1 juni, de 7e fietsdag - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu 1 juni, de 7e fietsdag - Reisverslag uit Gasselte, Nederland van Ton Dielissen - WaarBenJij.nu

1 juni, de 7e fietsdag

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 Juni 2015 | Nederland, Gasselte

Rondje Nederland, 7e dag, 1 juni.

Vanmorgen een kwartiertje eerder opgestaan want om 08:00 uur zou het ontbijt gebracht worden... Bestaande uit heerlijke afgebakken croissant, broodjes, koek en natuurlijk koffie en jus d'orange. De gastvrouw had gevraagd of ze mee mocht ontbijten. Nou dat vond ik niet erg. Gezellig toch. En bij haar in huis vond ik geen optie, want daar liepen in totaal 12 herdershonden rond waaronder 7 pups. Had ik weer als hondenliefhebber!!
Maar ze hadden zich vannacht wel rustig gehouden want ik heb ze niet gehoord.
Rond de klok van iets na 9en (;-)) op de fiets gestapt richting de stad Groningen. Nu dus in zuidelijke richting, zodoende geen meewind meer. Dat was aan het tempo wel te merken, maar geniet je meer en langer. Toch? Gelukkig was het wel droog met een beetje zon.
Ook hier weer door veel mooi polderlandschap, hoewel je dichter bij de stad wel verandering zag komen. In Groningen zelf nog even door het centrum gereden en een lekker bakkie koffie genuttigd.
Vervolgens verder richting zuid en dan kom je al gauw in het bosrijkere gebied van noord Drenthe. Heel mooi om te fietsen. Dat bleek ook wel, want hier waren toch best aardig wat fietsers op pad. Hele groepen kwam ik tegen.
In Rolde nog lekker een versnapering op een terras in de zon genomen want het was ook nog best vroeg. Daarna verder de LF 14a gevolgd en die loopt langs een camping bij Gasselte waar wij jaren geleden al eens met de caravan op vakantie geweest waren. En daar ik toch weer een dikke 85 km gereden had, heb ik nu ook weer mijn tentje hier opgezet. Morgen verder zuidwaarts, maar zeker langs de hunnebedden.

• 02 Juni 2015 - 23:43

Jose:

Goh,dat valt me wel van je tegen hoor,dat je niet gezellig daar binnen wilde ontbijten !!!

• 03 Juni 2015 - 22:19

Jacqueline:

Gezellig hoor overnachten met almdie herdershonden, jammer dat er niet een pup mee kon achterop het fietske, had dochterliefff niet erg gevonden hoor ;-)

• 03 Juni 2015 - 22:33

Wilma:

Ik heb even alle foto's bekeken maar je hebt mooie plaatjes geschoten. Dat blokhutten zag er wel heel leuk uit ;-)

• 04 Juni 2015 - 18:42

Annetten:

Hallo Ton, weer genoten van je verslag

• 05 Juni 2015 - 09:52

Anja:

5-6-2015
    Zo nu even je reisverslagen lezen, zonder gestuntel op de tablet.
    Jammer van de regen die je onderweg hebt. maar de zon hebben we meegenomen
    Mooie foto's heb je gemaakt, en je reisverslagen zijn leuk om te lezen
    Groetjes je zussie