5 September 2016 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 5 September 2016 - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

5 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 September 2016 | Frankrijk, Nevers

5 September 2016

Vézelay naar Nevers

Vannacht wakker geworden van de regen. En ik sliep al niet zo vast, want in het restaurantje waar ik heerlijk gegeten had kreeg ik nog een aperitief van de eigenares, samen met haar gasten. Kon ik meteen mijn Engels weer een beetje ophalen en af en toe een Frans woordje leren.
Maar helaas werd het niet meer droog. Het was echt van die vieze miezerregen waar je ook heerlijk nat van wordt. Dus na vertrek eerst maar meteen een kop koffie in het Vézelay genomen, want je weet natuurlijk niet wanneer je weer de gelegenheid krijgt. En dat was geen verkeerde keus. Eerst zag je niemand in die regen buiten, alleen ik natuurlijk.... En om er meteen lekker in te komen kreeg ik de meeste en hoogste heuvels ook in de eerste 20 kilometer. En ik blijf het niet prettig vinden om met een regenjack aan te gaan klimmen. Ik transpireer dan al van mezelf en dan nog die nattigheid van de buitenkant. Lekker warm hoor. Daardoor duurde het dan ook bijna twee uur voordat ik het eerste plaatsje tegenkwam waar echt mensen buiten op straat waren en er ook winkels open waren. Meteen een lekkere bak koffie genomen en een belegde baguette voor onderweg ingeslagen. Hier in Corbigny kwam ik ook nog een paar mensen tegen die een deel van de route aan het lopen waren. Even een klein praatje en verder gingen we weer. De routebeschrijving gaf aan dat er nu door het glooiende landschap met bos en landbouw gereden zou worden. Wel, dat is in ieder geval veel leuker dan een paar dagen terug in de Champagne. Gevolg van de regen was wel dat ik vandaag weinig foto's gemaakt heb. Bijna nergens keek je over heuveltoppen of er hing wel een dikke laag nevel. Alleen een foto van een paar ezels heb ik gemaakt. Zij bleven mij volgen en ik had echt het idee dat ze dachten wat een ezel ik wel was om in deze vieze regen te gaan fietsen.

Zo rond 16:30 kwam ik al in Nevers aan en ben eerst naar de VVV gegaan om te vragen waar Bernadette Soubirous lag. Want haar verhaal zou ik nog een keer tegenkomen op de route en daarom wil ik morgen even langs haar (iets om te Googelen?)

Vervolgens naar de camping gereden. Die ligt aan de Loire net buiten het centrum. Maar inmiddels was het alleen nog maar harder gaan regenen dus leek het mij niet onverstandig om dik een half uur te wachten tot het een beetje droog werd om de tent op te zetten. Anders zou mijn binnentent ook nat worden en daar had ik echt geen trek in.

Zo, het eerste boekje van "Langs Oude Wegen" heb ik uit. Als deel 2 ook uit is sta ik aan de voet van de Pyreneeën. Ik heb er nog steeds zin in. De eerste 1000 km liggen achter me!

Gereden; 98 km
Rijtijd; 5 uur en 42 minuten
Gemiddeld; 17,1 km/u
Hoogtemeters; 970.

  • 05 September 2016 - 22:27

    Johan:

    Ton,

    Ik begrijp dat je via Lourdes fietst?

    Succes


  • 05 September 2016 - 22:28

    Andre :

    Hoi Ton
    Weer een heel verhaal erg leuk om te lezen
    Wel erg jammer van het weer gelukkig valt er meer naast je dan op je
    Groeten Andre

  • 05 September 2016 - 22:31

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    1000 km alweer gereden! Petje af kerel. Jammer vd regen deze tocht.

    Mazzel, Rene

  • 05 September 2016 - 23:06

    Annette:

    Hoi Ton, wat jammer dat je vandaag zoveel regen had, maar je weet na regen komt zonneschijn!
    Ik wens je een goede nachtrust, lekker slapen en morgen gezond weer op! Succes voor morgen!

  • 05 September 2016 - 23:28

    José :

    Hadden ze niet n leuk huisje voor je vrij staan?? Jammer hoor

  • 05 September 2016 - 23:40

    Johan:

    Hoi Ton,
    Leuk en interessant om je verslagen te lezen! Ik leef met je mee.
    Jammer van de regen vandaag, hopelijk morgen weer droog.
    Succes!

  • 06 September 2016 - 08:36

    Aad Van Der Sande:

    Morning Ton, idd de eerste 1000 km al er op, gaat snel. Is het ook de bedoeling dat je terug komt op de fiets, gezien de tijd dat je weg bent?
    Jammer van de regen, hoort er uiteraard ook bij, maar toch. Ik denk dat je nog wel warme dagen voor je kiezen krijgt en da t je dan een gebedje doet om een beetje regen.!!
    Succes vandaag
    Aad.

  • 06 September 2016 - 14:39

    Richard Van Rhijn :

    Ton,

    Leuk om je zo te volgen! En wat een prestatie!
    Succes en kijk uit naar je volgende verslag!
    Gr Richard

  • 06 September 2016 - 18:38

    Ron8156@hotmail.com:

    Gelukkig heb je er nog steeds zin in want 1000km weg houdt in dat je er nog +/- 1600 te goed heb.ik zal duimen voor lekker weer . Je bent tenslotte op weg naar Spanje.
    Gr
    Ron

  • 06 September 2016 - 20:17

    Jacqueline:

    Ondanks het slechte weer heb je toch nog wat foto's kunnen maken zie ik, hopelijk lekte je tentje niet brrr... maar verder naar het zuiden zal het zéker beter weer worden... vanmorgen de dames nog op de koffie gehad maar ik miste wel Ron want ik las dat ie gezellig op de koffie zou komen :-) :-) :-)

  • 07 September 2016 - 11:14

    Anja:

    Dat is al een heel eind hoor 1000 km. is toch 80 km gemiddeld per dag. Ik doe het je niet na hoor.
    Jammer van de regen. Hier is het mooi weer, maar 's morgens ook goed vochtig. Straks als je meer in het zuiden bent hopenlijk iedere dag een droog tentje

    Plezier en een mooie dag groejes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 35688

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: