12 September 2016 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 12 September 2016 - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

12 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 September 2016 | Frankrijk, Moissac

12 September 2016

Vers naar Moissac

Of ik slaap zo goed, maar volgens mij hebben de Fransen een nachtklok voor de klokken. Vannacht geen een keer gehoord, maar om 07:00u werd ik wakker van het klokkengeluid. Mooi toch! Was ik op tijd op, gewassen, aangekleed en alles weer ingepakt. Dat kan ik nu bijna met mijn ogen dicht. Behalve de waslijn, die kan overal hangen, aan mijn fiets, in de sanitaire ruimte of zelfs tussen twee bomen.

Weer eerst langs een boulangerie iets te eten gehaald en bij een cafe een kop koffie genuttigd. Wordt je bloed dunner van en kan je beter presteren. Zegt men! Maar ik vind het ook gewoon lekker.

De route zou tot aan Cahors langs de Lot, maar dan niet over de drukke D-weg, maar over de andere oever. Maar wel eerst even omhoog. Pittig, maar voor het uitzicht zeker de moeite waard.

Na een dikke 18km kom je dan in Cahors aan. Een oude stad door de Lot omsloten aan drie zijden. Wel leuk om te zien.Heel even in de basiliek geweest, maar was niet veel te zien, wat te drinken genomen en vervolgens aan de andere kant van de stad weer over de Lot via de Pont Valentré de stad weer verlaten. Het verhaal gaat dat de brug niet afgebouwd kon worden door problemen. De bouwheer ging toen een deal aan met de duivel, dat als hij zijn ziel aan de duivel zou schenken als de brug klaar was, de duivel zou zorgen dat de brug afkwam. Maar de bouwer was zo slim om de laatste steen van de brug nooit te plaatsen zodat deze nooit afgebouwd werd. Helaas voor de duivel. Als aandenken zie je nu in de middelste toren van de drie bovenin de duivel nog steeds zitten te wachten...

Na Cahors nog een paar klimmen van een paar kilometers tussen de 6 en 8% gehad en toen begon eigenlijk een hele lange rustige afdaling naar het zuiden. Eigenlijk door een paar kleine rivierdalletjes. Maar af en toe moet je toch weer even schakelen, want ik heb in Frankrijk eigenlijk nog geen echt vlak stuk gehad. En vandaag was dat ook niet zo erg, want op mij GPS zag ik op een gegeven moment 39 graden C staan. En dat is hier in het zuiden nog best warm. Zelfs de wind, die ik nu eigenlijk gelukkig tegen had was soms voelbaar heet.

Ik eindigde vandaag mijn routedeel in Moissac. Maar eerst even langs de Toerist Information om te vragen naar de camping. Hadden ze daarnaast toevallig! ook een cafe! Dus eerst maar heerlijk van een koud biertje genoten voordat ik mijn onderdak voor vannacht opgezocht en opgezet had.

Gereden; 81,09 km
Rijtijd; 4 uur en 56 minuten
Gemiddeld; 16,4 km/u
Hoogtemeters; 740.

  • 12 September 2016 - 20:41

    Annette :

    Hoi Ton, ondanks de hitte ben je toch een flink opgeschoten! Dat biertje had je echt verdiend! Mooie omgeving waar je nu bent, ooit zijn wij daar ook geweest. Succes voor morgen! Groetjes Annette en Jack

  • 12 September 2016 - 21:14

    Jan Hermes:

    hallo Ton, je bent nog steeds enthousiast bezig, volhouden zo. Zijn je foto's vandaag gesmolten van de hitte ? Wel weer maken morgen, krijgen we toch een goed beeld van je mooie reis. En beter een beetje te warm dan de hele dag regen, vind je niet. Succes verder en geniet ze ! Groetjes Anneke en Jan.

  • 12 September 2016 - 22:13

    Johan:

    Super Ton,

    Chapeau!!!

  • 12 September 2016 - 22:38

    Renepotasse@hotmail.com :

    Hoi,
    Hij gaat nog steeds lekker lees ik. Woensdag gaan we ook een stukje fietsen. WTC toertocht. Maar intussen is het hier ook heet, rond de 30 graden en dus rustgevende aan doen.

    Gr Rene

  • 14 September 2016 - 00:15

    Jacqueline:

    Je schiet al aardig op ondanks de hitte. Helaas even nu géén verslag smste je mij omdat je nu op een camping staat waar je géén wifi hebt, hopelijk heb je morgen meer geluk want je wordt door velen op de voet gevolgd ;-) ;-) xxx

  • 14 September 2016 - 20:35

    Jose:

    Zo,dat is wel afzien met deze temp.!! Toch nog n behoorlijke afstand gereden! Succes verder! PS hier is t ook warm hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 35760

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: