7 September 2016 - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 7 September 2016 - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

7 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 September 2016 | Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

7 September 2016

St-Amand-Montrond -Neuvy-St. Sépulchre

Vannacht wakker geworden van de kou! En dat nadat het gisteren toch weer heerlijk lekker was. Maar ja, we zitten natuurlijk al dik in september en dan kan het best afkoelen. Dus maar even iets warmers op de slaapzak gelegd. Grappig is ook om vanaf een uur of 07:20 de camping wakker te zien worden. Eerst heb je het rijk alleen maar dan wordt het steeds drukker. En vaak zijn het de mannen die het eerst naar buiten komen. Verder alles weer ingepakt, de bestelde broodjes opgehaald, meteen maar ontbeten en weer op pad. Dit keer wel eerst langs het postkantoor. Want het eerste boekje van "Langs Oude Wegen" is uit dus dat heb ik niet meer nodig! Meteen maar een wat kleding in de doos erbij gedaan waarvan ik (bijna) zeker weet dat ik die niet meer nodig heb. Scheelt toch weer wat gewicht wat ik dan niet meer omhoog hoef te sjouwen. Vlakke weg maakt niet zo veel uit. Na de koffie dus weer op pad naar weet ik niet. Ik kijk nog steeds per dag waar ik kan en wil stoppen. Ik probeer wel te kijken naar plaatsjes waar een camping is.

Het deel waar ik nu mee bezig was liep tot aan La Chatre. Dat was nog ongeveer 50 km. Het landschap veranderde nu niet veel, veel glooiend terrein, dus constant lichte versnelling en vaart maken in de afdaling. Maar de ene keer gaat het beter dan de andere keer en ik merkte dat het toch ook weer flink warmer werd. Vandaar vandaag ook niet zo heel veel foto's gemaakt.

Rond etenstijd nu ook maar eens met de fransen meegedaan en dus om 12:30 gestopt met fietsen in wereldstad Chateuameillant en in een cafe/restaurant de lunch genuttigd. Wel, dat vond ik geen succes. Er wordt warm gelunched en je bent gewoon een uur kwijt. Mijn lunch gaat sneller.

Dus na een uur weer enthousiast opgestapt naar Le Chatre. Maar ja, als je leuke plaatsjes tegenkomt wil ik toch wel even stoppen. Ik kom hier nooit meer!

In La Chatre heel even wat gedronken en de beschrijving uit het routeboek gelezen. Nou, er was hier heel wat te zien aan oude stenen. Had ik weinig trek in, dus op naar het volgende traject. Ik had een idee waar ik wilde stoppen, maar na bijna 75km fietsen en een temperatuur van inmiddels >30° vond ik het wel genoeg en ben gestopt in een plaatsje waar ze zeker een camping hadden. Nu slaap ik dus in; Neuvy-St.Sépulchre. Wereldstad die ik niet kan uitspreken!

Gereden; 74,75 km
Rijtijd; 4 uur en 25 minuten
Gemiddeld; 16,9 km/u
Hoogtemeters; 659 toch nog!


  • 07 September 2016 - 23:24

    José :

    T is niet alleen bij jou warm hoor,hier ook nog!! Alleen fiets jij iets meer

  • 07 September 2016 - 23:26

    Jacqueline:

    Ja de nachten worden steeds kouder hoor, zou maar wat extra's op je voeten leggen ;-) ;-) Dus ik kan binnenkort een pakketje thuis verwachten lees ik....Trouwens het stadje waar je nu zit heeft óók een basiliek, dus je kan nog een kerk bezichtigen hoor als je wilt hahaha....

  • 07 September 2016 - 23:57

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Warm eten tussen de middag. Wel wennen denk ik. Het gaat je nog steeds goed af. Heb je soms niet de neiging om langer in een plaatsje te blijven of laat je schema dat niet toe?

    Later, Rene

  • 08 September 2016 - 07:32

    Annelies Donkers:

    Hoi Ton,
    Dan heb je nog snel gegeten voor Franse begrippen!! Maar ja, het zijn dan meestal ook minstens 3 gangen! Kan je er weer wel goed tegenaan, als je tenminste de wijn laat staan??

    Nog een klein stukje en dan ben je in de Dordogne?? Je bent een heel end hoor!! Maar gelukkig mag je nog een heel stukje!! Veel plezier ermee!!


  • 08 September 2016 - 07:42

    Aad Van Der Sande:

    Hoi Ton, niet is het ook gelukkig warm, mooi weer. Wij gaan ook 3 dan fietsen rondom Bergen. Alleen zonder toppen!!!.
    Idd de Dordogne in, kan het ook nog goed warm zijn. Dus niet vergeten te smeren. Neem je ook nog een dag rust tussendoor, voor het herstel.?

  • 08 September 2016 - 08:31

    Henk:

    Ja, de Dordogne in. Prachtig landschap en heel veel kleine kasteeltjes, of wat er nog van over is
    Neem de tijd er voor.

  • 08 September 2016 - 14:23

    Anja:

    Hier is het ook prachtig weer en "s avonds koelt het best wel af. Laat staan als je in je tentje slaapt.
    Ik zie wel dat je +/- wel op de helft al bent. of lijkt dat maar zo???
    Succes je hebt nogheel wat bergen voor de boeg

    Groetjes je zus

  • 08 September 2016 - 18:50

    Annette:

    Weer een plezier om je verslag te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 35647

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: