18 September 2016 - Reisverslag uit El Temple, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 18 September 2016 - Reisverslag uit El Temple, Spanje van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

18 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 September 2016 | Spanje, El Temple

18 September 2016

Senegüé bij Sabiñánigo naar El Temple!

Zo, na zo'n dag als gisteren de wekker vandaag maar eens wat later gezet, 08:00 uur. Ik vond dat ik mijn rust wel verdiend had na zo'n lange klimpartij. Maar omdat de camping toch nog op een dikke 700 meter hoogte lag werd het best fris 's nachts! Dus werd ik wakker van de kou. Nu had ik al wat kleding teruggestuurd naar huis, maar warme kleding had ik nog. Die dus aangedaan en maar weer verder gaan slapen.

Ik had verder niet echt een plan vandaag om ergens uit te komen dus lekker rustig aangedaan. Zo rond 10:30 u pas vertrokken richting het zuiden. Het eerste deel van de route was nog een restje van gisteren, slechts 6 km. Kwam ik mooi in Sabiñánigo zelf uit bij een klein cafe. Er zat bijna niemand buiten, maar hij was open en meteen maar koffie met wat lekkers genomen. Zat binnen de tent bijna vol! Op zondagmorgen rond 11:45 het cafe vol en zelfs een kaarttafel was bezet. Grappig.

Daarna het volgende deel van de "Routa Iberica" opgepakt en ook die gaat niet over de drukke wegen. Dus je ziet wat van het echte Spanje met in deze streek weinig dorpjes en mensen in dit dun bevolkte gebied. Op een gegeven moment volgde ik gewoon de weg en zag op mijn navigatie dat ik verkeerd reed en i.p.v. rechts af, linksaf een gravelpad in moest. Nou, daar heb ik aardig moeten werken. Het was een officiele weg, over een brug en met bandensporen, maar alleen maar losse stenen en keien. Op een gegeven moment reed ik dus gewoon naast een spoorlijn die, aan de rails te zien, regelmatig gebruikt werd. Ik denk dat dit bij elkaar een kilometer of 4 geduurd heeft en dan ineens sta je bij een stuwmeer en kom je op de normale weg uit. Vervolgens een heel stuk lekker over asfalt met de wind in de rug en al dalend gaat het lekker snel. Bij een soort verzamelpunt voor allerlei outdoor activiteiten wat gedronken en gegeten en vervolgens verder. Het ging zo lekker dat ik in no-time 85km had gefietst toen ik volgens de navigatie bij een camping aankwam. Ik dus informeren naar een slaapplaats. Bleek het een soort privécamping te zijn! Ik kon er dus niet terecht. Navraag leverde een rit terug van dik 20km op. En dat doe ik niet. Ik ga niet terug. Dus maar doorgereden naar een volgend plaatsje en daar was er ook geen camping. Maar een stadje verderop had wel een hotel, dus daar kon ik wel terecht. Mooi niet. Het enige hotel was volgeboekt vanwege een of ander feest in het dorp. Toen nog maar een keer gezocht op mijn Garmin en bleek er nog een een kilometer of 17 verder te liggen. Dat was niet zo leuk. Zeker niet omdat het al redelijk laat begon te worden en ik toch wel vóór donker ergens wilde zijn. Bleek de route nu ook weer deels over een gravelpad te lopen. Zo kwam ik pas na 20:00u aan op de camping. Nog net mijn tent op kunnen zetten in de schemering en daarna nog wat eten.

Al met al een goede les dat de campings hier in het noorden van Spanje niet zo dik bezaaid zijn als in Frankrijk en zodoende ook op tijd op zoek moet gaan naar een camping.

Voordeel nu is wel dat ik maar iets meer dan 40km boven Zaragozza ben en morgen dus maar een klein stuk hoef te fietsen. Dat is dan weer een voordeel...

Gereden; 138 km
Rijtijd; 7 uur en 8 minuten
Gemiddeld; 19,5 km/u
Hoogtemeters; 954 m

  • 19 September 2016 - 08:19

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Mozeskriebel, wat een afstand heb je gefietst. Ja terug fietsen zou ik ook niet doen. En wat een mooie omgeving. Het lijkt wel het Wilde Westen!

    Gr Rene

  • 19 September 2016 - 08:25

    Wilma:

    En zo zit je op deze dag aan de 138 km. Wordt morgen een makkelijke dag :-)

  • 19 September 2016 - 08:49

    Aad Van Der Sande:

    Goh, wat een Hulk ben jij, wat een krachtmens. En vlgd mij nooit het gevoel van een mentale inzinking. Grote bewondering Ton. Knap hoor. Ga zo door, diep respect.

  • 19 September 2016 - 09:06

    Annelie Van Laanen:

    Nou Ton dat is toch wel heel erg veel zo'n afstand. Jammer is dat dan inderdaad in het Noorden van Spanje het aanbod niet groot is, zorg voortaan maar lekker op tijd te gaan zoeken! Veel succes en natuurlijk plezier. Jac mist je hoor!!!!!!!!!!!

  • 19 September 2016 - 12:42

    Anja:

    Nou idd lijkt de Grand Canyon wel. en dan zo'n kiezel fietspad. petje af hoor!!!!!

  • 19 September 2016 - 21:02

    Jacqueline:

    Wat een heerlijk paadje was dat langs de spoorlijn om te fietsen pfff en dat 4 kilometer lang !!!! En wat een afstand heb je onbedoeld afgelegd, Kanjer
    Wel een prachtige omgeving om daar te fietsen, en wel op tijd je camping zoeken hè voordat je weer voor verrassingen komt te staan ;-) ;-) xxxxxx

  • 19 September 2016 - 21:58

    José :

    Nou,dat is maar goed ook dat je morgen niet zo ver hoeft!!! Jeetje t zat je niet mee vandaag!! Maarja je moet wel door want je wilt toch ergens slapen!? Morgen rustig aan dus!! Succes hoor Bikkel

  • 20 September 2016 - 09:20

    Johan:

    Prachtige omgeving Ton!
    Wat een inspanning en prestatie! Kun je in het uiterste geval ook "wildkamperen" als je niets tegenkomt?
    Fijne en veilige tocht verder.

    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 35696

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: