2 September 2016 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 2 September 2016 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

2 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 September 2016 | Frankrijk, Troyes

2 September 2016

Châlons-en-Champagne naar Troyes

Vanmorgen weer op tijd op, alles ingepakt en ook de bestelde pain aux raisin en het pain integral opgehaald. Want ook vandaag zou ik verder door de Champagne rijden zoals gisteren. Dus voor de inwendige mens moet je zelf zorgen want je ziet geen kip op straat.

Vandaag ook weer alleen verder op pad gegaan want mijn Nieuw-Zeelandse Nederlander moest nog wat inkopen doen. O. a. Een fietshelm wilde hij gaan aanschaffen want dat zou toch wat meer bescherming bieden dan een pet!

Het was ook gewoon een vervolg van gisteren. Alleen kwam je nu af en toe ook erg grote silo's tegen. Nu weet ik weer waarom ze Frankrijk ook wel de graanschuur van Europa noemen.

Op merkelijk was wel dat wanneer je parallel aan een rivier rijdt er ineens veel meer bomen en dorpjes zijn langs de route

Eenmaal in Troyes (je zegt trwà) aangekomen wilde ik het centrum even zien en dan weer verder. Dat centrum is n.l. echt oud en heeft erg veel vakwerkhuizen zoals je ze ook in Duitsland tegenkomt. Alleen zijn deze af en toe met de Franse slag gebouwd. Zo scheef staan sommige, dat als je het er naast gelegen pand weg zou halen dit pand ook zou omvallen.

Vervolgens weer aan het volgende deel van de route begonnen op weg naar een randgemeente waar een camping zou moeten zijn. En die was er niet. Restte mij niet anders dan weer terug te gaan naar Troyes en daar dan ook maar weer naar de "Camping Municipal" te gaan. Daar dus alles uitgestald, en aan mijn ingeslagen diner begonnen. Even een stoel lenen bij het restaurant, kreeg ik van de vriendelijke buren een tafeltje en een heerlijk glas Rosé voor bij het eten. Je ziet, vaak willen mensen iemand die alleen is en er vermoeid uit ziet best helpen.

Gereden; 122 km
Rijtijd; 6 uur en 42 minuten
Gemiddeld; 18,1 km/u
Hoogtemeters; 617


  • 03 September 2016 - 09:40

    José :

    En dat nog wel in Frankrijk!!!!! Of waren t geen Fransen?!

  • 03 September 2016 - 11:51

    Annette:

    Niet te vaak terug fietsen Ton dan schiet je niet op!! ( grapje) succes !

  • 03 September 2016 - 12:16

    Rene Potasse :

    Hoi Ton,
    Nu snap ik dat je op een gegeven moment weer alleen verder wilt. ...

    Gr Rene

  • 03 September 2016 - 12:28

    Jacqueline:

    Nou de vakwerkhuisjes staan hélemaal niet scheef hoor, idd met de frans slag neergezet pfff... Hopelijk kom je morgen wel wat meer campings tegen, anders rij je dadelijk een dubbele afstand ;-) ;-)

  • 03 September 2016 - 12:55

    Dory Mahn:

    Hoi, Ton leuk je weer te volgen helaas nog geen tijd gehad om te reageren, je maakt leuke en vervelende dingen mee(natte tent) maar over het algemeen een leuke tocht en zal je zeker je doel bereiken. vanaf volgende week woensdag zijn we op vakantie dan vliegen we naar Kroatië nee niet op de fiets daar hebben we echt de conditie niet meer voor, petje af voor jou.
    Groetjes Dory

  • 03 September 2016 - 13:33

    Wilma :

    Vandaag weer aardig wat kilometers gemaakt. ik denk dat je alleen maar vriendelijke mensen tegenkomt als je alleen fietst

  • 03 September 2016 - 14:06

    Annelies:

    Hoi Ton,

    We hebben je weer gevonden hoor!! Leuk om je verslagen weer te lezen!!

    Zolang alleen je tent maar nat wordt en niet je kleding overdag, dan heb je al heel wat gewonnen ten opzichte van je Rome-reis!!!

    Als ik je verhalen zo lees, begint het ook bij mij weer te kriebelen. Wie weet volgend jaar weer.

    Voor jou een goede reis gewenst!! En idd, niet teveel terug fietsen!!

  • 04 September 2016 - 00:21

    Jan:

    hallo Ton, je gaat al lekker he. Net een week onderweg en al op de hoogte van Parijs.
    Wij hebben vanmorgen ook een uurtje gefietst, maar geen meter verder gekomen.
    Heb je al meegekregen dat Robert Geesink de koninginnerit in de Vuelta heeft gewonnen vandaag. Kun je morgen trots mee verder fietsen. Mooie foto's en je wordt al een goede verslaggever. Succes verder.

  • 04 September 2016 - 17:49

    Anja:

    Zo je hebt vandaag een eind gefietst volgens mij voor het eerst boven de 100 km.
    succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 35704

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: