Dag 5, 10 augustus - Reisverslag uit Woolwich, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu Dag 5, 10 augustus - Reisverslag uit Woolwich, Verenigd Koninkrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

Dag 5, 10 augustus

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Woolwich

10 Augustus 2019 Zaterdag
Kelvedon - Woolwich in Londen, camping en nog een stuk.

Na de tocht van gisteren vannacht redelijk geslapen. Naast mij stonden een aantal jongelui die ook lekker vakantie aan het vieren waren en ook wat muziek op hadden staan. En ik moet zeggen dat ze regelmatig kwamen vragen of ik er last van had. En toen ik ging slapen stond deze muziek echt best wel zacht. Maar rond 02:30 werd ik toch wakker van de muziek en heb toen maar gevraagd of ze de muziek uit wilden zetten. Dat deden ze ook meteen, dus daarna toch nog verder kunnen slapen. Ik had de wekker weer op de normale tijd staan.
Zodoende om iets na negen vertrokken. Laat ik nou net op dat moment een aardige regenbui over me heen krijgen! Alles had ik netjes droog ingepakt dus dat zat wel mee, maar nu toch mijn regenjackje aangetrokken. Ook stond er een hele flinke wind (tegen). Zo erg, dat ze ook hier in Engeland sommige festivals en evenementen afgelast hadden! De eerste 10 km verliep volgens het routeboek, maar daarna gaf de GPS een andere, meer autovrije route aan. Nou, dat heb ik geweten. Deze route stuurde mij over gravelpaden die redelijk doorweekt waren van de regen van vannacht, dus dat was best wel zwaar. En ik moest zelfs nog over een balk in een hek klimmen. Dat was een hek met een hoogte van ongeveer 30 cm. Verder liep de route nu wel door een mooi natuurgebied maar was wel zwaar. Gevoelsmatig schoot ik er niet op. Maar na een paar sportvelden, waar gecricket werd en een wandelpark reed ik toch de eerste buitenwijk van Londen in. Verder de route vervolgd over (drukke) straten, door nog wat parken waarna ik uiteindelijk na ongeveer 39 km aan de oever van de Theems stond. Nu hield de route aan de overzijde van de Theems op, dus ik had volgens het routeboek twee opties; of de ferry, of de voetgangerstunnel. Nou, de ferry was uit de vaart vanwege de storm dus bleef de voetgangerstunnel over. Kom ik daar aan, bleek de lift het niet te doen! Eerst gekeken of ik zo met de fiets naar beneden kon, maar dat was niet mogelijk. Deze tunnel, ik denk al een jaar of 70 oud, bestond uit een wenteltrap met ik weet niet hoeveel treden. Maar ik denk dat ik zeker vier keer rond gegaan ben om beneden te komen. Daar meteen aan een passant gevraagd of de lift aan de overzijde wel werkte. Gelukkig was dat wel het geval. Dus weer naar boven, drie tassen van mijn fiets gehaald en vervolgens beneden in de tunnel alvast neergezet. Weer naar boven, mijn fiets opgehaald en deze nu al dragend de trap afgedaald. Ik denk dat ik hier al zeker een kwartier mee bezig was. Aan de andere kant gelukkig binnen een seconde of 15 weer op straatniveau aanbeland.
Nu zijn er niet veel campings in Londen en de Youth Hostels zaten al vol, dus toch de gok gewaagd en naar en camping gereden waar ik al wat informatie over opgezocht had. Wel 5 km van de route, maar toch... Gelukkig stuurde men mij daar niet weg en kon ik toch voor één nacht blijven.
En omdat ik nu toch vrij vroeg was, toch maar een stuk van de route voor morgen gefietst. Je wilt toch regelmatig ergens naar kijken en/of een foto nemen, dus dat leek me een goed plan. Kan ik morgen gewoon lekker meteen doorrijden. Deze route liep voor een groot deel over de Theems Cycle Route. Zeker de moeite waard. Maar na 8 km gestopt. Hier kwam een ander optie voor een route bij elkaar dus leek het mij niet onverstandig om via deze route terug te rijden. Dat zou dan 2x5 km van en naar de camping en ongeveer 18 km zijn voor de middag. Genoeg toch! Dat tweede deel liep door de wijk Greenwich, en dus ook langs het Greenwich Observatory Centre. En dat ligt boven op een heuvel in een park. Van hier uit had je echt een mooi overzicht op het kantoren district van Londen. Zo, die route had ik ook gedaan, dus op naar de camping. Viel mijn Garmin GPS ineens uit! En niet meer aan te krijgen. En ik reed die andere route tegengesteld, en met die weerwar van straten hier had ik dus een uitdaging. Gevoelsmatig maar richting de Theems gereden want dan zou ik de route verder wel weten. Al met al viel het gelukkig nog mee, ik denk dat ik vanmiddag toch nog zeker 30 km gereden heb, maar het was de moeite waard. En tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een lekke voorband. Maar gelukkig kon ik die wel oppompen waarna ik tot de camping door kon rijden. Gevolg was wel dat ik tegen de schemering een band kon vervangen en plakken. Nu maar zien of die morgen ook nog hard staat...

Gereden; ongeveer 55 km
Rijtijd; geen idee
Gemiddeld; was niet al te hoog met die wind en zachte paden
Hoogtemeters; zeer zeker wel. Zelfs lopend!

  • 12 Augustus 2019 - 15:14

    Jacqueline:

    Dit is nou echt zo'n dag dat alles tegenzit
    Hopelijk dat het morgen allemaal beter gaat en je voorband nog opgepompt staat...
    Ondanks alles wel genieten hè van alles om je heen

  • 13 Augustus 2019 - 05:30

    Anja D.:

    O,O,O,O nou het valt allemaal niet mee. Hoop dat je het de komende dagen toch wel droog houd en dat de regen in Engeland eerder het land uit is. Want er komt nog wel een buitje.
    Gelukkig heb je het op de dag nog wel redelijk droog gehad.

  • 14 Augustus 2019 - 11:29

    Rene Potasse:

    hoi Ton,

    Niet zonder probleempjes lees ik. Nu heb je toch de tijd. En je kunt ze nog steeds oplossen. Mooi verhaal weer.

    Hou vol!

    gr Rene Potasse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 35691

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: