24 September 2016 De laatste dag! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 24 September 2016 De laatste dag! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

24 September 2016 De laatste dag!

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 September 2016 | Spanje, Madrid

24 September 2016

Van Cabanillas de La Sierra naar Madrid!

Nou, dat was een relaxed avondje gisteren. Dacht ik. Op mijn gemak opgegeten wat ik nog aan voorraad had, lekker van een biertje genoten en eigenlijk alles gereed gemaakt om te gaan slapen. Maar zo rond een uur of tien kwamen er nog twee jongedames aan die hun tent ook nog op moesten zetten. Inmiddels was het dus ook al donker. En ik zag dat ze zeer regelmatig naar de gebruiksaanwijzing van de tent keken. Dat ging dus niet goedkomen. Als je nog geen een keer een tent opgezet hebt, en dat dan ook nog in het donker moet doen is dat best lastig! Ik zag en hoorde dat een tiidje aan en kwam tot de conclusie dat, als er geen hulp zou komen zij er nog wel een tijdje mee bezig zouden zijn en ik ook voorlopig niet aan slapen toe zou komen. Ik besloot toen maar om hulp aan te bieden. Nou, dat aanbod namen ze graag aan. Niet dat ik zo'n goede tentopzetter ben, maar een tekening lezen gaat toch redelijk. Allereerst maar geopperd om de verlichting van de auto er ook bij aan te zetten. Daar hadden ze nog niet aan gedacht! Geeft toch heel wat meer licht dan twee van die hoofdlampjes. Dus na een dik half uur was het toch gelukt om de tent zo goed en zo kwaad op te zetten. Dit naar grote voldoening van de meiden. Ik kon rustig gaan slapen en zij verder met inruimen.
En vanmorgen weer rustig alles ingepakt, en met een kop koffie op vertrokken voor de laatste etappe. Die was toch "slechts" 77km! Nou, dat pakte eigenlijk totaal anders uit. Het eerste stuk ging nog goed. Toen reed ik naar mijn route toe over normale omhoog en omlaag gaande wegen. In een stadje nog wat gedronken en gegeten en toen verder. En toen ging het er ook totaal anders aan toe. Op een gegeven moment moest ik in een heerlijke afdaling plotseling rechts af. Dat bleek een bergpad te zijn wat ook weer onverhard was. Nou ja, een stuk is toch niet erg! Maar het bleef maar van heuvel naar heuvel op en neer gaan over een bar slecht pad. Af en toe een mountainbiker tegen gekomen of die mij inhaalde, maar verder niets. Op een gegeven moment mijn GPS eens bekeken en dit traject bleek tot bijna in Madrid door te gaan. Daar had ik dus geen zin meer in en ben ik via een andere weg een stadje ingereden en van daaruit geprobeerd een route te vinden naar Madrid. En dat was niet zo gemakkelijk! Weer over onverharde wegen en dan stond ik ineens bij een "urbanisation". Dat zijn van die afgesloten woonwijken waarbij je via een poort met bewakers naar binnen moet. En er ook vaak weer via diezelfde poort uit moet. Er was echt geen andere mogelijkheid om verder te rijden.
Zelfs één van die bewakers zei dat het met de fiets onmogelijk was om in Madrid te geraken. Of ik moest een stuk over de snelweg A2! Dat dus maar gedaan voor een kilometer of wat. Maar na dat stuk toch een andere weg gevonden die om zo'n woonwijk liep en die maar een tijd gevolgd. Maar aan het eind kwam ik ook weer niet verder. Gelukkig kwam er een Spaans stel langs die meteen in het engels zeiden van; "Jij hebt hulp nodig hè?" Dat was echt mijn geluk. Die man reed zelf ook mountainbike en wist een binnendoor weg hoe ik verder kon via een sluiproute en een klein bruggetje. En dat klopte gelukkig volkomen. Wat verder gereden kwam ik in de eerste hele moderne buitenwijk van Madrid aan en toen bleek ik nog steeds een dikke 22km van mijn eindbestemming af te zijn. En het vervelende is dat de route soms ook weer over drukke wegen liep wat echt geen fijn gevoel gaf. Soms zelfs tegen het verkeer terug gemoeten!
Maar uiteindelijk, na een dikke 60km toch het einddoel, het Plaza de Puerta del Sol bereikt! Daar ligt een steen met inleg wat aangeeft dat dit het midden van Spanje is.
Daarna maar meteen naar een camping op zoek gegaan en er een gevonden. Nou ja, dat bleek een jeugdherberg te zijn. De dames van de receptie vonden mij er waarschijnlijk zo vermoeid, of jeugdig? uit zien dat ik toch voor 2 nachten kan blijven. Ik zie wel wat er daarna komt. Met de bankkaart kom je immers toch overal.
Ik heb het als een zeer enerverende reis ervaren met nogal wat contact met mensen. Wat me opviel is dat de Fransen ook heel vriendelijk en hulpvaardig waren. Ook best veel van hen engels spreken. En wat de route betreft, de Ardennen eigenlijk het lastigst waren maar zeker ook dat het gebergte tussen Zaragoza en Madrid niet te onderschatten zijn. Je hoort of ziet er nooit wat over, maar met toppen van 1300 à 1400 meter waarbij je zelf vaak en lang rond de 1000m hoogte fietst is dit best wel pittig en niet te onderschatten!

Verder wil ik iedereen bedanken voor de steun die ik ontvangen heb via reacties, Faceboek of zelfs Wordfeud, sms en Wattsapp. Die hebben mij zeker gesteund en ik vond het dan ook zeer fijn om deze bijna iedere morgen te lezen.

Nogmaals dank daarvoor en vanaf ben ik gewoon een toerist in Madrid.

Gegroet iedereen!

Gereden; 76,78 km
Rijtijd; 5 uur en 3 minuten
Gemiddeld; 15,2km/u
Hoogtemeters; 970 m.
Totaal gereden ong 2560km

  • 25 September 2016 - 10:09

    Andrea ,Erik En Zoë:

    Goed gedaan hoor! Petje af , geniet nog even als toerist.

  • 25 September 2016 - 10:10

    Wilma:

    Ton, felicidades por este gran logro

  • 25 September 2016 - 10:13

    Wilma:

    Ga lekker genieten in Madrid en een goed terugreis naar Breda.
    Groetjes.

  • 25 September 2016 - 10:32

    Jan En Ellen:

    Zo en dan nu nog lekker nagenieten in Madrid na een fantastische fietstocht. Je bent weer een geweldige ervaring rijker. Bedankt voor de inspirerende verslagen.
    Jan en Ellen.

  • 25 September 2016 - 10:52

    Rick:

    Ton gefeliciteerd,ik vind het knap.
    Je hoeft alleen maar effe terug te fietsen

  • 25 September 2016 - 11:13

    Ron:

    Ton,
    Van harte gefeliciteerd, weer een hele bijzondere prestatie.
    Nu lekker de toerist uithangen en lekker terrasjes pakken.
    P.s heb je na het opzetten van een tent voor de dames wel kunnen slapen ?

    Gr
    Ron

  • 25 September 2016 - 11:50

    Annette:

    Genoten van je reisverslagen! Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Nu nog even genieten in Madrid! Groetjes Annette en Jack

  • 25 September 2016 - 11:53

    José :

    Gefeliciteerd broertje!!

  • 25 September 2016 - 12:13

    Petra Dochain:

    Wauw!!! Wat een prestatie. Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel, het middelpunt van Spanje. Nu genieten van Madrid als een echte toerist. En natuurlijk lekker je benen bij laten komen want die zullen wel moe zijn na zo'n afstand. Geweldig gedaan hoor. Duimen omhoog!!! Geniet nog van al het moois, kom lekker tot rust en een goede reis terug. Groetjes Petra

  • 25 September 2016 - 12:15

    Dory En Rob Mahn:

    Gefeliciteerd Ton, We hebben je lekker kunnen volgen Madrid heb je gehaald.
    Wat wordt de volgende uitdaging?

    Geniet nog even van deze mooie stad.

    Groetjes, Rob en Dory

  • 25 September 2016 - 12:42

    Mario En Anja :

    Hoi Ton .
    Gefeliciteerd met het bereiken van je einddoel !
    We gaan de komende dagen je verslagen alsnog lezen.
    wij zijn nu namelijk terug van weggeweest.
    Wel hebben wij ons laten rijden en vliegen!
    Veel plezier de komende dagen als toerist en fijne thuisreis.

    Groetjes van Anja en Mario

  • 25 September 2016 - 12:43

    Aad Van Der Sande:

    Ton van harte proficiat. Chapeau. Wel jammer dat de dames je niet in de tent uitgenodigd hebben !!! Ha ha.
    Lekker relaxen nu en er eentje nemen. Beetje doorzakken moet kunnen.
    We spreken voor een biertje een keertje af in Breda.
    Good luck

  • 25 September 2016 - 13:41

    Rene Potasse :

    Hoi Ton, het is je gelukt. 2560 km allemachtig wat een afstand! Met een diepe buiging, gefeliciteerd! Ga nu maar de toerist uithangen. Dat heb je verdiend. Je dagen in Madrid hoor ik later wel van je.

    Mazzel, Rene

  • 25 September 2016 - 17:10

    Jan Hermes:

    proficiat Ton, geweldige prestatie, uitdaging weer geslaagd. Jacqueline zal trots en opgelucht zijn. Geef de beentjes maar rust en geniet nog een paar dagen in het mooie Madrid. Tot gauw, groeten Jan en Anneke.

  • 25 September 2016 - 17:13

    Ellen En Floor Groot:

    Beste Ton, wij zijn zeer onder de indruk van je geweldige prestatie nu je het einddoel Madrid hebt bereikt. Ondanks alle tegenslagen is dit toch weer een groot succes en je hebt er zelf van genoten. Wij deden dat van je reisverslagen waarin je een duidelijk beeld gaf van alle gebeurtenissen. Daarvoor heel hartelijke dank. En nu nog genieten van een paar dagen Madrid.
    Verder wensen we jou een behouden terugkomst want we weten zeker dat Jacqueline op je zit te wachten. Heel veel groeten van Floor en Ellen.

  • 25 September 2016 - 17:49

    Bernie:

    Top man !
    en jou kennende had je ook precies hetzelfde gedaan bij 2 heren uiteraard ;-)

  • 25 September 2016 - 19:47

    Peter Moerland:

    Hoi Ton,
    Hartelijk gefeliciteerd met je behaalde prestatie. Ik heb genoten van je dagverslagen. Bij sommige dingen die je schrijft kan ik precies het beeld er bij vormen. Bijvoorbeeld wanneer het hebt over een groot stijgingspercentage bij een lange klim met een vol bepakte fiets. Weet ik precies hoe dat voelt.
    Nogmaals petje af!! En nog veel plezier in Madrid.
    Groetjes,
    Peter

  • 25 September 2016 - 22:14

    Jacqueline:

    Lieve schat ben echt beretrots op je dat je je doel bereikt hebt, is niet niks 2560 km totaal wat niet altijd even soepel liep, vooral je laatste stuk naar Madrid toe, nu lekker de toerist uithangen, vanavond al een wedstrijd van Atletico Madrid bijgewoond, en morgen weer op zoek naar een nieuwe overnachtingsplaats, maar dat gaat wel goed komen tóch??? Tot over een paar daagjes xxxxx

  • 25 September 2016 - 22:48

    Andre:

    Hoi Ton top prestatie
    En al die mooie verhalen met veel plezier gelezen
    Nu lekker genieten tot snel gaan we een keer tocht maken het fietsen bevalt me prima

  • 26 September 2016 - 09:13

    Anja:

    Ton geweldig wat een top prestatie. Zeker de laatste dagen. Waar je nu staat in Madrid kan je weer alle kanten op vanaf de 0 km.
    Nu even genieten in Madrid zonder te zorgen voor voor de volgende dag. Geniet ervan en tot gauw
    Groetjes je zus

  • 26 September 2016 - 09:35

    Moose:

    Konijnen Ton, mijn complimenten, allereerst de gentleman uithangen, wie gord doet die goed ontmoet, dus dat komt mooi uit. Verder een belachelijke 2560km per fiets afleggen. Dan ben je of niet wijs of heel wijs maar zeer zeker eigenwijs.
    Ik weet niet of ik het jou na zou kunnen doen. De verhalen waren leuk om te lezen, zeker thuis met een koffie in mijn hand in mijn luie stoel.
    Is de Noordkaap geen leuke volgende uitdaging

  • 26 September 2016 - 17:33

    Annelies:

    Hoi Ton,

    Gefeliciteerd hoor, met deze knappe prestatie!!!! Gelukkig ook alles goed gegaan, al is het weer een hele truc blijkbaar, om op je eindbestemming te komen. Herinner me ook je Rome-reis, ook daarbij moest je op het laatst de snelweg nog nemen!!

    Geniet lekker van Madrid en van je mooie, en toch zeker ook pittige reis!!! Goede vlucht terug naar NL!!!

    Groetjes

  • 26 September 2016 - 22:26

    Johan:

    Super Ton! Geweldige prestatie, zeker voor een Pensionado!
    Geniet van Madrid en een veilige reis terug naar huis.


  • 27 September 2016 - 13:09

    Jojam Vdp:

    Ton, chapeau. Volgende week mee naar de Eifel?

  • 30 September 2016 - 19:09

    Barend:

    Hè Ton een geweldige prestatie met allen hobbels die je heb moeten maken en met gevaar voor eigen leven topte ben zelf een week weg geweest vandaar nu pas een berichtje van mijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 35686

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: