen stuk appeltaart gehad

  • 06 Augustus 2019 - 18:59

    Henk:

    Zo de kop is er af. Nu nog de zonnige dagen. geniet van de pedalen.

  • 06 Augustus 2019 - 19:34

    Andre:

    Hoi Ton De eerste km zitten er op
    Veel succes de komende weken en veel plezier
    Gr André

  • 07 Augustus 2019 - 06:35

    Anja D:

    Succes met je fietstocht. ondanks dat je twijfelde om verslagen te maken vind iedereen het weer leuk om ze
    te lezen. Wel grappig dat je schrijft waarschijnlijk de laatste tocht. Dus altijd nog een gaatje open voor een
    volgende???? Wel gelijk links rijden he als je van de boot af bent, Groetjes je zus

  • 07 Augustus 2019 - 16:02

    J Vd P:

    Ton. Succes. Zetumop :-)

  • 08 Augustus 2019 - 07:11

    Jacqueline:

    De kop is er af en inmiddels je overtocht ook gehad. Kijk weer uit naar je verslagen met foto's en ben niet de enige zoals ik lees hierboven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 35820

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: