22 September 2016 - Reisverslag uit Atienza, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 22 September 2016 - Reisverslag uit Atienza, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

22 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 September 2016 | Spanje, Atienza

22 September 2016

Almazán naar Atienza

Nou, dat was wel weer eens lekker een normaal bed in een prima Hostel. Heerlijk gegeten en nog een beetje mijn Spaans bijgeschaafd. Was gezellig. En toch nog wat onrustig geslapen. Waarschijnlijk van de enerverende dag die achter me lag. Maar desalniettemin door de wekker gewekt, gewassen, aangekleed en alles weer zoveel mogelijk ingepakt. Dus ik stond klaar voor ontbijt om ong. 08:15u. Maar helaas, ik kon nergens terecht. Alles van de horeca was nog afgesloten en ik kon zelfs niet bij mijn fiets. Die stond in het restaurant in de kelder en daar kon ik ook niet bij! Dus uiteindelijk kon ik pas rond 09:30u ontbijten. Daarna alles weer op mijn stalen ros gehangen, nog even door het centrum gereden voor een paar foto's en wat inkopen! Inmiddels genoeg ervaring dus! Dus eigenlijk,pas rond 10:30 echt aan het vervolg van mijn routedeel begonnen. Dat ging lekker snel, vlak over asfalt tot ong 3 kilometer uit de stad! Toen begon er weer een onverharde weg. Maar ik moet zeggen, ik kon de gang er goed inhouden. Deze weg liep grotendeels parallel aan een rivier dus dan zitten er nooit grote hoogteverschillen in.
Dus dit deel was al gauw volbracht. Het volgende deel begon in het stadje Berlanga de Duero. Een heel leuk centrumpje met huizen met arcades. En dat van hout. Een heel leuk en gezellig gezicht. Daar nog even wat gedronken alvorens verder te beginnen met het volgende deel. En ik moet zeggen, dat viel tegen. Heel langzaam ging het weer omhoog waarbij je je afvroeg of je nu van die vermoeide benen had, of gewoon moe werd. Nou, uiteindelijk klom ik weer via hele lange rechte wegen weer zo'n plateau op. Dit resulteerde weer in een fietshoogte van meer dan 1000m! En ik dacht dat ik er vanaf was! Nou niet dus. En op die hoogte groeide geen boom of hoge struik meer. Die waren allemaal weggewaaid! En wind stond er echt. En het ergste was, dat ik hem constant flink tegen had. Het gebeurde dan ook zeer regelmatig dat ik in mijn een na lichtste versnelling verder kon! Tot na een dikke 78 km ik in een wat grotere plaats aankwam waar ze ook weer een hotelletje hadden. Daar maar weer ingechecked, want de dichtstbijzijnde camping was nog 32km verder rijden. En daar had ik echt geen trek in. Zo begint het nog op een echte vakantie te lijken. Maar ik begrijp dat in deze streek weinig toerisme is. Uitgestorven dorpen en weinig aantrekkelijks aan het landschap.

Kort samengevat was dit een dag van ong 28 km onverhard en bijna 50 km wind tegen over een wasbord op meer dan 1000 meter hoogte. En dit dorp ligt ook nog altijd op 1021 m hoogte. Zou koud worden in je tentje hoor!

Gereden; 78,46 km
Rijtijd; 5 uur en 2 minuten
Gemiddeld; 15,6 km/u
Hoogtemeters; 709 m

  • 22 September 2016 - 23:27

    Johan:

    Ton, weer geen camping. Ben je weer afhankelijk van anderen. Ik hoop dat je beter slaapt en dat het deze keer sochtends wel goed gaat. ;-) Succes.

  • 22 September 2016 - 23:51

    Jacqueline:

    Wat een winderige toestand de afgelopen 2 dagen, niet fijn hoor constant windje tegen maar het eind is in zicht, ben echt trots op je, ik gok met wind in de rug dan op z'on 3 dagen en dan kan je écht de toerist uit gaan hangen in Madrid TOP!!! :-) :-) xxxxx

  • 23 September 2016 - 00:38

    Henk:

    Je dan wil je wel een dekentje over je heen. En inderdaad het gaat meer op va Vacantie lijken. De laatste loodjes zijn dan niet zwaar! Geniet er van.

  • 23 September 2016 - 17:08

    Jose:

    Nou,had nou maar Jacqueline d'r fiets maar bij je hè??

  • 23 September 2016 - 23:23

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Ja groot gelijk, een echt bed. Want 32 km is toch wel ver en misschien was de camping niet eens open? ?
    Dorre en droge omgeving aan de foto's te zien.

    Mazze, Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 35701

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: