11 September 2016 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 11 September 2016 - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

11 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 September 2016 | Frankrijk, Cahors

11 September 2016

L'Hospitalet bij Rocamadour naar Vers

Wel, zoals aanbevolen dus overnacht op een camping in l'Hospitalet. Dat was nog slechts één kilometer van Rocamadour. Dus na het inpakken, ontbijt en koffie naar Rocamadour gereden. Even een afdaling en dan weer een klim binnen de kilometer dus. Dat viel gelukkig nogal mee. Eenmaal l'Hospitalet uit zie je Rocamadour tegen de bergwand aangebouwd liggen. Echt een prachtig gezicht. Als je ooit in de buurt bent sla dit dan zeker niet over.

Gelukkig was ik redelijk op tijd in het stadje en had dan ook alle tijd om rustig de bezienswaardigheden te bezoeken. Die lagen echter wel na een trap van >200 treden, maar het was te doen. En ook zeker de moeite waard! Ik had ook de lift kunnen nemen maar ja....

Het is echt bewonderenswaardig hoe men eeuwen geleden in staat geweest was om op die hoogte een kapel en een Bisschoppelijk paleis te bouwen. Vooral de kapel met de zwarte Madonna is mooi met een rots als achterwand. Zelfs de Baptiste kapel was open omdat er een aantal baby's gedoopt werden. Schijnbaar zelfs voor daar een bijzondere gebeurtenis want het was daar vrij druk. Ik ben hier nog een tijdje geweest en daarna nog verder omhoog naar het paleis. Kom je daar, is er een parkeerplaats! Dus met de auto kan je helemaal tot boven rijden!

Vervolgens weer afgedaald naar het zeer gezellige winkelstraatje, en Sportelle gekocht als souvenir, nog wat te eten genomen en vervolgens toch maar weer rond 12:00u op de fiets gestapt. Om een hele dag in Rocamadour te blijven vond ik zelf iets te lang. Of je moet aan allerlei excursies deelnemen.

Ik was van plan om niet zo ver te rijden na gisteren dus. En Vers leek me een goede afstand, een 50km. Dat moest toch te doen zijn. Maar in de routebeschrijving stond dat in de eerste 30km wel 3 klimmen zaten naar 237, 336 en 425m hoogte. Niet zo erg, maar als je na iedere klim weer afzakt naar een meter of 100 ga je het toch voelen bij een graad of 32 en een warme wind. Maar gelukkig, de laatste 20km zou een gelijkmatige afdaling zijn naar Vers. Zodoende kwam ik toch nog redelijk op tijd aan in Vers, zo rond de klok van 16:00u. Op die manier heb ik toch wat meer rust genomen vandaag.

Gereden; 52 km
Rijtijd; 3 uur en 20 minuten
Gemiddeld; 15,5 km/u
Hoogtemeters; 682.

  • 11 September 2016 - 20:44

    Aad Van Der Sande:

    Hoi Ton, mooi dat je het op kan brengen om wat rust in te bouwen. Idd je komt er waarschijnlijk nooit meer, dus geniet van al het oude moois.
    Nog 2 dgn en wij rijden de Kempentocht. Ik heb Mark gesproken en hij wist de rit naast het hotel nog te herinneren.
    Sterkte verder Ton en geniet van alles om je heen

  • 11 September 2016 - 20:46

    Aad Van Der Sande:

    Hotel bedoel ik kanaal

  • 11 September 2016 - 21:25

    José :

    Nou,gelukkig zijn je beentjes al goed getraind,dus die trap ging goed natuurlijk

  • 11 September 2016 - 22:37

    Annette:

    Hallo Ton, Goed dat je ook eens wat rust hebt genomen op deze zondag! mooie foto's bijgevoegd!
    Succes voor morgen! Groetjes Annette en Jack

  • 12 September 2016 - 00:48

    Jacqueline:

    Vandaag een voor jouw doen lekker relaxed dagje gehad lees ik, dus maar de toerist uitgehangen, mooie foto's hoor en wat een prachtig dorpje ... en het wordt steeds warmer richting Zuiden dus hopelijk heb je er niet teveel last van, succes schat xxxx

  • 12 September 2016 - 08:42

    Wilma:

    Het mag hoor :-) een dagje Sightseeing, ik vind het echt Toppie zoveel kilometers wij komen niet verder dan 4 dagen fietsen. En dan die trap doe je toch met 2 vingers in je neus :-) die benen zijn nu zo getraind.
    Succes voor de volgende kilometers. Groetjes

  • 12 September 2016 - 17:14

    Anja:

    goed hoor even wat minder km. Dan krijgen wij mooie foto's te zien

    Succes de volgende rit

  • 12 September 2016 - 19:01

    Ron:

    Hoi Ton,
    Dit is wel een hele kleine etappe.ik ga ervan uit dat dus ook de 200 treden op de fiets zijn afgelegd.(grapje , ik blijf bewondering voor je houden met wat je allemaal weg trapt.)

    Gr
    Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 35879

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: