26 Augustus, 1e dag - Reisverslag uit Budel-Schoot, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 26 Augustus, 1e dag - Reisverslag uit Budel-Schoot, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

26 Augustus, 1e dag

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 Augustus 2016 | Nederland, Budel-Schoot

26 Augustus 2016
Breda - Budel-Schoot.
Vandaag weer begonnen met mijn fietstocht. Nu dus naar Madrid. Daar heb ik tot 28 september de tijd voor, dus dat moet wel lukken (denk ik).
Vanmorgen normaal opgestaan, gegeten, de laatste dingetjes ingepakt, samen met Jacqueline nog een kop koffie genomen en rond de klok van 10:00uur vertrokken.
En gelukkig met prachtig fietsweer. Een graad of 23 bij vertrek. Dat was ook een reden dat ik wat later in de zomer vertrokken ben. Ervaringen van de afgelopen jaren hebben mij duidelijk gemaakt dat, als je (te) vroeg vertrekt, de kans een stuk groter is dat er toch regelmatig een bui over je heen komt.
En die kans wil ik nu wat verkleinen.
Het eerste deel ging zuid-oost richting Alphen. Die route ken ik bijna uit mijn hoofd. Een heel stuk van de LF13, de Rijn-Schelde route gereden. Die had ik vorig jaar ook genomen, alleen toen richting huis, nu er vanaf. Via Poppel zuid van Eindhoven langs en al die leuke plaatsjes doorgereden. In Reusel nog wel een kabelcijferslot gekocht. Ik wil niet meemaken zoals een andere kennis overkomen is, dat je fiets ineens van eigenaar verandert zonder dat jij daar toestemming voor gegeven hebt. Het is geen garantie, maar ze moeten er wel meer moeite voor doen....
Het zuid Brabantse landschap is voor mij nu onderhand wel zo bekend dat ik bijna geen foto's gemaakt heb. Sorry mensen, maar dat komt nog wel.
Inmiddels was het wel boven de 30 graden, dus op tijd wat drinken. De Radlers smaakten dan ook goed in Eersel. Vervolgens richting Budel, nog even wat boodschappen gedaan en het laatste stukje naar mijn "Vrienden Op De Fiets" logeer adres gereden.
En dat was een hele verrassing. Gewoon een vrijstaande woning langs een weg, maar een tuin daar achter..... Allemaal kleine perceeltjes en op een stuk grasveld twee huisjes en vijf plaatsen voor een caravan. Dus ruimte genoeg.
Wel, dat was het voor vandaag. Morgen naar Mechelen in Z-Limburg.

Gereden; 94 km
Rijtijd; 5 uur
Gemiddeld; 19 km/u
Hoogtemeters; 450 m

  • 26 Augustus 2016 - 22:49

    Rene Potasse :

    Hoi Ton, wel handig dat ik bericht krijg als je dagverslag gereed staat. Een goed begin lees ik. Ik neem aan dat je nog wel een pintje pakt. Wel trusten. Gr Rene

  • 26 Augustus 2016 - 23:16

    Henk:

    Nou een pintje alcoholvrij en zijn rennersbroek uitwassen vanwege het zweet! AVE

  • 27 Augustus 2016 - 00:23

    Wilma:

    Hoi Ton, al weer een lekker stuk gefiets. Je schijft morgen naar Mechelen in Z limburg toevallig zitten wij daar ook in Schweiberg misschien kunnen we elkaar daar nog zien in de buurt. stuur morgen even een what's up groetjes van ons

  • 27 Augustus 2016 - 00:36

    Jacqueline:

    Zó de kop is er vanaf... zal best wel warm geweest zij vandaag pfff.. Misschien dat je Ron en Wilma morgen nog ziet in Limburg. Zou leuk zijn. Succes schat.. xxx

  • 27 Augustus 2016 - 10:02

    Je Zussie:

    Dat ziet er goed uit ,zo'n slaap plek!! Vandaag kan je dan goed uitgerust starten! Succes

  • 28 Augustus 2016 - 09:03

    Moose:

    Trappen kreng !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 35865

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: