3 September 2016 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 3 September 2016 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

3 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 September 2016 | Frankrijk, Auxerre

3 September 2016

Troyes naar Auxerre

Vanmorgen was de tent eens droog, maar waren de kleren die ik gisteravond gewassen had nog nat. Iets kan ik achterop onder de spin vastmaken om te drogen, maar om nou de hele waslijn achter me aan te slepen is ook weer zo wat... Dus nu had ik een natte zak met kleren ;-)

Om iets over negenen vertrokken na eerst nog het verslag van gisteren op het net gezet te hebben. En omdat ik nu in een vrij grote plaats had vertoefd meteen maar naar de bakker voor ontbijt en brood onderweg gegaan en ook meteen een kop koffie. Want het klinkt raar, maar dat is er toch een aantal dagen bij ingeschoten.

Het eerste deel van de route had ik gisteren ook al gereden dus dat schoot lekker op. Vervolgens naar het zuid-westen. Het was in ieder geval een veel interessanter gebied waar ik doorheen reed dan gisteren en een deel van eergisteren. Leuke plaatsjes en je kon ook goed zien dat de mensen hier beter voor hun huizen zorgen. Veel meer bloemen in de tuinen en de huizen zien er ook beter uit. Ook de oude woningen. Erg leuk was dat in sommige plaatsjes waar een riviertje of beek doorheen loopt oude zogenaamde washuizen langs deze stroompjes staan. Daar wasten de mensen blijkbaar hun kleren, en misschien nog wel meer. Ook in dit deel van de route is bijna niets vlak. Constant op en af. En dat bij een middagtemperatuur van ong 30 graden! Op een gegeven moment kreeg ik wat problemen met schakelen in een bepaalde versnelling. Ik schakel namelijk erg veel, al mijn versnellingen zijn al aan bod gekomen. Iets later kreeg ik hetzelfde probleem ook op andere versnellingen. En natuurlijk tijdens een klim van 7 à 8% moest ik echt even stoppen. Even naar mijn versnelling en cassette gekeken en toen bleek dat mijn ketting op breken stond! Aan één kant was het pennetje er uit gelopen. Nu had men al opgemerkt dat ik best veel bij me had, maar wat was ik vandaag blij met een kettingpons en een platte-bek tang. En een poetslap! Want gelukkig kon ik het probleem binnen een minuut of 20 verhelpen door twee schakels er tussen uit te halen. Verder gelukkig geen problemen meer gehad en naar Auxerre gereden. Hier weer op een Camping Municipal ingechecked, mijn handen en de rest goed gewassen en in het oude stadscentrum nog even rond gereden, foto's gemaakt en nu van een heerlijke groot uitgevallen hamburger en biertje genieten

Gereden; 89 km
Rijtijd; 5 uur en 34 minuten
Gemiddeld; 17 km/u
Hoogtemeters; 650


  • 03 September 2016 - 21:05

    Moose:

    Leuke verslagen Ton, ik ben een trouwe lezer en ga zo door ☺ doet mij wel beseffen dat het voor mij iets te veel van het goede is. Goede reis verder ennuh "keep on writing"

  • 03 September 2016 - 21:17

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Weer een mooi fietsdag achter de rug. Gelukkig heb jij het probleem met je ketting snel kunnen verhelpen. Zit je nog steeds op schema?

    Gr Rene

  • 03 September 2016 - 21:18

    Anneke:

    Wij kijken weer iedere dag uit naar je verslagen. Weer heel leuk om alles mee te mogen maken van je mooie reis.
    Wij zorgen hier wel een beetje voor Jacqueline hoor

  • 03 September 2016 - 21:35

    Wilma:

    Mooie foto's en gelukkig had je de juiste materialen bij je ;-))

  • 03 September 2016 - 22:00

    Peter Moerland:

    Hoi Ton,
    Ja er komen heel wat krachten op de ketting en tandwielen van een zwaar bepakte fiets. En zeker wanneer er geschakeld moet worden tijdens zo’n klim. Maar goed dat je een technische achtergrond hebt en “battle damage repair” kon uitvoeren!!
    Wanneer je ooit aan een nieuwe fiets toe bent, dan is een Rohloff naaf met een Gates tandriem aandrijving een aanrader. (maar ja dan moet hij niet gestolen worden)
    Groetjes, Peter

  • 03 September 2016 - 22:42

    Henk:

    Ja, dan wel e een grote hamburger nog aan toe. Was het echt lekker?

  • 04 September 2016 - 09:52

    Rick:

    Heel knap,ik had een ander fiets geleend.succes verder.

  • 04 September 2016 - 10:08

    Aad Van Der Sande.:

    Goed hoor Ton dat je zelf de reparaties uitvoert en dat je gelukkig een kettingpons bij je had.
    Maar je vader was ook goed met zijn handen, kan ik me herinneren. Succes vandaag en hopelijk blijft alles heel.

  • 04 September 2016 - 12:18

    Barend Dorchain:

    Je zal best nog wel eens zoiets krijgen pech onderweg hoor er ook bij maar je ben handig genoeg om het op te lossen en de foto's die je maak zijn mooi maar laat het eten er niet op de tweede plaats komen het ga je goed

  • 04 September 2016 - 17:33

    Jose:

    Jammer van je fietspech!! Lees ik nou dat je koffie erbij ingeschoten is?? Dan fiets je niet je zo lekker hoor

  • 04 September 2016 - 19:20

    Jan En Ellen:

    Hoi Ton. Leuke verslagen, wij lezen ze geregeld. reageren niet zo vaak maar zijn stille genieters van je verslagen en foto's. Heel veel succes. Geniet ervan.

  • 04 September 2016 - 22:39

    Jacqueline:

    Is de koffie er bij ingeschoten??? Een Dielissen en géén koffie dat kan écht niet, je zussie plaatste ook al een reactie erover hahaha, Gelukkig dat je je ketting in ieder geval hebt kunnen maken, want je hebt nog aardig wat kilometertjes voor de boeg.. xxxxx

  • 05 September 2016 - 21:04

    Ron81156@hotmail.com:

    Ho Ton,
    Weer een goed verslag met een paar weetjes voor leken.
    1.zorg dat je zelf reparaties kan uitvoeren.
    2.neem reserve onderdelen en gereedschap mee.
    3.ga niet alleen op pad maar nem je vrouw mee voor de was.

    Nog veel plezier.
    Gr
    Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 35685

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: