1 September 2016 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 1 September 2016 - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

1 September 2016

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 September 2016 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

1 September 2016

Varennes-en-Argonnes naar Châlons-en-Champagne

Toen wij gisteren op de camping in Varennes-en-Argonne aankwamen was er nog genoeg plaats waar we konden gaan staan. En omdat het nu 's morgens best wel vochtig kon zijn gingen we op een plek staan die dus in de zon zou staan als de zon op zou komen. Op het oosten dus. Alleen is het nu wel jammer dat op het tijdstip dat wij opstonden, a) de zon nog niet opgekomen was, en b) toen deze wel opkwam hij zo laag achter een boom stond dat het wel even duurde voordat de tenten in de zon stonden.... En daar konden en wilden we eigenlijk niet op wachten dus helaas werd de tent weer nat ingepakt.

Na het ontbijt en vertrek maar meteen een kop koffie benomen bij de plaatselijke tabac winkel. Lekker hoor.

De campingbeheerder had ons nog wat tips gegeven over bezienswaardigheden welke wij vandaag zouden passeren. Eén daarvan hebben we wel bezocht. Dat was de "Abri du Kronprinz". Dit waren loopgraven uit de Eerste Wereldoorlog die speciaal voor de zoon van de Duitse keizer aangelegd zijn. Zij waren best wel luxe en ver genoeg van de frontlinie zodat de kans dat de zoon iets zou overkomen erg klein was. Maar op deze manier had hij wel aan de oorlog meegedaan!

De route verder opgepakt en deze voerde vandaag door de Champagne streek. Nu was ik 12 jaar geleden met een aantal collega's doorheen gereden dus ik wist wat me te wachten stond. Maar voor de duidelijkheid, deze streek is waarschijnlijk bekend van de Champagne, maar niet hier! Dit deel bestaat uit hele lange wegen door kleine dorpjes en gigantisch grote agrarische gebieden. Oh ja, en het landschap glooit flink. Nergens vlak. Soms kijk je kilometers ver en zie je alleen maar landbouwgrond. Verder wonen er ook weinig mensen. We zijn zelden auto's tegengekomen.

Uiteindelijk arriveerden we in het einde van dit routedeel en wel in Châlon-en-Champagne. Eigenlijk pas weer de eerste echte stad na Aken waar ik uit vertrokken ben. Zelfs Bastogne is eigenlijk maar een klein stadje. We slapen nu weer op een Camping "Municipal" maar deze doet niet onder voor een gewone camping en staat ook vol met andere toeristen in caravans en campers. Maar voor een paar vermoeide fietsers met weinig spullen is gelukkig altijd wel een plaatsje beschikbaar. Morgen verder naar Troyes.

Gereden; 76km
Rijtijd; 4 uur en 20 minuten
Gemiddeld; 17,6 km/u
Hoogtemeters; 434.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de vele reacties die ik krijg. Ik lees ze echt allemaal, maar ik heb echt geen tijd om ze te beantwoorden. Dan zou ik wel erg laat in mijn slaapzak liggen iedere dag, en zou ik nooit op tijd zijn om mijn vliegtuig te halen.... ;_)
Maar laat je er niet door weerhouden want ik vind het heel leuk dat jullie allemaal zo geïnteresseerd zijn in mijn belevingen onderweg. Dus ik zou zeggen; "ga zo door".
Tot het volgende verslag en dito reacties.

  • 01 September 2016 - 22:40

    Annette:

    Hallo Ton, ik snap dat je niet alle bericbtjes kan beanrwoorden en dat verslag neemt iedere dag ook al tijd in beslag! Jacqueline Anneke en ik hadden een gezellig avondje we hebben heerlijke tapas gegeten! Groetjes en succes voor morgen Annette

  • 01 September 2016 - 22:48

    Judith:

    Ha Ton,
    Ik lees je verslagen dagelijks, erg leuk om je zo te volgen!
    Volgens mij heb je tot nu toe een gezellige en mooie tocht!
    Ik reageer natuurlijk niet dagelijks, maar ik volg je wel!
    Succes en geniet ervan,

    Judith

  • 01 September 2016 - 23:14

    Jacqueline:

    Dus je fietst nog steeds met je Nieuw-Zeelands-Hollands fietsmaatje ??? Volgens mij was dit een vrij saai ritje, met al ie kilometerlange wegen en landbouwgronden.... Vanavond gezellig tapas gegeten met Anneke en Annet bij Valdijck in Prinsenbeek, was écht lekker, je eerste week zit er bijna op, nog maar een paar te gaan ;-) ;-) ;-) xxxx

  • 02 September 2016 - 00:10

    Henk:

    De eenzame fietser over en akkers, voelde zich stakkers. Maar een stokbroodje met ham waren ze weer de man,succes

  • 02 September 2016 - 00:22

    Rene Potasse :

    Hoi Ton en maat,
    Hoezo tent nat inpakken. Als jullie gewoon wat later vetrekken rond 12.00 uur, dan zijn de tenten droog en kom je tegen vijven op de volgende camping aan......

    Mazzel Rene

  • 02 September 2016 - 07:48

    Aad Van Der Sande:

    Morgen Ton,
    Iedere morgen lees ik bij het ontbijt eerst jouw verslag. Nogmaals ben ik stiekum een beetje jaloers. Geweldig toch zo onderneming. Je komt nog eens ergens. Mooi toch dat achterland , beter dan route du soleil.!!
    Begrijp dat je nu gezelschap hebt, geeft wat afwisseling, als hij maar niet teveel "lult". Ha Ha
    Gaat goed lees ik , ondanks je natte tentje, beter dan een natte broek.
    Tot morgenochtend, ga aan de koffie

    Aad

  • 02 September 2016 - 09:56

    José:

    Hoi broer,
    En idd,wij lezen jouw verslagen wel hoor, ook al antwoord je niet!!

  • 02 September 2016 - 20:40

    Ron:

    Lekker fietsen zo met zijn tweeën.volgens mij gaan jullie nu zo snel dat je je vliegticket kan inwisselen en ook weer op de fiets terug kan komen.
    Er komt nog even wat slecht weer Mar vanaf volgende week wordt het weer een lekkere nazomer.
    Gr
    Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 35694

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: