Dag 11, vrijdag 16 augustus - Reisverslag uit Cheddar, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 11, vrijdag 16 augustus - Reisverslag uit Cheddar, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 11, vrijdag 16 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Cheddar

Vanmorgen weer rond 07.00 uur wakker.
En omdat ik gisteravond zoveel mogelijk ingepakt had, ik sliep toch in een normaal bed bij de YHA, was ik al om 08.00 uur op pad.
Het plan was om een aardig stuk af te leggen want volgens het routeboek zouden de zwaarste stukken nog komen.

Na Bristol verlaten te hebben liep de route nu via een boog langs de westkust naar Cheddar, weer een stuk over zo'n towpath en ook door de Avon Gorge naar Clevedon aan zee.
Toen ik daar vandaan vertrok begon het een beetje te regenen, dus het regenpak maar aangedaan.
Dat was geen overbodige luxe want het ging echt harder regenen en dat hield niet meer op!
Na een lunch in het Yatton Station café, waar ik even bijkwam ook in gesprek met wat Engelsen geraakt en de "wereld weer wat verbeterd" toch maar weer verder gereden.

Nu over een oude spoorlijn, de Strawberry Line naar Cheddar gereden.
Écht genoten van deze route heb ik niet, want door de aanhoudende regen werd ik zelf toch ook aardig nat en koud!
In Cheddar (ja van de kaas) maar besloten om niet verder te rijden en een slaapplaats te zoeken.
Het werd toch een camping want ik had geen zin om 85,- Engelse ponden voor 1 nacht te betalen in een hotel.
Ondanks dat de regen tot ver in de aanhield toch nog goed geslapen, nadeel is dan wel dat je de spullen deels nat moet inpakken...

  • 18 Augustus 2019 - 12:31

    Annette:

    Hi Ton, natte kleding en natte tent dat is balen! Laten we hopen dat nu de droge dagen komen. Maar in Engeland weet je dat nooit, had ook in Nederland kunnen zijn.

  • 19 Augustus 2019 - 08:03

    Wilma:

    Hoi Ton, toch wel even vervelend al die regen maar nu moeten toch nog de mooie dagen komen.
    Je bent wel een doorzetter ik had al een vlucht terug geboektt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 35651

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: