19 September 2016 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 19 September 2016 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

19 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 September 2016 | Spanje, Zaragoza

19 September 2016

El Temple naar Zaragoza

Zo, na eindelijk een camping gevonden te hebben en alles nog net voor het donker voor elkaar gebracht te hebben was ik gisteravond nog even heerlijk wezen douchen en bijkomen. Een Frans jong stelletje was er ook maar net, want die waren ook de laatste spullen aan het ordenen. Ik moet zeggen, dat ik niet zo moe was als ik zou verwachten. Maar toch de wekker lekker wat later gezet. Bijkomend voordeel was inderdaad dat ik maar 43km hoefde te fietsen naar mijn einddoel van vandaag.

Dus alles op mijn gemak ingepakt, even een kop koffie gehaald in het plaatselijk café en verder afgezakt naar het zuiden. De wegen zijn hier niet echt aantrekkelijk om over te rijden. Lange rechte stukken en soms een klein dorpje. Heel veel landbouw wat van water wordt voorzien door een groot irrigatie netwerk. Constant zie je een goot, of een geul, en dat gaat kilometers door.

Zo op het gemak was ik al rond het middaguur in Zaragoza. Op de fiets richfing centrum en af en toe afgestapt. In ieder geval bij de basiliek. Toen ik het gebouw zag liggen dacht ik dat heteen paleis of regeringsgebouw was, maar het was echt de basiliek. Ik vond het echt niet normaal. Ik denk dat hij bijna 100 x 100 meter is. En als je binnen staat kijk je je ogen uit. Heel veel verschillende kapelletjes, een kerk in een kerk,een gigantisch koor en orgel en ontzettend hoog. En alles beschilderd of bewerkt. En dan blijven ze zeggen dat je geen foto's mag maken. Grapjassen, iedereen loopt met een camera in de aanslag. Je kon er zelfs in verschillende talen biechten! Helaas niet in het Nederlands, en ik heb niets om op te biechten.

Daarna nog verder door gezellig drukke straten gefietst en ook nog gelunched. Dat hoort er dan ook weer bij. Uiteindelijk ben ik richting de Camping Municipal gegaan. Die ligt helaas een heel stuk buiten het centrum. Tegen zo'n typische nieuwbouwwijk met allemaal flats. Jammer.

Ik zit nog te overdenken of ik hier een dag zal blijven. Als ik dat doe heb ik maar iets meer dan 2 dagen in Madrid. En daar kijk ik eigenlijk toch ook wel naar uit.

Gereden; 53,8 km
Rijtijd; 2 uur en 57 minuten
Gemiddeld; 18,2 km/u
Hoogtemeters; 122 m

PS Even geen foto's helaas. Drama met internet.

  • 19 September 2016 - 22:29

    Rene Potasse:

    Ha dieTon,
    Als je nergens spijt van hebt hoef je ook niet te biechten. 2 Dagen in Madrid is wel een beetje weinig. Ik zou nog een paar keer 150 km per dag doen om tijd te winnen. (haha)

    gr René

  • 19 September 2016 - 23:16

    Jacqueline:

    Gas erop en gaan, dan heb je misschien nog 4 dagen in Madrid, gaat jou toch wel lukken ???? ;-) ;-)

  • 19 September 2016 - 23:23

    José :

    Ik denk dat meneer pastoor ook geen tijd daarvoor had....

  • 19 September 2016 - 23:43

    Henk:

    Tja, de macht van de kerk en zijn aanbidders. Maar biechten kan geen kwaad. Je kunt er aflaten mee verdienen. Zoveel zelfs dat je een plaatsje hoger komt in de hemel. Je moet het maar geloven.
    Iniedergevaldankvoorje leuke dagoverzichten. En de mooie foto s.

  • 19 September 2016 - 23:45

    André :

    Hoi Ton nog even en dan lekker genieten Super hoor zo onderneming
    Gr André

  • 20 September 2016 - 08:59

    Aad Van Der Sande:

    Ton, nog een stukje en da dgn genieten. Ik zou als voetballiefhebber toch daar even langs het stadion gaan.
    Selfie op zijn plaats zou ik zeggen.
    Succes het laatste stuk, knap hoor.

  • 20 September 2016 - 18:43

    Ron:

    Lever toch je vliegticket in en koop een nieuwe.kan je in Zaragoza blijven en ook genoeg dagen uittrekken voor Madrid.Je hebt tijd zat toch,en de je vut vergoeding van het leger zal ook wel bovenmatig zijn.
    Gr
    Ron

  • 20 September 2016 - 19:00

    Annettr:

    Hoi Ton, ik lees nog even snel je verslag van gisteren, omdat ik vaak niet zo laat op ben als het er op gezet wordt.., je hebt echt af gezien en die dag verplicht heel veel kilometers gemaakt voor je eindelijk een camping vond.Maar het is nu echt richting je einddoel, dat komt nu in zicht! Ik kijk uit naar het volgende verslag.. groetjes Annette en natuurlijk ook van Jack!

  • 21 September 2016 - 12:44

    Anja:

    Ik zou de dagen in Madrid extra pakken. Als laatste dagen lekker relaxen en mooie foto's maken. Zou jij ookeen lijst kunnen maken van al je lunch en koffiewinkeltjes? Dat zijn er teveel om op te noemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 35672

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: