27 Augustus, 2e dag - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 27 Augustus, 2e dag - Reisverslag uit Mechelen, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

27 Augustus, 2e dag

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Augustus 2016 | Nederland, Mechelen

27 Augustus 2016

Budel-Schoot naar Mechelen, Z-Limburg

Vanmorgen lekker op tijd wakker geworden, alles weer in orde gemaakt en zoals afgesproken rond de klok van 08:00u met Jan en Els ontbeten. Het was zoals zo vaak weer een volledig ontbijt en te veel voor mij om alles te proeven.

Rond 09:00u weer opgestapt en richting Limburg. De gastvrouw had mij al gevraagd waarom ik meer dan 100km moest fietsen terwijl met de auto van hun huis naar Maastricht maar iets meer dan 60km was. Maar ik had de route volgens de LF3 gepland en dan rij je langs de Maas voor een heel groot gedeelte. En aangezien deze rivier zich echt door het landschap slingert moet je dus ook aardig wat meer kilometers afleggen. Maar het was zeker de moeite waard want je komt door plaatsjes waarvan ik echt nog nooit gehoord had. Bij Maastricht aangekomen liep mijn route net langs de stad en dan zou deze afbuigen naar het Oosten. Maar als je nu toch met dat mooie weer bij Maastricht bent moet je natuurlijk wel even een terrasje in het centrum meepikken. Zodoende even lekker genoten van een versnapering tussen al het winkelende publiek. Gezellig hoor.

Vervolgens de route opgepikt zoals deze in mijn routeboekje van "Langs Oude Wegen" aangegeven stond en daardoor mocht ik net nadat ik Maastricht verlaten had de Bemelerberg op. Oef, dat was even wennen. Klimmen is best leuk, maar ik had nu niet eens de kans om even te wennen. De Bemelerberg is n.l. meer dan 1200m lang met stijgingspercentage tot boven de 8%. Dus dat was even pittig. Vervolgens richting Vaals langs en over de LF6 en ook die gaat geen heuvels uit de weg. En omdat ik inmiddels al meer dan 100km gefietst had voelde ik de vermoeidheid wel in de benen.

Maar op het gemakske richting mijn overnachtingsadres in Mechelen en daar kwam ik om bijna klokslag 18:00 u aan. Nu slaap ik dus in een oude pastorie met nog 6 andere gasten, wandelaars en ook fietser.

Toeval wilde dat Ron en Wilma deze week ook op vakantie zijn in Limburg en zij verbleven vrij dicht bij Mechelen. Zodoende met elkaar afgesproken om gezellig wat met zijn drieën te gaan eten. Zo gezegd, zo gedaan dus we hebben heerlijk Italiaans gegeten. Was heel gezellig, maar moesten wel weg vanwege de dreigende onweders die zouden komen. En eenmaal weer op mijn kamer brak er dan ook een aardig onweer los. Maar niet zo lang, dus goede hoop voor morgen. Dan ga ik via Aken naar België en kijk wel hoever ik kom. Nu niets meer besproken....

Gereden; 126 km
Rijtijd; bijna 7 uur
Gemiddeld; 18,5 km/u
Hoogtemeters; 419 m omhoog
318 m naar beneden

  • 28 Augustus 2016 - 10:30

    Wilma:

    We waren net voor de bui binnen en in de verte flikke flitsen maar de donders vielen gelukkig mee. Voor vandaag blijft het wel droog volgens pelleboer dus gaan nog even genieten van onze laatste dag in Limburg. Was Leuk om je tegen te komen in Mechelen en gezellig en lekker bij de Italiaan gegeten. Op naar de volgende kilometers voor jou en wij doen misschien de helft we kijken wel :-) groetjes

  • 28 Augustus 2016 - 10:38

    Zussie:

    En dat allemaal in die hitte?! Is een flinke trap geweest voor je!!! Hier alleen maar wat lichtflitsen gezien,gisteravond niets gehoord. Vanmorgen dus wel!! Maar nu weer mooi weer☀️Succes weer voor vandaag

  • 28 Augustus 2016 - 11:01

    Jack Naalden:

    Hoi Ton,
    Je bent weer goed bezig, het mooie Limburgse landschap heb je al achter je gelaten. Nu door de Ardennen ook een mooie natuur. Goede reis verder, we blijven je volgen. Groet, Jack

  • 28 Augustus 2016 - 11:02

    Peter Moerland:

    Hoi Ton, Het is weer leuk om je dagverslagen weer te lezen. Ja de Limburgse heuvels zijn pittig ! Zeker wanneer je nog niet heb moeten klimmen is zo’n Bemelerberg best zweten.
    Ik heb de Mergellandroute als voorbereiding voor Rome gedaan, en ja dan heb je het s,avonds best wel gehad na zoveel heuvels.
    Groetjes, Peter

  • 28 Augustus 2016 - 11:36

    Henk:

    Was het een vraag van de gastvrouw dat je die ochtend zoveel had gegeten? Zodat ze zelf afvroeg of je wel met een volle buik die 100km. Kon halen. Geniet! Er is wel een vraag welke onbekend plaatsjes waren dat? Of zijn nu al weer onbekend, want je toch ee n toeristische route genomen. AVE

  • 28 Augustus 2016 - 11:41

    Annette:

    Hoi Ton, leuk om je weer te volgen! De eerste dagen heb je na de pittige klim op de Bemelerberg ook de gezellige Bourgondische sfeer momentjes meegepakt ! Dat is ook belangrijk! Succes met het vervolg van je tocht. Groetjes Annette

  • 28 Augustus 2016 - 12:52

    Paul Lips:

    Petje af, Ton! Ik zal je belevenissen op de voet volgen.
    Groet, Paul

  • 28 Augustus 2016 - 13:40

    Jacqueline:

    Wel leuk hoor dat je Ron en Wilma nog gezien had en gezellig met zijn drieën gegeten, je had ook nog een drankje in Maastricht kunnen doen met Anneke en Jan, ie zitten daar nu, dus het was al een eerste flinke klim omhoog?? Pfff.... en dat met ie warmte, doe het je niet na, in ieder geval succes met je vervolg van je trip en geniet van alles om je heen xxxxx

  • 28 Augustus 2016 - 16:10

    Rene Potasse :

    Hoi Ton, weer flink aantal kilometers in de benen en ook nog zo'n behoorlijke klim. En altijd gezellig om niet alleen te hoeven eten. Vlgns mij ben je vandaag later vertrokken. ..? Leuke foto ' s. Gr Rene

  • 28 Augustus 2016 - 21:14

    Anneke:

    Hoi Ton, leuk om je reisverslagen weer te lezen.
    Jammer dat we het niet geweten hebben dat je in Maastricht was wij waren er namelijk ook hadden we gezellig wat kunnen drinken.
    Heel veel succes met het vervolg van je reis.
    Grtjes Anneke

  • 29 Augustus 2016 - 18:59

    Simone Dielissen:

    Hallo paps!
    Helaas krijg ik geen email over uw reisverslagen, dus mama liet het mij zien via de internetsite. Leuk om uw reisverslagen te lezen. En er gaan er nog veel meer komen!
    Toch wel knap hoor hoe u dat doet. Zeker met zo'n zware klim! Wel weten wanneer u moet stoppen hé..

    Leuk trouwens dat u samen met Ron en Wilma een happie heeft gegeten. Gingen ze niet een stukje mee fietsen met u?? Haha!

    Succes pap!

    Kus Simone xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Fietsen is mijn hobby. In 2004 ben ik met een aantal collega's naar Lourdes gefietst. Dat was zo'n leuke ervaring dat ik mij voorgenomen had om nog eens een fietsreis te maken. Nu ik wat meer tijd heb,ben ik naar Rome gefietst in 2014. Niet volgens Rijtsma of Benjaminse, maar zelf gepland van Breda naar Rome. In 2015 heb ik weer wat tijd gevonden om een tocht te maken. Ik heb een Rondje Nederland gefietst via LF route's. Echter wel met een extra rondje in Zuid-Limburg. Want dat blijft toch heel leuk fietsen. Nu in 2016 wil ik nog één keer een langere tocht maken en ben dan ook van plan om naar Madrid te gaan fietsen.. Dit keer wel over bestaande route's Ik kijk er weer naar uit...

Actief sinds 22 April 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 35690

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Fietstocht naar Lands End, UK

26 Augustus 2016 - 29 September 2016

Naar Madrid

26 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Rondje Nederland

05 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Mijn fietsreis naar Rome

Landen bezocht: