29 mei, vierde fietsdag rondje NL - Reisverslag uit Groet, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 29 mei, vierde fietsdag rondje NL - Reisverslag uit Groet, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

29 mei, vierde fietsdag rondje NL

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 Mei 2015 | Nederland, Groet

Rondje Nederland, 29 mei, de vierde fietsdag

Ook vanmorgen weer op tijd opgestaan. Gelukkig was het nog droog, dus alles weer op tijd gereed gemaakt om te vertrekken. Op deze camping "De Zuidduinen" in Katwijk kon ik deze ochtend wel lekker een kop koffie en wat te eten kopen. Na dit ontbijt rond 09:30 op de fiets gestapt. Eerst door Katwijk zelf en vervolgens weer door de duinen naar Noordwijk. Na ongeveer een half uurtje fietsen vielen de eerste druppels. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar in Noordwijk, vlak voor Huis ter Duin, (van het nederlands 11tal) mijn regenpak maar aangedaan. En nee, de sterren kwamen niet kijken. Wel een heel groot hotel voor zo'n betrekkelijk klein plaatsje.

In Noordwijk moest ik ook een foto maken van mij of mijn fiets met de vuurtoren op de achtergrond. Voor de oorkonde hè! Het is helaas een hele natte foto geworden, maar ik sta er op. Het leuke was wel dat iemand die langs kwam ook meteen de opmerking plaatste van :"Zo, jij hebt bewijs dat je er geweest bent." Veel andere fietsers zijn mij dus voogegaan.

Hierna weer verder op naar het noorden. De regen kwam inmiddels in steeds grotere hoeveelheden naar beneden. En met veel wind, maar die had ik gelukkig niet tegen. Zodoende was ik redelijk snel in Zantvoort. Hier kreeg ik echt een hoosbui over mij, dus maar even gestopt bij een bakker waar men ook koffie had. Even de bui over laten gaan. Grappig is soms te horen hoe snel iemand zijn hele ziel en zaligheid verteld als je een opmerking plaatst. Somige mensen zitten waarschijnlijk echt om een praatje verlegen...

Toen het weer droog werd kreeg ik meteen te horen dat het een uur of 3 a 4 droog zou blijven. Dus maar meteen verder gegaan richting Bloemendaal en Santpoort. Man wat zit hier een hoop geld zeg. Wat een kasten van huizen!

Niet te geloven. Er zijn genoeg mensen die geen last van de recessie gehad hebben!

Daarna in Velsen aangekomen en dan sta je ineens voor het Noordzeekanaal. Wat een verschil met de veerdienst en route van gisteren bij de Maasvlakte. Hier rij je een veer op en steek het kanaal over en dat is het. Geen haven en bijna geen boten te zien.

Verder door Velsen-Noord, Beverwijk en Wijk aan Zee. Daarna weer door de duinen. Echt uitgestrekt zeg. En met dit weer kwam je bijna niemand tegen. Ja, een groepje wielrenners ben ik 3x tegen gekomen. Die haalde mij in. Waarschijnlijk ook ergens geschuild.

Maar de duinen zijn echt de moeite van het fietsen waard. Elke keer weer ander terein. Op een gegeven moment moest ik aan de hooglanden in Schotland denken. Ook daar had ik heuvels gezien met alleen laag gras begroeid. Dat was hier ook het geval. Maar in de tussentijd begon het weer te regenen. En niet zo'n beetje ook. Weer mijn  regenpak aangedaan en rustig verder gefietst. Door de meewind kreeg ik het gelukkig niet koud. Dit in tegenstelling tot sommige fietsers die in tegengestelde richting fietsten. Die hadden veel wind en regen tegen.
Ook vanwege de regen gestopt bij een geplande camping. Nu totaal een dag van mijn schema ingelopen. Komt door het vlakke terrein en de wind.
De eigenaar van de camping stond ietwat verbaasd te kijken dat ik mijn tent op wilde zetten en gaf aan dat hij ook een blokhut had voor een langeafstandfietsersprijs. Dus vannacht lekker in een normaal bed slapen en een houten dak boven mijn hoofd. Heerlijk hoor! Wat zal ik slapen...

  • 30 Mei 2015 - 11:13

    Henk:

    De hut van oom ton?

  • 30 Mei 2015 - 13:51

    Simone Dielissen :

    Wat een leuk huisje haha! Wel balen van het weer zeg! Ik moest nog aan u denken want het weer was echt verschrikkelijk slecht! Leuk dat u in Bloemendaal zat! Nog even flink opstap geweest naar de clun Waar ik altijd ga? Haha geintje hoor

  • 30 Mei 2015 - 19:50

    Annette:

    Hallo Ton, dus ook jij hebt regen gehad, maar je had weleen luxe slaapplaats! Een blokhut met bed, dat was in ieder geval een droge overnachting. Maar na regen komt zonneschijn ! Nog een veel plezier. Grtjs Annette

  • 31 Mei 2015 - 10:53

    Wilma:

    Het weer zit niet echt mee, zaterdag weer flink wat wind niet echt fiets weer :-(
    Maar na het slechte komt het goede nieuws vanaf donderdag zomerweer nog even volhouden ;-). Veel fietsplezier . Groetjes


  • 31 Mei 2015 - 19:48

    Jacqueline:

    Hallo schat, je gaat lekker snel alleen wel heel jammer van het slechte weer maar troost je vanaf komende week wordt het alleen maar beter hoor... Hier is het ook niet veel soeps. Je zou bijna de kachel weer aan gaan zetten pff... Succes met je voortzetting van je reis, maar met die wind in je rug loop je wel lekker in zo xxx <3

  • 31 Mei 2015 - 19:55

    Jacqueline:

    Trouwens wat een leuk blokhutje, je zal wel lekker gesnurkt hebben daar hihi...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 35884

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: