23 September 2016 - Reisverslag uit Cabanillas de la Sierra, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 23 September 2016 - Reisverslag uit Cabanillas de la Sierra, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

23 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 September 2016 | Spanje, Cabanillas de la Sierra

23 September 2016

Atienza naar Cabanillas de La Sierra

 

Wel dat was weer een lekker relaxed avondje gisteren. Nog even door het dorp gewandeld en vervolgens in het hotel gegeten. En lekker geslapen. Vanmorgen maar niet te vroeg opgestaan want met de ervaring van gistermorgen zou dat niet nodig zijn. Maar rond 09:00u toch al kunnen ontbijten.

Daarna alles weer bij elkaar gezocht en ingepakt en weer verder getrokken. Omdat Atienza ook zo hoog lag dit keer een voordeel dat ik eerst eens mocht afdalen. Dat was een lekker begin. Maar na een aantal kilometers begon het toch weer waar ik gisteren eigenlijk geëindigd was, weer redelijk hoog klimmen en verder trekken. Maar nu stond er (nog) niet zo veel wind, dus het viel mee. Het landschap was ook iets leuker om doorheen te rijden. Na een kilometer of 34 had ik weer een route deel afgemaakt en kon dus beginnen aan het één na laatste deel! En dat was slechts 53km lang, dus dat zou te doen moeten zijn. Het begon heel lekker met een flinke afdaling, maar al snel begon het weer omhoog te lopen. En als je dan kilometers ver de weg omhoog ziet gaan dan is het niet altijd even gemakkelijk. Maar ja, je moet er toch naar toe. Op een gegeven ogenblik kwam ik weer eens over zo'n top en zag in het dal voor me de route perfect liggen. Eerst een stuk bergaf en vervolgens een dikke 2 kilometer weer omhoog. Wel snel dalen dit keer met een km of 60p/u en een heel mooi uitzicht als je dat met de auto ziet, maar ik moest heel even slikken! Eenmaal boven bleef ik daar weer eens, en nu over kaars rechte wegen zo ver je kon zien en de wind was ook weer opgekomen. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat daar mensen willen of moeten wonen in die kleine uitgestorven dorpjes. Er is echt niets te doen. En toch kon ik weer ergens water krijgen want er zijn altijd mensen aan het werk. Al moet je soms gewoon op geluid afgaan.

Uiteindelijk ook deze dik 50 kilometer afgelegd en toen maar naar een camping gezocht. Want om nou weer in een hotel of pension te gaan logeren is ook zo wat. Bleek ik toch nog een 12 kilometer verder te moeten gaan. Voordeel is wel dat hij deels in de richting van morgen ligt.

En nu maar kijken of ik morgen inderdaad aan het eind van mijn route uitkom. De reis duurt nog wel een paar dagen, al is het als toerist, maar dat is het dan ook wel waard.

 
Gereden; 107,33 km
Rijtijd; 6 uur en 20 minuten
Gemiddeld; 16,9 km/u
Hoogtemeters; 1264 m toch weer!

  • 24 September 2016 - 11:07

    Paul Lips:

    Zo Ton, nog een paar kilometer en je bent op je bestemming. Ik neem nogmaals mijn hoed voor je af en feliciteer je alvast met deze fantastische prestatie. Heb genoten van je reisverslagen en bewonder je gemoedstoestand, al heb je misschien wel eens het gevoel gehad dat je van boven niet meer wist dat je van onder op de pedalen stond.
    Veel plezier nog in Madrid, een goede terugreis en tot ziens!

  • 24 September 2016 - 11:38

    Aad Van Der Sande:

    Zo Ton, het einde in zicht. Een hele , hele dikke pluim, veel respect. Ook een dikke knuffel van Gusta. Van mij niet ha ha. Maar ik ga wel met je , als je terug bent , een biertje drinken in Breda, lijkt me leuk.
    Nogmaals diepe bewondering
    Toi toi

  • 24 September 2016 - 14:13

    Jose:

    Zo,dat moet toch een lekker gevoel zijn...bijna bij de finish!! Laten we hopen dat t laatste stuk ook goed zal eindigen,zonder kleerscheuren!!! Petje af hoor, broertje!!!

  • 24 September 2016 - 14:42

    Johan:

    Ton, we weten allemaal dat je een snelle daler bent, ben wel eem beetje voorzichtig. Succes met de laatste km's

  • 24 September 2016 - 20:18

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    De laatste kilometers op de fiets. Zal vreemd aanvoelen. Geniet van je laatste dagen en tot ziens. Ik vond je verslagen altijd plezierig om te lezen. En nog steeds geen panne eigenlijk!

    Mazzel, Rene

  • 25 September 2016 - 00:22

    Simone Dielissen:

    Wat een top prestatie papa! Daar mag u heel trots op zijn! Deze mooie herinnering wordt niet meer van u afgenomen!!
    Wat ben ik trots op u ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 35650

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: