10 September 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 10 September 2016 - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

10 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 September 2016 | Frankrijk, Rocamadour

10 September 2016

Urzeche - L'Hospitalet bij Rocamadour

Nou, dat begon goed vanmorgen. Gisteren was ik nog bang dat ik vannacht wel een keer mijn bed uit zou moeten vanwege dat constante watergeruis, maar wat gebeurde er, was ik zelfs door de wekker heen geslapen en werd pas wakker toen de overbuurman zijn spullen aan het inpakken was. En dat was om 07:45u! Tóch nog om 09:15 vertrokken. Wel naar de bakker natuurlijk! Voor koffie, croissant en pain de raisin.
Eenmaal op weg begon het meteen goed, een rivier ligt vaak in een dal, dus ik moest eerst een aantal kilometers klimmen voordat we echt op pad gingen. Ik was meteen warm en heb mijn overshirt maar meteen uitgedaan. Het beloofde toch weer een mooie dag te worden. Gelukkig reed ik nu ook een paar kilometer over een voormalige spoorweg, en die klimmen nooit zo steil.

Als de zon schijnt is het echt prachtig om door deze streek van Frankrijk te rijden. Hetzelfde beeld als gisteren.

In Donzenac, na ong 36km mijn eerste stop gehouden en weer aan de koffie. Meteen heel even rond gereden en vervolgens weer verder en-route. Vervolgens naar Brive-la-Gaillarde via eerst een aardige klim en dan weer een afdaling om in de stad te komen. Dit is best een grote stad dus heb ik alleen maar heel even rondgereden naar leuke straatjes en daarna weer verder getrokken. Voor het eerst deze dag kwam ik een Intermarche tegen dus meteen maar wat inkopen gedaan.

Wat er vervolgens in de routebeschrijving stond klopte als en bus. Een klim van 6km van 6 tot 10% en een forse klim door het plaatsje Cosnac. Nou, ik ben er doorheen gegaan, maar kom er nooit meer. Het zweet gutste echt van mijn voorhoofd. Voor het eerst heb ik mijn helm in de klim afgezet. Ik ging toch bijna stapvoets en vallen was ik niet meer van plan!

Na een vrij lange afdaling en natuurlijk weer een klim kwam ik in Turrene. Een heel leuk plaatsje op een rots met een kasteel daar weer verder boven. Ben ik maar niet naar toe geweest.

Wel wat gedronken. Vreemd als je dan ineens in je moederstaal te woord gestaan wordt. En ik nog proberen om mijn Frans op te halen.

Heel langzaam zag je wel dat het landschap wat veranderde. De heuvels lagen dichter bij elkaar en ook de kleuren veranderde wat. Zelfs de eerste verticale rotsen reed ik voorbij. Ik reed dan ook de Dordogne in. En die ziet er totaal anders uit. Het lijkt veel droger, en gevoelsmatig was het ook een stuk warmer.

Daarna nog door een paar echt toeristische plaatsen gereden, o.a. Meyronne aan de rivier de Dordogne. Daar werd nog druk ge-kanoëd. Daarna nog één laatste stevige klim van 2 km van gem 7% om te eindigen in l'Hospitalet bij Rocamadour. Morgen zien we wel weer waar we uitkomen....

 

 

Gereden; 101 km
Rijtijd; 7 uur en 8 minuten
Gemiddeld; 15,4 km/u
Hoogtemeters; 1452


  • 10 September 2016 - 22:58

    Annette:

    Hoi Ton, je had je dus verslapen... maar ook vandaag heb je dus 101 km gefietst, dus weer een flink stuk opgeschoten!! Rocamadour kan ik mij nog goed herinneren van een vakantie in de Dordogne, daar hebben we nog een bijzondere roofvogelshow meegemaakt! Slaap lekker en rust goed uit voor morgen. Groetjes Annette en Jack

  • 10 September 2016 - 23:50

    Henk:

    Daar in de rivier nog gezwommen, ja lang geleden, jij je verslapen, zeker nog een wijntje op?

  • 11 September 2016 - 00:30

    Jacqueline:

    Je zit nu flink richting het Zuiden, geloof me, het wordt alleen maar warmer en warmer, dus véél water drinken en op tijd je rust nemen.... xxxx
    p.s. ondanks dat je het cameraatje hebt laten vallen kan je er toch nog redelijk goed foto's mee maken ;-) ;-)

  • 11 September 2016 - 01:33

    José :

    Misschien toch de vermoeidheid die toe gaat slaan? Zondag rustdag?? Ja,zal zeker warm zijn daar.....hier ook hoor

  • 11 September 2016 - 11:20

    Petra Dochain:

    Nou Ton. Petje af voor jou hoor. Wat een doorzettingsvermogen. Je gaat nu steeds meer naar het zuiden dus het zal nog wel wat warmer worden en de klimmertjes zullen onderhand ook wel hoger en langer worden. Echt knap hoor. Je ben alleen weggegaan maar in je verslagen lees ik dat je eigenlijk (bijna) nooit alleen ben. Je ontmoet steeds weer andere mensen. Leuk om je verslagen te lezen en als ik de foto's zie wil ik gelijk op vakantie. Niet op de fiets hoor dat zou mij nooit lukken. Geniet van je reis. Neem je rust en denk aan je maaltijden kom je er wel. Echt geweldig wat je doet. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes Petra

  • 11 September 2016 - 12:08

    Johan:

    Ton,

    Leuk te lezen dat je in Donzenac was. Hier liep mijn tocht naar Spanje (vorig jaar) ook door.

    Succes richting de Pyreneeën.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 35758

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: